Vad är det som hänt?
Ska sammanfatta mig så kort jag kan. Men texten kommer handla om min sambos och min olika sexlust och vad det nu ebbat ut till, samt mina egna tankar kring denna situation. Jag hoppas att någon känner igen sig och vill föra en diskussion kring denna text.
Jag och min sambo har varit tillsammans i lite mer än 1år.
När vi flyttade ihop var allt nytt för henne och helt plötsligt så fick jag inte röra henne. Den nya vardagen behövdes andas in. Detta gjorde att hon avvisade mig gång på gång = sämre självförtroende. (Här tror jag dock att jag gjorde fel, jag anpassade mig extremt mycket till henne i början och tror därför att det finns en chans att hon tappade någon form av dragningskraft).
När denna perioden var över så insåg min sambo att jag hade högre sexlust än henne, vilket gjorde att hon tyckte att jag var för på henne. För att få henne att förstå att allt inte handlade om sex så tog jag avstånd men försökte va som vanligt. Självklart fortfarande lite sårad över hennes avvisande. Under denna perioden gick det 3veckor. Det var fortfarande mys men under hela tiden har det blivit mindre kyssar.
Idag så slipper jag höra att jag är för på men kyssarna anses nog fortfarande att vara någon form av försök till sex. För nu för tiden är det jag som gör alla försök till kyssar och de gångerna vi nu ligger är det oftast ungefär såhär. " är du med kåt, ska vi ligga ". Svintråkigt om du frågar mig.
Min sambo har också ett väldigt hett temperament vilket oftast gör att det lätt kan bli stora diskussioner och oftast är det hon som lyckas vända allt till att det är mitt fel!
Jag är en Sånn som dock tänker såhär, om man vill ligga med sin sambo gör man sig fin. Dvs man sköter om sig själv för att visa att man bryr sig. Jag har bett min sambo hålla sig rakad för jag anser att det är fräscht och något jag går igång på. Har också sagt detta till henne. (kan tillägga att hon alltid var i "bra skick" när vi träffades).
Detta lyssnade hon på men struntar fortfarande i.
Varför kan jag inte bara acceptera att det inte blir mer sex och älska henne oavsett?
Jag älskar henne det gör jag. Men när vi senast var på semester hände något som tyvärr satt djupa spår på mig och ändrade mitt tankemönster ordentligt.
Vi är utomlands livet leker. Men under en sexakt så ger jag henne flera orgasmer men när det sedan är min tur ber hon mig göra det själv och visar ingen uppskattning till mig.
För mig blev detta en vändpunkt, hon vet om min sexlust och endå kan hon efter jag gjort det skönt för mig inte anstränga sig.
Så nu är vi i dagens situation, jag tänker på detta dagligen och vill hitta någon form av ändring. Jag har börjat bli mera svartsjuk och det är något jag själv hatar. Men det saknas en bit av bekräftelse för att få mig hel.
Jag reagerade senast utan att någon märkte en gång när jag och min bästa vän ska möts upp min sambo på en fest och det första min flickvän gör är att kolla på min vän som om jag inte faNNs där för någon kortsekund. Detta är självklart något jag övertänker just för att situationen är som den är. Men ni förstår vart jag är påväg att hamna.
Så känner någon igen sig? Vad borde jag göra? Är attraktionen borta? Är det såhär i ett samboförhållande efter nyförälskelsen lagt sig?