• Anonym (Otillfreds)

Vad är det som hänt?

Ska sammanfatta mig så kort jag kan. Men texten kommer handla om min sambos och min olika sexlust och vad det nu ebbat ut till, samt mina egna tankar kring denna situation. Jag hoppas att någon känner igen sig och vill föra en diskussion kring denna text.

Jag och min sambo har varit tillsammans i lite mer än 1år.

När vi flyttade ihop var allt nytt för henne och helt plötsligt så fick jag inte röra henne. Den nya vardagen behövdes andas in. Detta gjorde att hon avvisade mig gång på gång = sämre självförtroende. (Här tror jag dock att jag gjorde fel, jag anpassade mig extremt mycket till henne i början och tror därför att det finns en chans att hon tappade någon form av dragningskraft).

När denna perioden var över så insåg min sambo att jag hade högre sexlust än henne, vilket gjorde att hon tyckte att jag var för på henne. För att få henne att förstå att allt inte handlade om sex så tog jag avstånd men försökte va som vanligt. Självklart fortfarande lite sårad över hennes avvisande. Under denna perioden gick det 3veckor. Det var fortfarande mys men under hela tiden har det blivit mindre kyssar.

Idag så slipper jag höra att jag är för på men kyssarna anses nog fortfarande att vara någon form av försök till sex. För nu för tiden är det jag som gör alla försök till kyssar och de gångerna vi nu ligger är det oftast ungefär såhär. " är du med kåt, ska vi ligga ". Svintråkigt om du frågar mig.

Min sambo har också ett väldigt hett temperament vilket oftast gör att det lätt kan bli stora diskussioner och oftast är det hon som lyckas vända allt till att det är mitt fel!

Jag är en Sånn som dock tänker såhär, om man vill ligga med sin sambo gör man sig fin. Dvs man sköter om sig själv för att visa att man bryr sig. Jag har bett min sambo hålla sig rakad för jag anser att det är fräscht och något jag går igång på. Har också sagt detta till henne. (kan tillägga att hon alltid var i "bra skick" när vi träffades).

Detta lyssnade hon på men struntar fortfarande i.

Varför kan jag inte bara acceptera att det inte blir mer sex och älska henne oavsett?

Jag älskar henne det gör jag. Men när vi senast var på semester hände något som tyvärr satt djupa spår på mig och ändrade mitt tankemönster ordentligt.

Vi är utomlands livet leker. Men under en sexakt så ger jag henne flera orgasmer men när det sedan är min tur ber hon mig göra det själv och visar ingen uppskattning till mig.

För mig blev detta en vändpunkt, hon vet om min sexlust och endå kan hon efter jag gjort det skönt för mig inte anstränga sig.

Så nu är vi i dagens situation, jag tänker på detta dagligen och vill hitta någon form av ändring. Jag har börjat bli mera svartsjuk och det är något jag själv hatar. Men det saknas en bit av bekräftelse för att få mig hel.

Jag reagerade senast utan att någon märkte en gång när jag och min bästa vän ska möts upp min sambo på en fest och det första min flickvän gör är att kolla på min vän som om jag inte faNNs där för någon kortsekund. Detta är självklart något jag övertänker just för att situationen är som den är. Men ni förstår vart jag är påväg att hamna.

Så känner någon igen sig? Vad borde jag göra? Är attraktionen borta? Är det såhär i ett samboförhållande efter nyförälskelsen lagt sig?

• Svar på tråden Vad är det som hänt?
  • Anonym (Gå vidare)

Har du bara förutsättningarna och viljan att gå vidare borde du fundera på det för jag tror inte hon gillar dig riktigt. I längden kommer du att bli frustrerad och arg. Har ni barn blir det än mer problematiskt.

• Blueskillen

Först tycker jag du ska sluta att skuldbelägga dig. Att du har lust och längtan till din flickvän är absolut inte fel. Att du vill älska, kyssas och smekas är absolut inte fel.

