• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • En del av oss

[quote=76051868][quote-nick]Marty88 skrev 2015-11-27 12:33:57 följande:[/quote-nick]

Det är vad du tycker, snälla sluta tala för andra. Du får säkert medhåll av en del, men du kan knappast tala för all vårdpersonal! Det är heller ingen annan som sagt att de bara ska göra det för att endast "titta lite" på sin bebis, man vill såklart säkerställa så allt är bra med barnet också, inkluderat fosterdiagnostik! Det är du som själv fått ihop det till något annat.

Oavsett är det inte okej att hoppa på andra med dina åsikter och säga att folk gör fel, bara för att du anser det. Man kan hålla saker för sig själv ibland, eller hur?

Det är ju jättebra att du har koll på exakt vad kub innebär, med tanke på att du varje gång skriver varenda kromosomfel och diverse komplikationer så fort du nämner det, men det får stå för dig. Vi andra är inte "dumma i huvudet" för att vi inte har koll på exakt allt om våra graviditeter och googlar sönder internet, den inställningen får du faktiskt lägga ner med! Jag försöker att inte stressa genom att söka sönder google och läsa i diverse anatomiböcker, så att mitt lilla pyre inte ska känna av någon stress och oro, och det funkar på mig. Är jag dum i huvudet för det? Skulle inte tro det.

Och du? Om inte du tycker om att bli "tillrättavisad" kanske du ska fundera på vad du själv skriver till andra här....

Det räcker med negativ stämning från dig nu, hur du bäst uppnår det kan du ju få fundera på, här inne vill vi ha i alla fall en positiv stämning.

[/

Oj vad du har fel läser inte sönder internet eller google kollar inte i anatomiböcker heller. Tydligen känsligt att man kan någonting här inne.

Det var en som skrev här inne jo man tar ju chansen att få se bebis när det skrevs om KUB och jo det finns tyvärr folk som enbart gör KUB bara för det och inte inser att de kommer en sannolikhetsbedömning eller statistik som det snarare är.

Ursäkta men varför ska jag fundera på hur jag uppnår negativ stämning som du skriver? .

Tycker du att du bidrar med god stämning när du skriver sådant här blaj till mig? Skulle du våga säga det face to face eller är du bara kaxig bakom en skärm?

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • Marty88
    En del av oss skrev 2015-11-27 15:18:03 följande:

[quote=76051868][quote-nick]Marty88 skrev 2015-11-27 12:33:57 följande:[/quote-nick]

Det är vad du tycker, snälla sluta tala för andra. Du får säkert medhåll av en del, men du kan knappast tala för all vårdpersonal! Det är heller ingen annan som sagt att de bara ska göra det för att endast "titta lite" på sin bebis, man vill såklart säkerställa så allt är bra med barnet också, inkluderat fosterdiagnostik! Det är du som själv fått ihop det till något annat.

Oavsett är det inte okej att hoppa på andra med dina åsikter och säga att folk gör fel, bara för att du anser det. Man kan hålla saker för sig själv ibland, eller hur?

Det är ju jättebra att du har koll på exakt vad kub innebär, med tanke på att du varje gång skriver varenda kromosomfel och diverse komplikationer så fort du nämner det, men det får stå för dig. Vi andra är inte "dumma i huvudet" för att vi inte har koll på exakt allt om våra graviditeter och googlar sönder internet, den inställningen får du faktiskt lägga ner med! Jag försöker att inte stressa genom att söka sönder google och läsa i diverse anatomiböcker, så att mitt lilla pyre inte ska känna av någon stress och oro, och det funkar på mig. Är jag dum i huvudet för det? Skulle inte tro det.

Och du? Om inte du tycker om att bli "tillrättavisad" kanske du ska fundera på vad du själv skriver till andra här....

Det räcker med negativ stämning från dig nu, hur du bäst uppnår det kan du ju få fundera på, här inne vill vi ha i alla fall en positiv stämning.

