Inlägg från: Blueskillen |Visa alla inlägg
  • Blueskillen

Vad är det som hänt?

Först tycker jag du ska sluta att skuldbelägga dig. Att du har lust och längtan till din flickvän är absolut inte fel. Att du vill älska, kyssas och smekas är absolut inte fel.

Att man kan ha lust olika mycket är inget som är ovanligt ifs, men som du lägger fram det verkar hon vara direkt taskig mot dig. Du kan så klart inte tvinga henne till sex men hon borde så klart lyssna på dig. Klart ni måste prata med varandra. Ett förhållande ska så klart grunda sig på trygghet och det verkar detta sakna. 

För mig är en relation lust och längtan en grundsten. (nu är vi ju i gruppen Sex&samlevnad) Vi får och ger bekräftelse, har sex med varandra och RÖR vid varandra. Självklart är man lyhörd för den andres önskning. Sedan att man inte alltid är 100 överens är så klart en omöjlighet. 

Jag tror att din tjej säker gillar dig och har nog inga tankar på att flytta. Men det här är nog ett sätt så som hon är. Du frågar om attraktionen är borta? Behöver den inte vara. Hon har inte lika stort behov som du av att visa eller ge. 

Jag har mer lust till både sex och beröring än vad min fru har. Det är hon så klart medveten om men hon är inte den som puffar bort mig eller säger dumma kommentarer då jag är nära henne. Hon älskar mig men har ett mindre behov bara.  Hon visar respekt och har förståelse.

Och jag kan lova dig att hon har aldrig vänt sig om efter att vi har älskat och det gått för henne med orden -ditt får du fixa själv. 

Och nej, det är inte så här i ett samboförhållande efter nyförälskelsen lagt sig.

Accepterar du det eller ska du dra? Finns det något annat du/ni kan göra?

• Blueskillen
    Anonym (Otillfreds) skrev 2015-09-24 13:10:13 följande:

Men det kan hända att hon retas, ungefär som om hon vill se att jag tänder på henne för att sedan sluta. Oftast blir jag kåt och då är det samma visa. Sist vi hade sex så retades hon med mig och gång på gång när jag gjorde något fick jag höra att hon inte ville. Men tillslut blev hon väl så sugen att hon inte kunde motstå. Men det är endå fortfarande tråkigt att höra att man inte vill flera gånger. Så det blir ju som jag tjatar.

Hur har du och din fru löst eran olika lust då? Tar hon hand om dig ibland eller får du lösa det själv?

Jag hade en tjej innan som gjorde likadant. Först fattade jag inte när hon sa nej för jag såg att hon var kåt i ögonen, så det slutade efter ett tag med att jag våld-tog-henne, och när det gällde henne så var det precis det hon ville. Hon var nog den bästa tjejen jag haft inom det sexuella. Vi hade olika rollspel med olika teman. Hon kunde läsa om ett sexuellt brott i tidningen och ville sedan att jag skulle göra det med henne. Bissart men hon gick verkligen igång på det.

När det gäller min fru och min lust så har vi "löst" det med att hon hjälper mig ibland men annars fixar jag det själv.
Svar på tråden Vad är det som hänt?