• FamJ

    Skilda rum, hur gör jag med nattningen?

    Nu skall vi flytta och tvillingarna få varsitt rum, dom är 4 år. 
    I nu läget lägger dom sig i sina sängar o ja sitter i mitten av rummet och läser. Men hur sjutton skall ja göra nu? Dom e så beroende av att jag sitter där och läser varje läggningen och somna till boken...

    Råd??

  • Svar på tråden Skilda rum, hur gör jag med nattningen?
  • Trippelmamma76

    Är du ensamstående? Annars kan ni ju ta ett barn var. Prova att den ena får höra saga på ljudbok istället. (Varannan kväll) alternativt sitt alla i din säng och bär över barnen till sina sängar sedan... Det var tre förslag från mig! Hoppas du hittar något som funkar!

  • cosinus

    Läs först i soffan, sen får de lägga sig i var sitt rum och du sitter mellan rummen och läser en bok själv, eller surfar på en padda eller något annat tidsfördriv så att de vet att du ff är nära.

    Vill de själva dela på sig eller stör de varandra? Mina barn har alla olika lika men de två yngsta (5 och 7) vill somna ihop så då får de göra det så länge de inte stör varandra.

  • AnnaZL

    Måste de absolut ha varsitt rum? Kan de inte ha ett sovrum och ett lekrum?

  • FamJ

    Har faktiskt haft tanken på ett sovrum och ett lekrum  

    Vi får testa o se ananrs får de dela. Tack snälla ni för era förslag

  • Magdalena03

    Vi nattade en tvilling var. Det ger också barnen egentid med en förälder. Väldigt positivt.

  • FamJ

    Min sambo jobbar borta varje vecka! Men vi har löst de tror ja tack för råden

  • FamJ

    Dom går in o lägger sej o kollar tv, sen går jag in till en först o stänger av sätter mig på govlet i typ fem min sen somna första o så gör jag lika med den andre.

    Jag kanske e löjlig men vet inte hur bra det är att somna till tv så därför vill ja gärna stänga av den innan.

    Ibland har pojken lagt sej hos tjejen o så kollat tv ihop men faktiskt oxå somnat. 

Svar på tråden Skilda rum, hur gör jag med nattningen?