• Anonym (Flyttar)

    Lindparkens förskola i Uppsala

    Känner du till Lindparkens förskola i Uppsala, Ulleråker?

    Själv har jag fått en positiv bild men känner ingen som haft sina barn eller hör något om den. De har lediga platser, bör man dra öronen åt sig?

  • Svar på tråden Lindparkens förskola i Uppsala
  • Anonym (Flyttar)

    Förskolan är granne med Ekuddens förskola om det hjälper någon. Lindparken hyr lokaler av dem och det är ett föräldrakooperativ

  • Anonym (Har gått)

    Sent svar men.. Mitt barn har gått på Ekudden så jag såg ju en del om Lindparken iom att de var på samma gård. Tyckte det verkade sådär, personalen verkar allmänt slapp och inte så trevlig. Barnen som gick där var ganska störiga och ropades och knuffades en del med varandra utan att personalen ingrep. 

    Jag fick inget bra intryck som du hör, hoppas du hittar nån som de facto har sitt barn där och kan ge en rättvis bild. 

  • Anonym (Flyttar)

    Vi valde en annan förskola som tur var. Har hört mindre bra grejer i efterhand om Lindparken.

    Kul att du svarade iallafall.

  • lisawern

    Hittade denna gamla tråd när jag letar förskolor i södra Uppsala och blev fundersam, var ju ett par år sen i och för sig det skrevs...Det är ny ledning där nu vet jag. Vi har två kompisar som har barn på Lindparken nu och tänker oss att söka dit när det är dags för vår son att börja förskola till hösten. Skitfina lokaler, liten barngrupp och alla verkar så gulliga i personalen. Mysigare förskola verkar svårt att hitta. Min kompis som är lärare själv och haft barn där förra året lovordar nivån på den pedagogiska verksamheten (som jag har sämre koll på). Vi hade stor kommunal förskola till storebror - Orrparken. Inte så kul med  få vuxna per barn och en hel del vikarier. Lindparkens förskola verkar vara något som ovanligt som ett föräldrakooperativ utan plikter som städ, jour eller familjedagar. Vägg i vägg ligger Ekuddens förskola, tror den är kommunal dock - någon som vet hur det är att ha barn där?

  • JKEF

    Jag har barn på Lindparkens förskola och vi är supernöjda. Till vårt äldre barn har vi tidigare haft kommunal förskola och skillnaden är som natt och dag. Barngruppen på Lindparken är liten och personalen engagerad så alla barn får utrymme och blir sedda. Den pedagogiska verksamheten är av toppkvalité och en annan sak som är positiv är att mitt barn får ha samma pedagoger under hela sin förskoletid, till skillnad från stora förskolor där man byter avdelning och det är större omsättning på personal. Vi kunde inte ha det bättre! 

  • JKEF

    Jag har barn på Lindparkens förskola och vi är supernöjda. Till vårt äldre barn har vi tidigare haft kommunal förskola och skillnaden är som natt och dag. Barngruppen på Lindparken är liten och personalen engagerad så alla barn får utrymme och blir sedda. Den pedagogiska verksamheten är av toppkvalité och en annan sak som är positiv är att mitt barn får ha samma pedagoger under hela sin förskoletid, till skillnad från stora förskolor där man byter avdelning och det är större omsättning på personal. Vi kunde inte ha det bättre! 

Svar på tråden Lindparkens förskola i Uppsala