positivt test trots blödning?
Hej
Jag hade ägglossning för 13 dagar sedan. 12 dagar efter, alltså igår, tog jag ett graviditetstest. På testet kom en så svag skugga att jag undrade om jag inbillade mig eller om det var en synvilla. På eftermiddagen började jag sakta men säkert blöda. Så jag tänkte att det är kört för denna gången. Trots att jag aldrig någonsin fått mens på dag 26 i cykeln utan så länge jag hållit koll har den kommit på dag 28 och trots att jag haft molvärk i magen en vecka vilket jag aldrig någonsin haft utan värken kommer samma dag mensen kommer.
I morse hade blödningen tilltagit lite. Men den tedde sig inte som min vanliga mens som brukar nå sin kulmen på dag 2 med rikligt flöde och vansinniga menskramper. Det kom blod men ingen fors och molvärken har samma styrka och känns inte alls som mensvärk. Så jag tog ett test på morgonen ändå och omedelbart kom ett jättesvagt plus. Svagt men ändå starkare än gårdagens som jag nästan undrade om jag lurade.mig själv med. Detta plusset kan även vännen se på sms.
Jag vet att ingen här kan berätta för mig om jag är gravid eller inte och att det enda jag kan göra är att vänta och se vad som händer och ta ett nytt test om några dagar. Men ändå kan jag inte låta bli att hoppas så innerligt att det blev bebis denna månaden och undrar om jag inbillar mig plusset? Eller om fler blött så här?