Onormalt att vilja gå och lägga sig kl 10?
Det finns inget onormalt när det kommer till att gå och lägga sig tycker jag jag försöker sova klockan 12 på natten men vet att vissa perioder så är det mellan 2-3 på natten (kan även bli senare, har sömn problem). Jag är sjukskriven så jag har inget jag ska upp till förutom mina hundar. Min sambo ska upp till jobbet så han går och lägger sig mellan 21-22 och då ligger jag i sängen med han och vill jag kolla på film eller serier så kollar jag på min surfplatta med hörlurar i öronen så han inte störs utav ljudet, drar även ner ljus styrkan så det inte lyser upp hela rummet
jag dricker inte kaffe så ofta (kan hända någon gång i månaden) och jag skulle inte börja dricka det mer bara för att jag skulle klara av vardagen, då skulle jag hällre sova
För att jag ska vara helt utvilad så behöver jag sova 10timmar (vilket min sambo tycker är mycket eftersom han klarar sig med 6-8 timmar), kan ha att göra med mina mediciner men jag har också alltid vart så att jag behöver sova länge
tycker det är tråkigt att ni bråkar om sovrutinerna men det finns alltid lösninga, så försök att hitta det som funkar för er och jag hoppas att din sambo går med på lösningen har själv haft bråk om sovrutinerna och vet att det inte är nå kul (fast det va tvärt om, jag skulle gå och lägga mig och inte vara uppe hela natten), men jag skulle aldrig tvinga något att vara vaken för att jag är det