Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?
Exakt hur kunde det förklaras som felaktigt?
Håll sig till debatt överhuvudtaget. Det sker liksom inte en debatt genom att skriva "felaktigt" helt omotiverat.
Exakt hur kunde det förklaras som felaktigt?
Håll sig till debatt överhuvudtaget. Det sker liksom inte en debatt genom att skriva "felaktigt" helt omotiverat.
Du skrev att SD fick 8% av rösterna i riksdagsvalet och när någon påpekade att det snarare var 13,?% svarade du att du utgick från hela befolkningen.
Men hela befolkningen får inte rösta i riksdagsvalet så antingen pratar du om något riksdagsval jag aldrig har hört talas om eller så är siffran felaktig.
För varför skulle man räkna de som inte får rösta?? (Och i man ändå ska räkna alla som inte är röstberättigade varför inte räkna med de andra 7 miljarder människorna som inte heller röstade på SD?)
De här inläggen säger motsatsen.Bashar man inte sverigedemokrater så misstänks man som sympatisör av Analysera mera, vilket vem som helst som läser tråden kan se.
Och här har vi bashingen som Nerfherder ifrågasatte existensen för tidigare. Ett gott exempel även.
Nej det gör den inte, SD fick över 13% av rösterna i riksdagsvalet
Ok, så 8% var inte resultatet i riksdagsvalet utan bara i opinionsundersökningen av din egen utvalda målgrupp?
Äsch, du vet inte vad du pratar om.
Hur länge funderade du på detta svar?
Sverigedemokraterna och deras sympatisörer var mycket nöjda med sina nästan 13%.
Om det handlar om kärlek eller ej kan jag dock inte svara på.
Vill du ha ETT enda råd av mig så är det att analysera mera
Att ni orkar. Runt 12 % fick SD enligt valmyndigheten, se mer här: www.val.se/val/val2014/slutresultat/R/rike/index.html
Fi, V och MP fick 3, 5 respektive 6 %
Det är de siffror som är officiella, ni ser de exakta värdena på länken där. TS säger att 12 är lite men är man lite slängd i matte så är 6 som bekant hälften av det och 3 som Fi har gjorde att de inte ens kom in i Riksdagen.
Att SD fick 12 och har ökat sedan dess är enkelt - övriga partier har inte en migrationspolitik som är tillfredsställande. Om övriga partier inte ändrar sin inställning så gissar jag att SD i nästa val kan närma sig 25-30 % i Riksdagsvalet. Jag kan ha fel, det kanske blir ännu mer. Jag hoppas verkligen att övriga partier tar sig en funderare och ser över sin politik.
Åh, mer häxjakt! Vad trevligt.De som tvivlar på den här skribentens politiska vistelse hänvisas till den här tråden; tinyurl.com/ps9wfr9
En tråd som alltså kritiserar Sverigedemokraternas politik på tre väldigt starka punkter. Observera att Nerfherder medverkar i tråden.
Eller varför inte till den här tråden; tinyurl.com/qjkjy7d
En tråd som vill se att folket bemöter Sverigedemokraterna med hårdare kritik än den rent verkningslösa pajkastningen som har skett i snart 10 år. Observera att Nerfherder medverkar i tråden.
Nerfherder vet mycket väl (läs också: bör iallafall veta om) att den här skribenten inte sympatiserar med Sverigedemokraterna. Röstade på Centerpartiet och kommer högst troligt att göra det nästa val också, vilket också står i andra länken och i ett citat till just Nerfherder.
Sist jag läste metro hade de typ 27%?