[/

Oj vad du har fel läser inte sönder internet eller google kollar inte i anatomiböcker heller. Tydligen känsligt att man kan någonting här inne.

Det var en som skrev här inne jo man tar ju chansen att få se bebis när det skrevs om KUB och jo det finns tyvärr folk som enbart gör KUB bara för det och inte inser att de kommer en sannolikhetsbedömning eller statistik som det snarare är.

Ursäkta men varför ska jag fundera på hur jag uppnår negativ stämning som du skriver? .

Tycker du att du bidrar med god stämning när du skriver sådant här blaj till mig? Skulle du våga säga det face to face eller är du bara kaxig bakom en skärm?

Ja, det skulle jag våga.

Det är inte alls känsligt att någon kan något, jag kan också en del, men sättet du förmedlar dig på ger ett sken av att du ser dig som förmer. Sådant retar ganska många människor.

Jag har gett min synpunkt på det hela, från första början, så önskar du veta mer om var jag står i allt detta kan du kika några inlägg längre upp. Längre än såhär tänker jag inte fortsätta diskussionen, tack för mig!
  • En del av oss

Jag försöker inte spela attjag kan kan förmer, det är er tolkning och det är tragiskt att man ska få skit när man vill förmedla något som andra kanske inte vet och att det jämt ska misstolkas och bli en höna av en fjäder. Jag reagerade bara på att orden att passa på att se bebis och välja att göra KUB enbart av den anledningen att man får se bebisen då och det uppfattar ni som otrevligt. Tycker både BM och obstetriker varit tydliga med att KUB görs inte av sådana skäl att man bara är nyfiken på att se sin bebis utan andra skäl. Vill man se bebis bara bokar man ett vanligt ultraljud.

• Kakmonster86

[quote=76052695][quote-nick]En del av oss skrev 2015-11-27 16:26:46 följande:[/quote-nick]Jag försöker inte spela attjag kan kan förmer, det är er tolkning och det är tragiskt att man ska få skit när man vill förmedla något som andra kanske inte vet och att det jämt ska misstolkas och bli en höna av en fjäder. Jag reagerade bara på att orden att passa på att se bebis och välja att göra KUB enbart av den anledningen att man får se bebisen då och det uppfattar ni som otrevligt. Tycker både BM och obstetriker varit tydliga med att KUB görs inte av sådana skäl att man bara är nyfiken på att se sin bebis utan andra skäl. Vill man se bebis bara bokar man ett vanligt ultraljud.

[/

Jag tror det skulle bli trevligare för både dig och andra om du kanske tänkte igenom din kommentar en gång extra ibland. Du är säkert jätte kunnig och har läst på, om inte annat så har du ju faktiskt gått igenom väldigt mycket själv och har fått erfarenhet. Även om du vill väl så kan det vara bra att ha i bakhuvudet att vi alla är väldigt oroliga på olika sätt just nu, vi befinner oss i ett tillstånd när man kanske känner sig lite extra skör. Då är det ju super om vi alla kan försöka höja det som går, stötta där det behövs och glädjas tillsammans åt att vi faktiskt (ta i trä) ska få en (vissa två) liten bebis i sommar <3

Om vi lägger upplysandet och pekpinnarna åt sidan ett tag och blundar när det behövs så kanske vi alla kan sluta tjafsa ett tag.

Jag är iallafall här för att vara mindre ensam i detta. För gemenskap och stöd av tjejer i samma välsignade tillstånd och jag tror att fler är här av samma anledning <3 Vill man ha fakta eller någons åsikt så kan man be om det.

