• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • Rosen5824
    Liinaa91 skrev 2015-12-22 08:53:03 följande:
    Är också beräknad den 26 juni :) men tror att bebisen kommer i juli istället. Mannen har lovat att proppa frysen med glass för att svalka sig i den varma sommar värmen
    nämen vad kul att vi har samma BF! Jag är lite osäker på om den kommer innan eller efter. Jag och min man var båda tidiga, men det fanns olika anledningar till varför, så har jag en bra graviditet kan det lika gärna gå över tid. Ja glass kan vara skönt med glass om det blir en lika varm juni som vi hade i år ;) 
    Längtar till vi får träffa dig, min skatt i magen!
  • Liinaa91
    Rosen5824 skrev 2015-12-22 12:00:48 följande:

nämen vad kul att vi har samma BF! Jag är lite osäker på om den kommer innan eller efter. Jag och min man var båda tidiga, men det fanns olika anledningar till varför, så har jag en bra graviditet kan det lika gärna gå över tid. Ja glass kan vara skönt med glass om det blir en lika varm juni som vi hade i år ;) 

Kan lova att det är varmt. Även om temperaturen ute är behaglig kommer vår kropps temp vara väldigt hög. Pratar då utifrån egna erfarenheter då jag har en liten som är född 25 juni :)
  • Rosen5824
    Liinaa91 skrev 2015-12-23 22:33:12 följande:
    Kan lova att det är varmt. Även om temperaturen ute är behaglig kommer vår kropps temp vara väldigt hög. Pratar då utifrån egna erfarenheter då jag har en liten som är född 25 juni :)
    Vad bra att veta!
    God Jul förresten till alla här!

Vi berättade för våra föräldrar igår. De fick ett paket med UL-bild och texten God Jul, mormor eller vad de nu kommer bli ;) 
    Svärmor började gråta, mamma också lite. Men mina föräldrar hade redan anat nått ;) Kan tydligen inte lura dem :D 

Ha en trevlig fortsättning! 
    Längtar till vi får träffa dig, min skatt i magen!
  • annieh897

Jag fick foglossning i julklapp. Hej och hå, nu mår jag både illa och har ont, särskilt när jag ska sova. Det är långt till juni...

• Missdalvik
    annieh897 skrev 2015-12-26 15:21:24 följande:

Jag fick foglossning i julklapp. Hej och hå, nu mår jag både illa och har ont, särskilt när jag ska sova. Det är långt till juni...

Jag är inne på min andra vecka i sjukskrivning, tidig foglossning.. Juni har aldrig känts så långt bort innan som nu.
  • annieh897
    Missdalvik skrev 2015-12-26 19:09:07 följande:
    Jag är inne på min andra vecka i sjukskrivning, tidig foglossning.. Juni har aldrig känts så långt bort innan som nu.
    Fy vad jobbigt :/ Jag har känt av foglossning av och till större delen av graviditeten, men den har inte varit så kraftig så det har inte påverkat så mycket. Förrän nu. Har du testat tens? Jag har en sån sen tidigare, det har i alla fall funkat bra för mig när jag har mitt "vanliga" ryggont så jag hoppas att den funkar bra mot foglossningssmärta också.
  • Missdalvik
    annieh897 skrev 2015-12-26 19:15:45 följande:

Fy vad jobbigt :/ Jag har känt av foglossning av och till större delen av graviditeten, men den har inte varit så kraftig så det har inte påverkat så mycket. Förrän nu. Har du testat tens? Jag har en sån sen tidigare, det har i alla fall funkat bra för mig när jag har mitt "vanliga" ryggont så jag hoppas att den funkar bra mot foglossningssmärta också.

Nej, men tänkte kontakta sjukgymnasten igen och be om att få hyra en. Så drygt att få det såhär tidigt :( Jag mår dock väldigt bra i övrigt, mycket växtvärk i magen men det är jag bara glad över. Såg att du mådde illa fortfarande, lider med dig!! :( hoppas innerligt du slipper det snart.
  • bryrmiginte
    Missdalvik skrev 2015-12-26 19:09:07 följande:

Jag har också foglossning, haft i några veckor nu. endast kunna ligga ner. :( min första graviditet så vet inte tiktigt vad som hjälper än, har ni några tips?
  • Liinaa91

Usch aldrig kul med foglossning har det också (v 15) det börjar i ryggen och strålar ner mot rumpan och låren. Sen går jag riktiga kramp värk på vaderna mot kvällen så går runt med stödstrumpor.

Prata med bm om ev bälte

• bryrmiginte
    Liinaa91 skrev 2015-12-27 20:56:30 följande:

Usch aldrig kul med foglossning har det också (v 15) det börjar i ryggen och strålar ner mot rumpan och låren. Sen går jag riktiga kramp värk på vaderna mot kvällen så går runt med stödstrumpor.

Prata med bm om ev bälte

Fick någon lapp med mig därifrån med lite tips och fick lite information om bälte ,men skulle vilja ha lite tips av andra som har foglossning också :)
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016