Att man kan ha lust olika mycket är inget som är ovanligt ifs, men som du lägger fram det verkar hon vara direkt taskig mot dig. Du kan så klart inte tvinga henne till sex men hon borde så klart lyssna på dig. Klart ni måste prata med varandra. Ett förhållande ska så klart grunda sig på trygghet och det verkar detta sakna. 

För mig är en relation lust och längtan en grundsten. (nu är vi ju i gruppen Sex&samlevnad) Vi får och ger bekräftelse, har sex med varandra och RÖR vid varandra. Självklart är man lyhörd för den andres önskning. Sedan att man inte alltid är 100 överens är så klart en omöjlighet. 

Jag tror att din tjej säker gillar dig och har nog inga tankar på att flytta. Men det här är nog ett sätt så som hon är. Du frågar om attraktionen är borta? Behöver den inte vara. Hon har inte lika stort behov som du av att visa eller ge. 

Jag har mer lust till både sex och beröring än vad min fru har. Det är hon så klart medveten om men hon är inte den som puffar bort mig eller säger dumma kommentarer då jag är nära henne. Hon älskar mig men har ett mindre behov bara.  Hon visar respekt och har förståelse.

Och jag kan lova dig att hon har aldrig vänt sig om efter att vi har älskat och det gått för henne med orden -ditt får du fixa själv. 

Och nej, det är inte så här i ett samboförhållande efter nyförälskelsen lagt sig.

Accepterar du det eller ska du dra? Finns det något annat du/ni kan göra?

• Ego Lovers

Låter som om när hon väl fick det hon ville så behöver hon inte släppa till mer. Nä du får nog ta och föra en diskussion med henne om hur du vill ha ditt liv och fråga henne om hon vill vara en del av det.

Typ

Jag vill leva i en relation där man kan kramas, mysa, kyssas och ge varann bekräftelse och nångång ha sex också. Det gör att jag känner mig sedd, åtråvärd och älskad. Idag känner jag mig bara avvisad och jag kan inte ändra på andra utan bara mig själv och jag vill leva mitt liv så här. Passar du in där?

Så får du fråga henne så får hon svara om hon vill leva upp till dom förväntningarna.

Och säg att du inte vill leva i en känslolös och avvisande relation.

• Anonym (Otillfreds)

Grejen är att detta har legat på tapeten ett tag nu. Vi hade väldigt svårt att prata om sexbiten när det var som värst. Hon reagerade genom att bli arg och säga att jag var för kåt. Men nu har hon sagt att hon är nöjd med som det är. Vilket hon vet att jag inte är, eftersom jag har berättat för henne att jag mer än gärna mottar någon form av beröring.

Men det kan hända att hon retas, ungefär som om hon vill se att jag tänder på henne för att sedan sluta. Oftast blir jag kåt och då är det samma visa. Sist vi hade sex så retades hon med mig och gång på gång när jag gjorde något fick jag höra att hon inte ville. Men tillslut blev hon väl så sugen att hon inte kunde motstå. Men det är endå fortfarande tråkigt att höra att man inte vill flera gånger. Så det blir ju som jag tjatar.

Hur har du och din fru löst eran olika lust då? Tar hon hand om dig ibland eller får du lösa det själv?

• Anonym (Otillfreds)

Det är lite så jag känner också. Nu när hon väl är i hamn så känns det som hon packar allt hon egentligen visat.

Innan sprang hon efter mig hela tiden och vi hade sex konstant.

Jag tänker just nu att jag har två alternativ. Plötsligt bli upptagen så hon känner att hon inte styr hela situationen! Eller att jag inte visar någon närhet. Men känns endå som barnfasoner.

• Blueskillen
    Anonym (Otillfreds) skrev 2015-09-24 13:10:13 följande:

Men det kan hända att hon retas, ungefär som om hon vill se att jag tänder på henne för att sedan sluta. Oftast blir jag kåt och då är det samma visa. Sist vi hade sex så retades hon med mig och gång på gång när jag gjorde något fick jag höra att hon inte ville. Men tillslut blev hon väl så sugen att hon inte kunde motstå. Men det är endå fortfarande tråkigt att höra att man inte vill flera gånger. Så det blir ju som jag tjatar.

