missmissis skrev 2015-10-11 17:33:08 följande:
Hej. Tror att det är för att kolla så att den lever och sitter rätt. Har själv haft utomkveds så det är skönt att se att den sitter i livmodern. Så här står det på Fertilitetscentrums hemsida:
Om testet är positivt följs det upp med ett ultraljud på kliniken efter ytterligare ett par veckor för att se att det är en normal graviditet.
Sen kanske lite för statistiken med.? Med tanke på att alla kämpat för att komma hit tycker jag det är skönt med tidigt vul. Vid en spontan grav. kanske man knappt vet om att man är gravid i början men vi har väntat sedan insättning. I och med vulet blir man ju utskriven också och de har inget ansvar längre utan det övergår till Mvc.
Okej... Det låter ju i den texten som om det skulle vara en stor risk att saker och ting inte står rätt till..
Jag frågade ju på min klinik hur stor risken är att det inte finns något levande och hon svarade bara att det var omöjligt att säga och att det inte finns några siffror på det, men det tror jag ju som jag skrev tidigare inte en sekund på..
Känner mig inte ett dugg lugnad av det. Hade hellre hört att fostret lever på 70% men att resterande 30% får negativa besked eller hur det nu ligger till... Så man vet vad man ska ställa sig in på :(
Vill bara att tiden ska gå så att vi kan få göra det här ultraljudet!
Var det någon mer som har sitt tidiga VUL i den här veckan? :)