• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • CarMa
    Sälma Riit skrev 2015-11-05 22:09:47 följande:
    Exakt! Så tänker jag också. Och som någon annan skrev så kan ju allt hända hela livet och man kan ju inte oroa sig hela tiden.
    Jag förstår att man kan vara orolig men ett negativt tankemönster kan bli verklighet.
  • Gweny
    hatten skrev 2015-11-05 17:45:57 följande:

Jag har tidigare mått ganska illa men det försvann nästan över en natt för några dagar sedan. Så jag är ganska rädd att det är ma/mf på gång.. är ändå bara i v 9+2 idag så illamåendet "borde" ju inte försvinna sådär bara redan.. Min bm tyckte jag skulle ta hcg prov, så det har jag tagit idag men skulle få svar först i morgon. Har även haft ganska så ont i magen de här senaste dagarna. Usch, vet inte hur man ska kunna gå vidare om det faktiskt är så :(

Fy så jobbigt... Men det kan ju gå upp och ner med symtom och det onda kan vara livmodern el ligament som drar och växer. Hoppas du får ett lugnande svar!
  • Gweny

Ringde min mvc och har inskrivning om 2 veckor, bm lät väldigt trevlig som jag kommer få.

Känns kemin inte bra, har man ju rätt att byta bm på mvc...

• mom2012

Hoppar in här om det går bra. Plussade I slutet av oktober efter FET 16/10. Äntligen ett plus efter flera syskonförsök med IVF och med hjälp av immunsupport via Grekiska läkare. Trodde aldrig det skulle gå.
    Nu är det den jobbiga väntan på det tidiga ultraljuden för att se att graviditeten är som den ska och hjärtat slår. Slits mellan hopp och förtvivlan, en del av mig är gravid den andra delen är negative och tror att det är en skengraviditet. Men jag har läst en del om tex druvbörd och då brukar HCG vara skyhögt (vilket det inte är, så jag borde kunna stryka det från listan av oro iaf).

• Gweny
    mom2012 skrev 2015-11-06 11:23:55 följande:

Hoppar in här om det går bra. Plussade I slutet av oktober efter FET 16/10. Äntligen ett plus efter flera syskonförsök med IVF och med hjälp av immunsupport via Grekiska läkare. Trodde aldrig det skulle gå.

Nu är det den jobbiga väntan på det tidiga ultraljuden för att se att graviditeten är som den ska och hjärtat slår. Slits mellan hopp och förtvivlan, en del av mig är gravid den andra delen är negative och tror att det är en skengraviditet. Men jag har läst en del om tex druvbörd och då brukar HCG vara skyhögt (vilket det inte är, så jag borde kunna stryka det från listan av oro iaf).

Välkommen in & grattis! Ja det är ingen dans på rosor, man är orolig och har svårt att våga tro. Även fast jag varit på 3 vul!!
  • mom2012

Vilken vecka man är i är så svårt att räkna ut också. Jag har lång cykel och ägglossning cd23. Sen gjorde vi FET 6 dgr efter det. Jag hamnar i v6 men om jag räknar enl 1177 REK för gravida via ivf så ska man lägga till 14 dgr på Åf dagen. Så jag ska inte räkna mig egna långa cykel antar jag (gjorde åf ivf naturlig cykel). Hade sista mens 18/9 äl 10/10 och fet 16/10. Någon som har en aning om vecka för mig? :)

• Gweny

Mom2012>> jag satte in 2-dgrs vid fet 21/9 och då skulle befruktning rälknas 19e... Finns uträknare här på fl, som man kan ställa in på befruk.dag och få fram BF. Är lite krångligt.

• hatten
    Gweny skrev 2015-11-05 23:31:53 följande:
    Fy så jobbigt... Men det kan ju gå upp och ner med symtom och det onda kan vara livmodern el ligament som drar och växer. Hoppas du får ett lugnande svar!
    Hcg värdet var inom normalvärdet men jag ska ta ett nytt på måndag för att se så det inte sjunker.
    Har faktiskt mått lite illa idag så kanske det är ok ändå! Tänk att man kan vara glad över illamående! :D
  • Gweny
    hatten skrev 2015-11-06 16:23:46 följande:

Hcg värdet var inom normalvärdet men jag ska ta ett nytt på måndag för att se så det inte sjunker.

Har faktiskt mått lite illa idag så kanske det är ok ändå! Tänk att man kan vara glad över illamående! :D

Så bra dem har koll på det! Ja minsta grej man känner så blir man lättad. Jag mår mer dåligt när jag "mår bra/inget känner"
  • hatten
    Gweny skrev 2015-11-06 16:25:46 följande:
    Så bra dem har koll på det! Ja minsta grej man känner så blir man lättad. Jag mår mer dåligt när jag "mår bra/inget känner"
    Samma här. Känner man något så vet man ju att det är något på gång :)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15