Hur har du och din fru löst eran olika lust då? Tar hon hand om dig ibland eller får du lösa det själv?

Jag hade en tjej innan som gjorde likadant. Först fattade jag inte när hon sa nej för jag såg att hon var kåt i ögonen, så det slutade efter ett tag med att jag våld-tog-henne, och när det gällde henne så var det precis det hon ville. Hon var nog den bästa tjejen jag haft inom det sexuella. Vi hade olika rollspel med olika teman. Hon kunde läsa om ett sexuellt brott i tidningen och ville sedan att jag skulle göra det med henne. Bissart men hon gick verkligen igång på det.

När det gäller min fru och min lust så har vi "löst" det med att hon hjälper mig ibland men annars fixar jag det själv.
  • Anonym (Asimovaren)

Det som mej lite betänksam är att hon verkade "tända" på en annan en kort sekund och glömma bort dej.

Jag vet inte men vore jag dej så skulle jag sätta mej ner med henne och allvarligt tala om för henne att jag har nått vägs ände och allvarligt funderar på att lämna förhållandet.

Om du kan, så res bort några dagar och låta henne fundera över hur hon vill ha det, vill hon inte fortsätta, ja då vet du.

Sen tror jag också att du gav efter för mycket och anpassade dej till henne, verkar lite som om du tappade din egen vilja. Det är nog dags att ta tillbaka lite egen vilja, självklart utan att vara dum, elak etc.
    Att hon retas kan vara så att hon vill ha en reaktion från dej

Som sagt, res bort, tala om att förhållandet hänger på en skör tråd, låt henne fundera och vela inte!

• Anonym (Hejsan)

Hej!

Känner igen mig mycket i vad du skriver. Jag & min kille har varit tillsammans i snart 3 år (jag är 22 och han är 25) & han var extremt på i början är han väl lite än men han vet när "det funkar" och inte.

Tog upp det med honom & såklart blir det ju lite missförstånd osv så han var inte alls på mig någonting utan då fick jag ta initiativ för han ville inte var för på.

Han har väldigt hög sexlust och jag har det ibland beroende på period. Innan ägglossning har jag mer än honom så det växlar mycket. Nu har vi lärt oss varandra men det tog ett tag så klart.

En sak som jag tkr känns sådär superbra är att jag kan suga honom helt random och jag kräver inget tillbaka och vill inte ha något tillbaka alla ggr även om han är jättevillig att ge. Det är också tvärtom att han kan gå ner på mig och sen bara fokuserar på mig och kräver inte att jag ska suga honom efter eller att jag säger att han inte får göra något på sig själv så blir det tease.

Att hon sa till dig att du skulle göra klart själv låter rätt taskigt.. Hon kanske vill att du ska ge som jag skrev innan utan att kräva tillbaka varje gång.

Jag känner att bara för att min kille går ner på mig, håller pp med mig så måste inte jag ha sex VARJE gång, tkr det är mer najs att ha oralsex än sex (nej han är inte dålig tvärtom) men det är något jag verkligen älskar eller att man bara teasar varandra lite då och då istället för att ligga i sängen och bara - ska vi ha sex?

Mer random är upphetsande (enligt mig) det känns mer naturligt än att hålla på & fråga.

Förstår att är lite dubbla signaler för dig hon ger och det är svårt att veta hur hon tänker exakt... Båda måste ju ge och ta men testa och ha ett ordentligt samtal med henne om att hon kanske inte alls vill vissa perioder om hon tänkt på de själv, att du kanske testar att bara fokusera på henne och inte "kräva" bgt tillbaka, hon ska givetvis ge någon annan gång men hon kanske måste "se" att du vill och älskar att ge henne njutning.

Ta tag i henne random & tryck henne mot väggen och strula upp henne sen gå därifrån lite charmigt?

Försök med tease? Kanske det hob tänder på?

Nu vet ju inte jag vad hon tycker om men :)

• Anonym (Otillfreds)

Jaaa du har rätt med att jag dör tappade min egna vilja. Men den har jag successivt arbetat upp och bestämmer mer själv vad jag vill göra. Men kanske har jag inte tagit tillbaka den helt.