• Rosen5824

Hej på er alla! Oj vad mycket kommentarer, hoppas vi nu när vi kommer in i dec kan bara fokusera på oss och våra små liv inne i magarna! Har varit borta från FL och ville hinna läsa igenom alla diskussioner, innan man tar tag i julstöket :)

Så nu önskar jag er alla en trevlig första december och en fortsatt trevlig kväll! 
    TomteHjärta

• Marty88

Här är det nu v 13+1! Vi har tagit oss förbi vecka 13 och börjar äntligen kunna förstå att det är på riktigt :)

Gjorde ett fantastiskt första intryck på min första dag på praktiken idag - spydde tjugo minuter efter passets början... Haha! Tur de tog det med ro, och efter en förklaring så är det ju inga som helst konstigheter, mest jag som tycker det var lite pinsamt. :)

• Marty88
    Rosen5824 skrev 2015-12-01 16:08:04 följande:

Hej på er alla! Oj vad mycket kommentarer, hoppas vi nu när vi kommer in i dec kan bara fokusera på oss och våra små liv inne i magarna! Har varit borta från FL och ville hinna läsa igenom alla diskussioner, innan man tar tag i julstöket :)

Så nu önskar jag er alla en trevlig första december och en fortsatt trevlig kväll! 
    TomteHjärta

Tack detsamma! :)
  • Ranchen117

Halloj alla blivande sommar-mammor.
    Är själv i v 13+3, och det utvalda datumet är 05/06, vilket jag kan tycka verkar vara en bra tid på året att få bebis på :)
    Så otroligt spännande och läskigt på samma gång.

Har helt plötsligt börjat "boa", och ser saker som måste tas itu med. Ordning och struktur är en känsla jag får. Jag som annars är rätt rörig. Tex att det där med julen är inte så viktig med julpynt etc, Men nu jäklar ska här donas. Haha :D
    Någon som känner igen sig?

• Rosen5824
    Marty88 skrev 2015-12-01 17:49:48 följande:

Här är det nu v 13+1! Vi har tagit oss förbi vecka 13 och börjar äntligen kunna förstå att det är på riktigt :)

Gjorde ett fantastiskt första intryck på min första dag på praktiken idag - spydde tjugo minuter efter passets början... Haha! Tur de tog det med ro, och efter en förklaring så är det ju inga som helst konstigheter, mest jag som tycker det var lite pinsamt. :)

Oj vilken arbetsdag :) Tur att de förstod dig ;) 
    Är i vecka 10 (9+4) idag och bara längtar så till jag också är förbi de första 12. 

Var på inskrivning idag på MVC och det gick hur bra som helst, men min makes jobb hade klantat sig! Vi ska på UL den 18, och han har pratat med sin chef om varför han måste ha fm ledig och fått ledigt. Sen lägger schemaläggaren en tur på honom i alla fall på fm. Så min man fick gå till honom och förklara att den tiden måste han vara ledig. Det gick inte riktigt fram så tillslut fick han säga att det var väldigt viktigt för vi ska på UL. Då fattade han :P 
    Ranchen117 skrev 2015-12-03 12:15:51 följande:

Är själv i v 13+3, och det utvalda datumet är 05/06, vilket jag kan tycka verkar vara en bra tid på året att få bebis på :)

Har helt plötsligt börjat "boa", och ser saker som måste tas itu med. Ordning och struktur är en känsla jag får. Jag som annars är rätt rörig. Tex att det där med julen är inte så viktig med julpynt etc, Men nu jäklar ska här donas. Haha :D

Vad kul! Grattis och välkommen. Ja en hel del har man börjat tänka på vad som ska göras och inhandlas. Men julen kommer först, tar en dag i taget fram till nästa år! Och vilket år det kommer bli! :D 
  • MissJ82
    Ranchen117 skrev 2015-12-03 12:15:51 följande:

Hej! 
    Jag är i v 13+0 idag och är beräknad till 9/6, men det kan ju förändras.

Jag har också börjat "boa". Har aldrig brytt mig om julpynt innan men innan 1:a advent va stjärnor uppe, bytt gardiner, städat och fejat överallt. Längtar otroligt mycket efter juni.  
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016