Inlägg från: Analysera mera |Visa alla inlägg
  • Analysera mera

Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?

Anton Chigurh skrev 2015-09-20 18:16:08 följande:

Det är inte tillåtit att diskutera modereringen på forumet. Hur godtycklig den än må vara. 

Jag poängterade, inte diskuterade.
    Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
  • Analysera mera
    Gert skrev 2015-09-20 18:18:35 följande:

Ja, vad kan det bero på?

Jag begriper inte vad du får ut av att ständigt klistra in opinionsundersökningar i varenda tråd. Kan du inte förklara hur du fungerar?
  • Analysera mera
    doge skrev 2015-09-20 18:23:24 följande:

men haallå, men den där undersökningen har någon faktiskt gjort för att TJÄNA PENGAR! Så den kan man inte lita på!!! 

rofl 

"Sjuklövern fick 87 % men det kan man inte lita på för det var bara ett valresultat."
  • Analysera mera
    Anton Chigurh skrev 2015-09-20 18:29:30 följande:

Ifall....det går att tjäna en slant på opinionsundersökningar, gör det dom irrelevanta då ???

Nej, Anton. Det såg du att jag inte heller påstod.
  • Analysera mera
    Gert skrev 2015-09-20 18:34:21 följande:

Endast en halv procent av mätningarna som opinionsinstituten gör är för allmänheten. 99,5% av mätningarna som till exempel Novus gör är för andra intressen.

Den kommentaren förändrar ingenting.
  • Analysera mera
    Anton Chigurh skrev 2015-09-20 18:46:39 följande:

Jag skrev inte att du påstod det, A.m, det var en frågeställning för min del !!!

... Och då kan jag meddela att du har helt rätt för en gångs skull, Anton - nej, att man kan tjäna pengar på opinionsundersökningar gör dem nödvändigtvis inte mindre relevanta för det; för de som tycker om dem.
  • Analysera mera
    Anton Chigurh skrev 2015-09-20 18:57:15 följande:

Tack.

Och förresten har jag alltid rätt.

Det kan förvisso diskuteras, men jag låter det vara för tillfället.
  • Analysera mera
    Konservativ skrev 2015-09-20 19:07:49 följande:

Jag förstår inte vad du menar. Det är ett faktum att VPK (ja, jag skrev VPK, inte vänsterpartiet) stödde flera regimer som sysslade med folkmord, Sovjet, Kina och Kampuchea bland andra.

Fine, enskilda VPK:are stödde detta - inte Vänsterpartiet som parti.
  • Analysera mera
    doge skrev 2015-09-20 19:28:03 följande:

Mitt påstående var att många röstar på SD då vi sett det via senaste opinionsundersökningen.

13 % röstar på SD till valet 2018. Att fler än så skulle stödja SD just nu är en annan sak.
  • Analysera mera
    doge skrev 2015-09-20 19:28:03 följande:

Tycker du inte vi ska ha dem eller vad är din poäng?

Jag tycker de kan vara onödiga, men jag som enskild person kan knappast förbjuda dem.
  • Analysera mera
    Konservativ skrev 2015-09-20 19:30:12 följande:

Man kan mycket väl göra jämförelsen mellan hur VPK behandlades då och hur SD behandlas idag. Socialdemokraterna höll kommunisterna kort på arbetsplatser och höll reda på dem och de fick inte tillträde till utrikesnämnden för att de helt korrekt inte ansågs vara ett demokratiskt parti.

Men ÄNDÅ stödde sig socialdemokraterna i årtionden på deras röster för att hålla sig fast vid regeringsmakten. Och det var alltså ett parti som ingick i den international som styrdes från Moskva. Nu säger socialdemokraterna att SD är ett parti som det inte går att ta i med tång. Hyckleriet är massivt.

Du sade det ju själv: VPK stödde S - inte tvärtom. Du kan bättre än så här.
  • Analysera mera
    Digestive skrev 2015-09-20 20:11:42 följande:

Har inte fört någon sådan replik så tyck och tänk som det behagar om det huvudspöket.

Jo, du länkade till egna trådar där uppmanar SD-motståndarna att ta debatten, så att säga.
  • Analysera mera
    Gabbe75 skrev 2015-09-20 23:01:59 följande:

Frågan är närmast om de kommer få egen majoritet eller inte.

Om du nu tror att de kommer att öka med 38 %-enheter, så får du väl tro det.
  • Analysera mera
    Gabbe75 skrev 2015-09-20 23:01:59 följande:

Ev har vi två invandringskritiska partier i riksdagen efter valet 2018.

Och det andra skulle vara?
  • Analysera mera
    Flash Gordon skrev 2015-09-21 07:43:25 följande:

De avpolletterade i SDU förmodligen. Chansen finns ju att de startar eget.Man måste inte få 50% av rösterna för att få egen majoritet. Man måste få 50% av rösterna (och mandaten) av de partier som kommer in i Riksdagen.

Det är inte orealistiskt att ett eller flera av KD, MP och FP kan åka ur 2018.

Någonstans runt 40-45% av de totala rösterna borde i så fall räcka för egen majoritet. Upp ca 20% från dagens opinionsläge.

Nu tror inte jag att det kommer att hända men helt orealistisk är inte tanken.

OK, vad skulle du tycka om ett sådant resultat rent personligen då?
Svar på tråden Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?