Inlägg från: Anonym (Nid?!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nid?!)

positivt test trots blödning?

När jag fick som du så var det nidblödning! Så du kan mycket väl vara gravid. Vänta i ett par dagar och testa igen! Lycka till och tala gärna om hur det går!

• Anonym (Nid?!)

Dessutom så visade det sig vara tvillingar, ha ha! Så vi fick dubbelt upp dessutom

• Anonym (Nid?!)

Ett par -tre dagar har jag för mig. Som en mens som aldrig riktigt kom igång och sedan bara kom av sig istället skulle jag säga. Mensvärk hade jag även vid min första graviditet även om jag aldrig blödde då. Var så säker på att mensen var i antågande att jag tog ett glas vin på en middag. Något som jag ångrade sedan även om det förstås inte var någon egentlig fara med det enda glaset och så tidigt...

• Anonym (Nid?!)

Jo jag ser ju också det där väääldigt svaga strecket. Ska bli spännande att se om det visar sig vara en graviditet. Men hoppas samtidigt att du inte blir alltför besviken annars och att inte jag gett dig falska förhoppningar.

• Anonym (Nid?!)

Jag tror faktiskt att du ska tolka det som att du är gravid och har en nidblödning!

• Anonym (Nid?!)

Men alltså, det borde knappt hunnit bli ett missfall att blöda ut så tidigt. I så fall borde det snarare vara mens. Ägget fäster ju inte i livmoderslemhinnan förrän ett antal dagar efter det befruktats. Det ska ju vandra upp från äggledaren innan det fäster... Detta är vad jag tror men läs på lite om hur det går till och bilda dig en egen uppfattning. Annars får du väl testa dig igen om en vecka eller så. Vet inte om gyn kan se på ultraljud riktigt än, men det kanske någon annan vet? Från grav v 6 el 7 (räknar från senaste mens) brukar man kunna se hjärtslag i alla fall!

• Anonym (Nid?!)

Jag tror som sagt att du är gravid så jag håller tummarna fortsatt jag med

Svar på tråden positivt test trots blödning?