Till saken hör dock att min sambo verkar vara väldigt nöjd med situationen som den är.

Har ett dock ett nytt exempel igår som fick mig att tänka. Hon klagade på att jag var omysig vilket gjorde att jag kramade om henne och mös med henne. Efter ett tag ger jag henne en kyss en snabb kyss på sitt bröst. (Tröjan på). Varpå hon direkt klagar att jag alltid skall vara så mycket rumpa eller bröst.

Då ska det också tilläggas att hon kan ligga i soffan och börja svanka för att jag skall se eller röra henne. Men då förklarade hon att jag ska välja mina tillfällen och att hon istället kunde fått en puss på kinden eller pannan.

Mitt svar då blev varför inte en kyss på munnen? Hennes svar fanns inte, kanske är jag som är fjantig och att hon inte kysser så mycket i vardagen men va fan. Det är inte så att jag försöker kyssa hennes bröst varje dag heller...

• Anonym (Otillfreds)

Ja det är just det. Det är ingen teasing kvar hos oss just nu. Jag minns inte ens när vi intensivt kysstes i soffan för att sedan göra något annat, sånt som jag tycker hör till.

Den gången hon dock bad mig att fixa det själv var efter 2andra gånger hon hade haft det skönt så tror tyvärr inte det kan vara det heller. Men oftast är det tyvärr så att jag är den som försöker och ger men hon gör ingenting för mig, vilket jag tror smittas av på mig.

Jag har dock testat precis som du skriver, putta upp henne mot väggen och försökt strulat. Men det har inte gett något resultat, oftast är det något som är fel. Hon är äcklig, inte nu eller något annat.

Det är samma sak om vi ligger i soffan och jag försöker ta och retas lite, det går inte. Alltid är det något som helt plötsligt blir viktigt.

Jag känner att jag är lite fast i situationen och att det alltid kommer upp något nytt som problem.

Samtidigt vet jag också att hon har extremt högt kontrollbehov och undrar ibland om det är något som gör att allt är som det är..?!?!?

• Anonym (Otillfreds)

Finns det förresten några konkreta exempel på att visa sin vilja?

Menar man småsaker som mat, inköp, aktiviteter osv? Eller bara ägna mer tid åt sina vänner?

• Drömtjejen

Hon verkar inte vara kär i dig. Sorry dude. Fråga henne. Säger hon ja, så be henne visa dig det för du känner inte det. Så.. Klart.

• Anonym (Otillfreds)

Drömtjejen: du kanske har rätt. Men varför säger man då att man älskar den andra personen? Trygghet?

• Drömtjejen

Jo, önskan att vilja ha hela kittet. Hon kanske tänker att du är giftasmaterial?eller nästan drömlike? Vad vet jag. Man kan vilja vara kär så mycket att man tror på det själv, men sedan så kommer verkligheten ikapp. Om ni redan är där, varför fortsätta. Många är tillsammans med den mindre perfekta för dem för att de inte hittat rätt ännu. Kan det vara så? När jag läser det du skriver, verkar det som om du inte riktigt vill ha alla dessa sidor hos henne heller. It takes two to tango. Lycka till. Hur gamla är ni? Det kanske du redan sagt.:)

• Lejonpojken

Är hon inte din drömtjej på alla andra plan som väger upp, så råder jag dig att avsluta förhållandet. Du kommer bara må sämre och sämre om du bara ger och inte får något tillbaka.  

• Anonym (Otillfreds)

Drömtjejen: du kanske har rätt. Men det är sånna dubbla signaler man får från henne. Igår var jag mindre mysig förutom kyssarna då och hon klagar redan idag på att det inte var mysigt och undra om jag var tjurig.

Sa då till henne att hon lika gärna kunde komma till mig istället men det var här jag märkte något. Hon begär att jag ska komma till henne men hon har tappat att hon kan komma till mig.

Jag tror faktiskt att det har med hennes bekräftelse/kontrollbehov. Men vad vet jag...

