Sverige in i NATO?
Nej!
Jag röstar nej!
Nej!
Vill NATO (USA) kriga mot Ryssland, kan dom hålla till på hemmaplan, det är bara ett stenkast mellan östra Ryssland och USA, dom kan hålla till där istället för att tvinga med oss.
Nej!
Jag röstar nej!
Nej!
Vill NATO (USA) kriga mot Ryssland, kan dom hålla till på hemmaplan, det är bara ett stenkast mellan östra Ryssland och USA, dom kan hålla till där istället för att tvinga med oss.
Skönt att höra nya ÖB säga i Gomorron Sverige, att Sverige inte behöver gå med i NATO, det fungerar bra som det är, vi samarbetar redan bra med alla.
Tack för det Micael Bydén, hoppas du kan klargöra Sveriges nuvarande samarbete för hela svenska folket, så vi slipper NATO även i framtiden.
Det inte finns några som helst garantier för att vi får den hjälp så många försöker inbilla oss att Sverige kommer att få, vid ett NATO-medlemskap.
Det är en falsk bild att tro att alla NATO-länder skulle komma till vår hjälp om vi blir angripna, det är inte ens säkert att något NATO- land kommer och hjälper oss.
NATO är i själva verket väldigt dåliga på att samarbeta i skarpa situationer, mest troligast för att USA toppstyr NATO.
Så jag håller helt med vår nya ÖB, att vi har det bra som det är idag, att det fungerar alldeles utmärkt att samarbeta med andra länder som vi gör nu
NATO erkänner idag att man bombat ett sjukhus Kunduz i Afghanistan.., skönt att Sverige inte behöver förknippas med det.
Det är just sån´t här som gör att vi ska undvika NATO som pesten, då det ökar risken enormt för att vi ska drabbas av självmordsbombare i Sverige.
Sveriges försvarsminister intervjuas just nu i France24 ang NATO.
Fortsätter nu med Syrien och flyktingfrågan...