• LusLus

positivt test trots blödning?

Hej

Jag hade ägglossning för 13 dagar sedan. 12 dagar efter, alltså igår, tog jag ett graviditetstest. På testet kom en så svag skugga att jag undrade om jag inbillade mig eller om det var en synvilla. På eftermiddagen började jag sakta men säkert blöda. Så jag tänkte att det är kört för denna gången. Trots att jag aldrig någonsin fått mens på dag 26 i cykeln utan så länge jag hållit koll har den kommit på dag 28 och trots att jag haft molvärk i magen en vecka vilket jag aldrig någonsin haft utan värken kommer samma dag mensen kommer.

I morse hade blödningen tilltagit lite. Men den tedde sig inte som min vanliga mens som brukar nå sin kulmen på dag 2 med rikligt flöde och vansinniga menskramper. Det kom blod men ingen fors och molvärken har samma styrka och känns inte alls som mensvärk. Så jag tog ett test på morgonen ändå och omedelbart kom ett jättesvagt plus. Svagt men ändå starkare än gårdagens som jag nästan undrade om jag lurade.mig själv med. Detta plusset kan även vännen se på sms.

Jag vet att ingen här kan berätta för mig om jag är gravid eller inte och att det enda jag kan göra är att vänta och se vad som händer och ta ett nytt test om några dagar. Men ändå kan jag inte låta bli att hoppas så innerligt att det blev bebis denna månaden och undrar om jag inbillar mig plusset? Eller om fler blött så här?

• Svar på tråden positivt test trots blödning?
  • LusLus

#1 tack så jättemycket! Det känns ju mest logiskt att det är mensen som helt plötsligt kommit 2 dagar för tidigt men hoppet är ju det sista som lämnar en och speciellt när så mycket inte stämmer och jag nu fick ett svagt plus på testet.

• LusLus

#4 Oj det var inte dåligt! :) hur länge blödde du?

Hade jag inte fått det där svaga plusset i morse hade jag accepterat att det var mensen men nu kan jag inte släppa detta. Jag blöder fortfarande men det känns inte som att jag blöder tillräckligt mycket för att ha mens. Usch hemska väntan i ovisshet! ;)

• LusLus

#7 nej då de falska förhoppningarna har jag isf gett mig själv med allt googlande efter folk som blött trots gravida. ;)

Jag ska ta ett nytt test på fredag oavsett hur det går med blödningen.

• LusLus

Nej nu är jag verkligen förvirrad och rent av desperat. :(

Jag fick första dagen blodblandat slem. Andra dagen blödde jag mer och det gick åt 2 tamponger totalt den dagen. Tredje dagen likaså men under natten sov jag utan skydd. Idag har jag under hela dagen blött ca en fjärdedel tampong och har nu inget skydd.

Idag är bim +1 och jag tog ett digitalt clearblue för att få bekräftat att det var mensen och att jag inte är gravid.

Gravid 1-2 säger testet.

Jag blev helt till mig av oro över att detta var ett missfall och flög tillbaka till apoteket för att köpa ett clearblue med plus för att se om det blivit starkare än då jag tog det på bim-1. I min teori borde det inte bli starkare än det svaga jag fick dagen efter jag började blöda men jag har kanske fel.

Jag tog testet på kiss jag bara hålla i blåsan 40 minuter och visst är det starkare än sist. Men inte superstarkt.

Jag har ett test till jag ska ta i morgon bitti på rätt sätt men nu vet jag inte om jag ska vara glad eller ledsen.

• LusLus
    solros68 skrev 2015-09-25 15:57:08 följande:

När jag plussade med sonen så fick jag "mens " i 3 månader trots jag var gravid. Och jag testade först positivt på Bim +7. Hade testat mig innan Bim men var negativt då!

Tack det ger mig lite hopp!
  • LusLus
    Anonym (Nid?!) skrev 2015-09-25 16:53:29 följande:

Jag tror faktiskt att du ska tolka det som att du är gravid och har en nidblödning!

Jag vågar inte tro det men jag hoppas så innerligt. Jag tycker att det är konstigt att hcg är högre 4 dagar efter "missfallet" startade än dagen efter. Om det nu skulle vara ett missfall. Jag känner mig fortfarande gravid. Samma molvärk som innan blödningen började sitter kvar. Men jag vet inte vad jag ska göra för att ta reda på hur det är.
  • LusLus
    Anonym (Nid?!) skrev 2015-09-25 18:52:25 följande:

Men alltså, det borde knappt hunnit bli ett missfall att blöda ut så tidigt. I så fall borde det snarare vara mens. Ägget fäster ju inte i livmoderslemhinnan förrän ett antal dagar efter det befruktats. Det ska ju vandra upp från äggledaren innan det fäster... Detta är vad jag tror men läs på lite om hur det går till och bilda dig en egen uppfattning. Annars får du väl testa dig igen om en vecka eller så. Vet inte om gyn kan se på ultraljud riktigt än, men det kanske någon annan vet? Från grav v 6 el 7 (räknar från senaste mens) brukar man kunna se hjärtslag i alla fall!

