• Anonym (hmm)

Onormalt att vilja gå och lägga sig kl 10?

Min sambo vill inte kolla på film så sent som kl 22, om vi nånsin skulle se film på veckorna så är det senast kl 19! Oftast kollar vi bara film på helgen dock, kollar på serier på veckorna istället. 

Däremot vill jag gå och lägga mig 22.30 och han vill sitta upp till 00-00.30, vilket är ok då han sitter i tv rummet med hörlurar och kollar på klipp eller vad han nu gör. Men det tog ett tag för honom att fatta att han INTE behöver gå och lägga sig för att jag gör det, jag vill gärna vara lite ensam i sängen så jag kan se ett eget avsnitt på telefonen eller läsa lite t.ex. Och gärna somna innan han lägger sig då han snarkar. 

Det tog dock ganska länge, han kunde bli irriterad och stressad om jag gick och borstade tänderna kl 21-.22 (jag ska ju inte äta nåt mer idag så varför skjuta på det tänker jag), och ännu mer stressad när jag pussade honom gonatt och gick och la sig.

Säg åt din pojkvän att om han vill se film med dig så kan ni väl börja tidigare på kvällen. Ni kan ju inte ha nån jättevolym direkt efter kl 22 ändå med tanke på grannar och sånt?

Svar på tråden Onormalt att vilja gå och lägga sig kl 10?