• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Frutopia
    hatten skrev 2015-10-16 15:52:33 följande:

Hoppar in här.. :)

Är äntligen gravid efter icsi, men har nog inte fattat det än riktigt och är ganska "avvaktande" eftersom jag haft sparsamt med bruna flytningar i nästan en vecka.. dock behöver det ju inte vara något farligt.
    Borde vara i v 6+1 idag, eller hur funkar det vid ivf, räknar man återföringen som äl?
    På onsdag ska vi göra ett tidigt vul, väldigt nervöst och spännande! 
    Hittills har jag haft ont i brösten, lite molvärk och smått illamående de senaste dagarna.

Välkommen :)

Man Brukar räkna från äggplocksdagen ( befruktning) +2 veckor

Jag hade ÄP 11/9 så idag är jag i 7+0
  • Junilängtan
    hatten skrev 2015-10-16 15:52:33 följande:

Hoppar in här.. :)

Är äntligen gravid efter icsi, men har nog inte fattat det än riktigt och är ganska "avvaktande" eftersom jag haft sparsamt med bruna flytningar i nästan en vecka.. dock behöver det ju inte vara något farligt.

Borde vara i v 6+1 idag, eller hur funkar det vid ivf, räknar man återföringen som äl?

På onsdag ska vi göra ett tidigt vul, väldigt nervöst och spännande! 

Hittills har jag haft ont i brösten, lite molvärk och smått illamående de senaste dagarna.

Grattis och välkommen! :)
  • Junilängtan
    Frutopia skrev 2015-10-16 13:44:10 följande:

Idag var ingen bra dag. Nu efter lunch och en snabb promenad fick jag sådana smärtor, håller i sig några sekunder åt gången bara men det får min mage att blåsa upp sig så jag ser ut att vara i 5:e. Var på toa men inget blod, fast ev blod kanske inte kommer så snabbt.

Fan vad jobbigt det är när man inte vet om allt är bra eller inte. Jag kommer vara konstant orolig och rädd genom hela graviditeten tror jag...

Ikväll ska jag på Henrik Fexeus, men känner inte alls för det. Känns som sällskapet kommer tycka att jag är lite larvig för magont, men jag kommer inte kunna slappna av direkt..

Vill bara hem o sova....

Hur är er fredag? :)

Åh, stackare! Håller tummarna för dig, men det är säkert bara växtvärkar! Du får snart se er lille krabat där inne! :)

Har också tänkt mycket på oron man känner inför att något kanske inte skulle vara okej. Men ptja, oron kommer nog aldrig släppa, kanske till och med bli värre när barnet väl är ute. Kan inte ens tänka mig hur jag kommer bli som mamma till en tonåring ;)

Vi kanske helt enkelt är oroliga under graviditeten för att förbereda oss på att ständigt vara oroliga? Haha
  • ettplusettlikamednoll
    Frutopia skrev 2015-10-16 13:44:10 följande:

Idag var ingen bra dag. Nu efter lunch och en snabb promenad fick jag sådana smärtor, håller i sig några sekunder åt gången bara men det får min mage att blåsa upp sig så jag ser ut att vara i 5:e. Var på toa men inget blod, fast ev blod kanske inte kommer så snabbt.

Fan vad jobbigt det är när man inte vet om allt är bra eller inte. Jag kommer vara konstant orolig och rädd genom hela graviditeten tror jag...

Ikväll ska jag på Henrik Fexeus, men känner inte alls för det. Känns som sällskapet kommer tycka att jag är lite larvig för magont, men jag kommer inte kunna slappna av direkt..

Vill bara hem o sova....

Hur är er fredag? :)

Du behöver säkert inte oroa dig!
    Det ska ju vara helt normalt med mensliknande smärtor. Är såklart också orolig för allt och inget och hade också rejält ont i livmodern för någon dag sedan, men det är ju växtvärk.

Försök se det som något positivt.. Det är nog bara så att din livmoder försöker växa till sig :)
  • hatten
    Frutopia skrev 2015-10-16 16:19:24 följande:

Välkommen :)

Man Brukar räkna från äggplocksdagen ( befruktning) +2 veckor

Jag hade ÄP 11/9 så idag är jag i 7+0

Borde alltså vara 6+3 idag då :)
  • frucgsvensson

Tror att mitt illamående har börjat smått. Började må illa igårkväll, riktigt sådär att det låg i halsen och pyrde liksom. Och nästintill hela dagen har jag haft samma känsla, plus att jag varit lite yrslig.

Inte kul att ha rethosta och vara illamående samtidigt. Blir rätt mycket hulkande...uff! Gruvar mig att jobba med illamående och yrsel eftersom jag jobbar inom vården där de är rätt mycket otrevliga dofter kan man säga..och mycket spring.

• CarMa

Igår fick jag panik.
    Det var ett tag sedan det var några sexuella aktiviteter efter IVF, framförallt eftersom jag inte vågat och inte vill riskera något.
    Efteråt kom det ut några vita klumpar när jag skulle gå på toaletten, ringde KK akut och så länge det inte förekom blod eller smärta och feber var det ingen fara.

• Jasmin Karlsson

V. 10 (9+0). Yes! In i v 10 idag! Magen har börjat svullna lite, särskilt efter middagen. Jag har upptäckt att en särskild isglass hjälper mot illamåendet! Yey, bara att inhandla mer glass! Kliniken sa att jag ska fortsätta med Progesteron vagitorier och östrogentabletter till v10, så snart slipper jag medicinerna. Har börjat titta lite på tvillingvagnar...
    Är det någon mer här som väntar tvillingar?

• CarMa
    CarMa skrev 2015-10-18 12:41:50 följande:

Igår fick jag panik.
    Det var ett tag sedan det var några sexuella aktiviteter efter IVF, framförallt eftersom jag inte vågat och inte vill riskera något.
    Efteråt kom det ut några vita klumpar när jag skulle gå på toaletten, ringde KK akut och så länge det inte förekom blod eller smärta och feber var det ingen fara.

Någon som varit med om liknande?
  • Sälma Riit
    Jasmin Karlsson skrev 2015-10-18 13:39:42 följande:

V. 10 (9+0). Yes! In i v 10 idag! Magen har börjat svullna lite, särskilt efter middagen. Jag har upptäckt att en särskild isglass hjälper mot illamåendet! Yey, bara att inhandla mer glass! Kliniken sa att jag ska fortsätta med Progesteron vagitorier och östrogentabletter till v10, så snart slipper jag medicinerna. Har börjat titta lite på tvillingvagnar...
    Är det någon mer här som väntar tvillingar?

VILKEN GLASS? Mvh desperat som kräks flera gången om dagen. :)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15