• Anonym (TS)
    Äldre 17 Sep 19:19
    10773 visningar
    23 svar
    23
    10773

    35-40, barnlösa och singlar

    Hej!

    Har precis blivit singel, efter några års förhållande. Kvinna, 35+ och några barn hann det aldrig bli i denna relation och tur är väl det! Allt är upp och ner nu, trots att bägge förstod att det var bäst så här.

    Finns det fler därute i liknande sits? Känner mig så oerhört ensam i detta, då jag inte känner NÅGON i min ålder som ej har barn och knappt ej heller någon som är singel. Största skräcken nu är att inte hinna träffa någon att bilda en sund relation och familj med. Tiden rusar...

    Hur hanterar ni ev rädsla inför framtiden? Hur fyller ni all ensam tid? Är inte på något sätt redo för att jaga ngn ny relation nu, i dagsläget handlar allt om att läka.

  • Svar på tråden 35-40, barnlösa och singlar
  • Äldre 17 Sep 20:09
    #1

    Mm..jag fyller snart 36 och bor i Västerås och är singel utan barn. Har några tjejkompisar i samma ålder, singlar utan barn, någon med barn. Så det är inte så ovanligt som man kan tro. Tyvärr har jag inte hittat någon kille och har väl gett upp, men är inte sämre människa för det.

    Fylla tiden är inte ett problem, jobbar heltid, har hobbies, kvällskurser och fullt upp. Går ut ibland, reser, har hund som tar tid och umgås med föräldrar och vänner. Försöker haka på det mesta skoj.

  • Äldre 17 Sep 20:13
    #2

    Jag har slutat jaga utan gett upp som sagt. Så känner mig inte särskilt stressad, tar det lugnt. Nu när det är höst lägger jag pussel, bjuder hem folk på middag, tänder ljus och leran väntar på mig på bordet. Det känns mysigt. Planerar för insemination framöver så tänker att det är bättre att tagga ner än stressa upp. Men jag har varit singel i 10 år så har vanan inne.

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 17 Sep 20:23
    #3

    Vad fint det låter, din vardag! Var singel i ca 10 år innan denna relation, så jo, singel-livet är i färskt minne och inget jag med iver ser fram emot... Annars hade man kanske tyckt att det känts spännande med krogliv och sånt, men... Been there done that.

    Härligt att du har vänner som är singlar och t o m barnlösa, såna ska jag också hitta. De upptagna med barn är också bra, men har ju oftast fullt upp och har glidit ifrån de flesta. Tror mitt största problem, förutom biologiska klockan, är just att jag har så få vänner som vill vara aktiva och hitta på saker. Ett par träffar per år verkar många av dem vara nöjda med. Kvällskurser har jag gått tidigare och är något som ska kollas upp när jag mår bättre.

    Tack för ditt svar, vi är som sagt sällsynta i mitt sociala nätverk, skönt att höra ngr ord från dig! :)

  • Anonym (Ensam­, en aning)
    Äldre 26 Dec 13:29
    #4

    V i gick isär efter ett femårigt förhållande i Juli. Snacka om att jag njöt av ensamheten och tystnaden då.
    Men nu har jag läkt, som det så fint heter. Saknar verkligen någon vid min sida nu. Har blandade känslor då det gäller barn. Känns som tiden håller på rinna ut, samtidigt som att det vore kul med ett. Man lever bara en gång.

  • Anonym (Funde­rar)
    Thu 22 Jul 2021 11:53
    #5

    Funderar många kvinnor som är mellan 35-40 varför ni inte har barn?

  • Anonym (Kvinn­a37)
    Thu 22 Jul 2021 22:48
    #6

    Jag blev precis dumpad av min kille och jag är 37 utan barn. Självklart så funderar jag på hur framtiden ska bli när det gäller familjebildandet och de alternativ som jag känner till när det gäller barn i senare ålder är: bli förälder på egen hand, frysa in sina ägg, äggdonation eller adoption. Fler alternativ kommer jag inte på.

    Jag känner igen mig i det där med att inte ha en så stor vänkrets att luta sig mot, jag känner mig också ensam i det hela. Kan dock tipsa om appen GoFriendly där man kan träffa tjejkompisar och där kan du välja om du vill träffa vänner med eller utan barn tex.  

  • Anonym (Kvinn­a37)
    Thu 22 Jul 2021 22:49
    #7
    Anonym (Funderar) skrev 2021-07-22 11:53:56 följande:

    Funderar många kvinnor som är mellan 35-40 varför ni inte har barn?


    Jag ville få en stabil ekonomi först och göra karriär.
  • Anonym (Re:)
    Thu 22 Jul 2021 23:13
    #8
    Anonym (TS) skrev 2015-09-17 19:19:29 följande:

    Har precis blivit singel, efter några års förhållande. Kvinna, 35+ och några barn hann det aldrig bli i denna relation och tur är väl det! Allt är upp och ner nu, trots att bägge förstod att det var bäst så här.


    Får man fråga varför det tog slut?
  • Anonym (Funde­rar)
    Sat 28 Aug 2021 01:33
    #9
    Anonym (Kvinna37) skrev 2021-07-22 22:49:32 följande:

    Jag ville få en stabil ekonomi först och göra karriär.


    Men tror du det finns kvinnor 35+ som inte vill ha barn
  • Anonym (Kvinn­a37)
    Sat 28 Aug 2021 20:12
    #10
    +1

    Självklart finns det kvinnor som inte vill ha barn.

Svar på tråden 35-40, barnlösa och singlar