• Reflect

Vilket block stödjer du?

Vilket politiskt block stödjer ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket block stödjer du?
  • ölburk2
    Gert skrev 2015-09-25 20:11:50 följande:
    Ja, de flesta alliansanhängare och ganska många sossar jämför inte SD med nazister. Det är bara vänsterextremister som brukar jämföra SD med nazister.
    Nä för att det är för känsligt, å det blir alltid ett jävla liv när det påståendet kommer.
    Du gör ju själv direkt en koppling mellan mig å vänsterextremister, vilket är så fel det bara kan bli, jag är ju företagare med en helt igenom kapitalistisk livsföring.
    Däremot är jag ingen alliansanhängare, dom fladdrar omkring med sin politik dom med, med till skillnad mot SD så är dom iaf hyfsat ärliga, utom i NATO-frågan, i den ligger uppenbart en dold agenda.., undrar vad vi blivit erbjudna av USA, om vi går med i NATO...
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Gert
    ölburk2 skrev 2015-09-25 21:09:22 följande:
    Nä för att det är för känsligt, å det blir alltid ett jävla liv när det påståendet kommer.
    Du gör ju själv direkt en koppling mellan mig å vänsterextremister, vilket är så fel det bara kan bli, jag är ju företagare med en helt igenom kapitalistisk livsföring.
    Däremot är jag ingen alliansanhängare, dom fladdrar omkring med sin politik dom med, med till skillnad mot SD så är dom iaf hyfsat ärliga, utom i NATO-frågan, i den ligger uppenbart en dold agenda.., undrar vad vi blivit erbjudna av USA, om vi går med i NATO...
    Det är du själv som gör koppling mellan dig och vänsterextremister. Jag har inte gjort en sån koppling. Sen kan även vänsterextremister vara företagare.

Alliansen hyfsat ärliga? Den var bra! Skrattande De är ärligare än den nuvarande regeringen men inte alls lika ärliga som SD.
    Give ´em Hell!
  • Rataxes
    ölburk2 skrev 2015-09-25 18:58:21 följande:
    Finns det nån som inte är anhängare av SD som inte gör det?

Då får vi allt upplysa dessa om vad SD kommer ifrån, varifrån deras agenda är hämtad, å vilka SD:s vänpartier är, efter det kommer många många fler, att jmf SD med nazister.
    Jag jämför inte SD med nazister.
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Flash Gordon
    Reflect skrev 2015-09-25 00:52:35 följande:
    Vilket politiskt block stödjer ni?

Så länge DÖ existerar så är jag partilös och därmed block-lös.

Jag röstade inte på Alliansen för att de sedan skulle sälja min röst till att stödja MP:s politik.

Vi får väl se framåt 2017 ungefär vad framförallt M och KD gör.
  • Reflect
    Gert skrev 2015-09-25 16:35:23 följande:

För att det är den färgen de har.

Nationalismens färg är brun. Googla.
  • Reflect
    ölburk2 skrev 2015-09-25 18:07:55 följande:

Gult eller brunt, det är ju avföringens färger båda två!

Haha, korrekt.
  • Reflect
    Aniiee skrev 2015-09-25 20:07:20 följande:

Inget. Jag är emot blockpolitik.

Blockpolitiken upphör inte att existera för att man ogillar den. Jag gillar den inte heller egentligen.
  • Reflect
    Gert skrev 2015-09-25 20:11:50 följande:

Ja, de flesta alliansanhängare och ganska många sossar jämför inte SD med nazister. Det är bara vänsterextremister som brukar jämföra SD med nazister.

Precis som högerextremister jämför allt till vänster om Alliansen med kommunism.
  • Reflect
    MEE83 skrev 2015-09-25 20:44:16 följande:

Borgarbracka. 

Jag gillar Jonas Sjöstedt dock, han kan vara den partiledare som jag har mest respekt för, pga vissa av de karaktärsdrag han visar på regelbunden basis, han är rak, konsekvent och talar ur mössan. Det är karaktärsdrag jag gillar hos en politiker. Sedan går det ju inte att rösta på V av uppenbara skäl, deras politik är ju helgalen. 

Lyssnade för övrigt på radio igår, vad fan heter programmet, Karlavagnen? På Sveriges radio i vilket fall som helst, människor runt om i landet ringer in och pratar om ett specifikt ämne varje kväll. Stor humor många gånger. 

Sjöstedt är mycket respekterad på den borgerliga planhalvan, inte minst för hans vinstmotstånd. Han har ju med sig en klar majoritet av de borgerliga väljarna i den frågan. Tillåta privata vinster i skattefinansierad välfärd - det är befängt! Sverige är ett extremt land på den punkten. I andra länder är det en självklarhet att skattepengar INTE skall gå ned i direktörernas fickor. Moderaterna värnade ju tidigare om valfrihet i välfärden (på den punkten tycker jag M är bättre än S) men alltid UTAN vinster. I övrigt är Sjöstedt en mycket sansad och saklig debattör dessutom.
Svar på tråden Vilket block stödjer du?