Sälma Riit skrev 2015-11-03 20:46:03 följande:
Skoja inte! Jag fick inte köpa lakrits på apoteket trots att asken innehåll 25 g och man rekommenderas inte äta mer än 50 g om dagen. Sedan protesterade en annan mot att jag köpte otvirin när det på 1177 står att det är hel ok att ta när man är gravid. Så länge det går att dölja ska jag inte berätta om mitt tillstånd på apoteket...
Äter btw också lergigan comp och dricker inte kaffe.
Va?! De vet ju liksom inte hur mycker lakrits du tänker äta. Otrivin frågade jag BM om eftersom jag var förkyld och det var ok.
Tog Lergigan comp idag innan middagen och det gjorde att jag kunde äta utan att må illa, kunde fixa lite hemma, natta sonen och inte däckade i soffan kl 20 (senaste dagarna legat i soffan från kl 18 utan att vilja röra mig pga illamående). Tänker testa varannan dag utan för att se om/när jag kan sluta med dem. Jag sa till läkaren särskilt att jag inte vill ta läkemedel i onödan när jag är gravid men hon menade att postafen och lergigan är så otroligt mycket använda under lång tid och man har hittills inte kunnat se negativa effekter hos gravida.