Ja det är knepigt det där. Om det var mens borde jag ju inte få plus på stickan. Det borde ju stå mellan extremtidigt missfall och nidblödning/genombrotts blödning. Jag tror inte det finns något annat sätt än att vänta och testa igen men det är klart det är svårt. Vill ju veta nu nu nu. ;)
  • LusLus

Testet nu på morgonen var ungefär som det igår eftermiddag. Kanske snäppet starkare. Skillnaden på dessa nu och det jag tog dagen efter blödningen började är att dessa strecken har blå färg och är inte bara skuggor. Ändå blir jag inte klokare.

Att de blir starkare nu och får blå färg 4 dagar efter blödningen startade måste väl ändå betyda att hcg har stigit? Halveringstiden på hcg är 2 dygn så jag borde väl inte ha starkare test nu än dagen efter blödningen startade om detta var ett missfall? Det finns ju så sjukt lite hcg i kroppen innan bim att det inte borde kunna bli starkare 4 dygn efter?

• LusLus

Jag ringde och fick prata med en trevlig och förstående sköterska på 1177 och hon tyckte att det inte lät som om jag fått missfall och att plussen borde blivit svagare nu så här tidigt i stället för starkare. Hon trodde att jag var gravid och underströk hur vanligt det är att blöda när kroppen egentligen skulle ha mens vecka 4, 8, 12.

Hon rådde mig att ringa mvc på måndag och ta blodprov för att mäta mängden hcg så jag får bekräftat hur det ligger till. Så det får bli nästa steg då i väntan på att bli glad eller ledsen. ;)

• LusLus

Jag tycker jag ser något streck på de bilderna men jag är så skeptisk till stickor. ;) Testa igen! :)

Min tråd kan avslutas med att jag konstaterat att jag fick det fjantigaste mest skrattretande missfallet någon måste fått i historien. Ingen smärta. 2.5 dagars mild blödning. Innan bim. Poff borta. :(

Tack ändå för alla tummar och hjälp. <3

• LusLus
    Anonym (?) skrev 2015-09-30 22:36:41 följande:

Vad tråkigt att höra.

Jag har faktiskt testat igen idag och den här gången är det ingen tvekan om att det finns något där, fortfarande ganska svagt dock. Men eftersom jag blött, med mensvärk och haft bruna flytningar typ i två veckor nu så vågar jag inte hoppas allt för mycket.

Ska nog ta och ringa mvc imorgon och höra om jag kan få komma på en kontroll. Jag borde väl få komma in ganska snabbt om jag säger att jag plussat starkt och fått mensvärk typ idag?

Gick du till mvc och fick det konstaterat?

Åh vad kul! Nej mvc brukar inte vilja ta in en för tidigt tyvärr. Hur långt gången kan du tänkas vara isf? :)

Nej jag skulle ju ringt dom på måndagen men tog ett nytt digitalt test på morgonen som visade negativt. Jag blev helt chockad för precis i samma veva började jag förlita mig på att risken för att ha fått missfall var rätt liten. Och bara 2 dagar tidigare hade jag ju fått positivt. Så jag slängde mig över ett nytt test fast det med plus och där fick jag positivt trots att de har samma känslighet. Så jag tog det sista digitala jag hade som också var negativt. Så det var kört. :( det med plusset fångade nog bara upp de sista hcg jag hade.
  • LusLus
    Anonym (Jag) skrev 2015-10-02 07:01:52 följande:

Jag fick positivt på det digitala, sen negativt sen positivt! Förmodligen berodde det på att jag jade druckit väldigt mycket just den gången det blev negativt!

Eftersom jag tog testet 4 dagar efter bim borde det nog ha synts oavsett på det digitala?
  • LusLus

Tog ett nytt test idag på bim +8 för att vara på den säkra sidan och det visade bara en svag svag tillstymmelse till streck så det är ingenting kvar i magen.

Tog även ägglossningstest idag då jag ska ha ägglossning om 3 dagar och vill se om det fortsätter som vanligt. Var lite orolig över all det skulle reagera på den lilla mängd hcg som tydligen ännu finns kvar men det blev ingen glad gubbe skönt nog. Så nu blir det till att kolla om ägglossningen funkar som den ska denna månaden och så blir det nytt försök nästa ägglossning.

Mina försök till bebis kostar ca 7-8000 kr per försök så det är därför jag är överanalyserande angående att ägglossningen är som den ska innan nästa försök. ;)

• LusLus
    Melinoe skrev 2015-10-02 20:01:13 följande:

Vad synd att det inte gick denna gång, önskar dig lycka till med nästa

Tusen tack :)
Svar på tråden positivt test trots blödning?