Vilket block stödjer du?
Vilket politiskt block stödjer ni?
Vilket politiskt block stödjer ni?
Inget. Jag är emot blockpolitik.
Borgarbracka.
Jag gillar Jonas Sjöstedt dock, han kan vara den partiledare som jag har mest respekt för, pga vissa av de karaktärsdrag han visar på regelbunden basis, han är rak, konsekvent och talar ur mössan. Det är karaktärsdrag jag gillar hos en politiker. Sedan går det ju inte att rösta på V av uppenbara skäl, deras politik är ju helgalen.
Lyssnade för övrigt på radio igår, vad fan heter programmet, Karlavagnen? På Sveriges radio i vilket fall som helst, människor runt om i landet ringer in och pratar om ett specifikt ämne varje kväll. Stor humor många gånger.
Till skillnad från delar av 60-tals vänstern har ju Sjöstedt många gånger offentligt konstaterat det som de flesta normalbegåvade individer redan vet, att Ryssland är ett land styrt av en nationalfascistisk regim.
Sverigedemokraterna, som skall vara förvarsvänliga gör istället det exakt motsatta, snackar om en sak, men gör allt för att underlätta för Ryssland på alla plan, inklusive försök att förhindra de motdrag som EU gör för att markera mot Rysslands ockupation och invasion av ett annat Europeiskt land, Ukraina. De röstar konsekvent i mot alla förslag som kan göra livet lite tuffare för Putin & co.
SD=Two faced bitches.