Vi är 25! Så åldern är inte speciellt hög.

• Drömtjejen

Okej. Kör med öppna kort. Säg dom det är. Hur du upplever det. Mysigt? Ja ingen av er är ju nöjda. Ta ett snack utan att gå igång och berätta hur du vill att det ska vara mellan er. Hon gör det samma. Fixar ni inte att snacka nu, blir st jobbigare när ni får barn. Vill du gifta dig med henne? Är hon the one. Bara du kan svara på det.

• Surfaren1991

Tror dock inte hon känner exakt som jag. Men det är bara mina tankar.

Men att känna att jag inte längre gör henne sugen osv gör ont i kroppen. Jag har också ett annat scenario där jag faktiskt tror hon tyckte det var jobbigt att se min kompis ragga på en annan.

Helt plötsligt mådde hon då dåligt och ville gå hem. Medans ingen av oss kunde förstå hur hon mådde så dåligt. Kan tillägga att sekunderna innan tänkte vi först köpa mera dricka och helt plötsligt mådde hon dåligt....

Dock brukar hon också prata skit om just denna kompisen och tycka han är dum i huvudet osv.

Men det är den gången och en annan gång när vi pratar om just denna kompisen och han gillar inte min flickvän eftersom han tycker hon beter sig illa mot mig.

Då sa hon först jag ska bete mig som en äcklig slampa så får vi se om han gillar mig. Jag reagerade självklart på detta och fråga vad hon menade. Men snabbt så säger hon att hon bara menade att hon skulle vara överdrivet trevlig osv. Fortfarande konstigt sagt om ni frågar mig.

Som ni också kanske märker är jag just nu väldigt kluven på hela situationen och tänker samla mina tankar i helgen och komma med en ny tråd.

Något ni tycker jag ska tänka på ?

• Anonym (Hejsan)
    Anonym (Otillfreds) skrev 2015-09-25 07:23:12 följande:

Ja det är just det. Det är ingen teasing kvar hos oss just nu. Jag minns inte ens när vi intensivt kysstes i soffan för att sedan göra något annat, sånt som jag tycker hör till.

Den gången hon dock bad mig att fixa det själv var efter 2andra gånger hon hade haft det skönt så tror tyvärr inte det kan vara det heller. Men oftast är det tyvärr så att jag är den som försöker och ger men hon gör ingenting för mig, vilket jag tror smittas av på mig.

Jag har dock testat precis som du skriver, putta upp henne mot väggen och försökt strulat. Men det har inte gett något resultat, oftast är det något som är fel. Hon är äcklig, inte nu eller något annat.

Det är samma sak om vi ligger i soffan och jag försöker ta och retas lite, det går inte. Alltid är det något som helt plötsligt blir viktigt.

Jag känner att jag är lite fast i situationen och att det alltid kommer upp något nytt som problem.

Samtidigt vet jag också att hon har extremt högt kontrollbehov och undrar ibland om det är något som gör att allt är som det är..?!?!?

Om du försöker som du säger här så förstår jag inte riktigt vad det är med henne.. Tror inte alls att det har med sex att göra utan det är något mellan er som du kanske inte uppfattat. Kan ju vara vad som helst. Drar hon sig tillbaka i övriga livet med och börjar bete sig frånvarande eller är det BARA inom sexet och den intima delen?

Har hon varit otrogen och blir inåtvänd och äcklad av att du tar i henne när hon gjort något sånt? Är hon deprimerad? Är det något som hänt som du inte vet om? Har hon tröttnat på er? Har du gjort något som att vara otrogen?

Vad exakt säger hon när ni pratar om detta? Att hon vill ha mer uppmärksamhet, att du inte visar att du uppskattar henne i övrigt? Nu säger jag ibte att du är problemet utan mer att hon kanske uppfattar det såhär.

Kommer du på något speciellt som hände innan hon började dra sig undan för sex osv?

Låter lite väl att hon drar sig undan allt.. Har hon gått upp i vikt? Är hon deprimerad?

Hoppas du får några tankar av detta.
Svar på tråden Vad är det som hänt?