• MEE83

Är han snål?

Han behöver ju inte prylarna så det är väl ett rationellt beslut att inte lägga pengar på det. 

Och man behöver ju egentligen inte något av det du listar, det är inte nödvändigheter, det är snarare bekvämlighetsartiklar. Man slipper handvispa, man slipper värma saker på spisen eller i ugnen, etc. 

Man behöver inte heller köpa färdiglagad mat om man har det mest rudimentära, typ 1 kastrull, 1 stekpanna, möjligtvis också 1 gryta, plus kökskniv, stekspade, potatisskalare, dl mått, skärbräda, något att brygga/koka kaffe i(om man dricker kaffe), lite bestick, ett par tallrikar, glas och muggar. Har man det har man i princip det man behöver för att laga middag hemma. 

Onödigt skit och kapitalförstörelse brukade jag kalla allt sådant när jag var var i övre tonåren, men jag fick ändå drösvis med det, så jag hade rätt mycket av det mesta när jag flyttade hemifrån, fick även mer "onödigt skit" från släktingar här i stan med "flyttgröten". Men jag använde ju knappt något av det.

Det jag använde var i princip det mest rudimentära, resten stod snyggt och oanvänt i köksskåpen. Jag bodde dock inte själv de två första åren, delade lägenhet, så en del av prylarna användes av min roomie, till exempel kaffebryggaren. 

• MEE83

Micron använder jag i princip aldrig, hade vi inte haft en vattenvärmare kanske jag hade använt den om jag skulle värma vatten för en kopp med påste(vilket i sig är rätt så B). Samma sak när det gäller välling till exempel. 

Det är en för mig i stort sett värdelös köksattiralj. 

Svar på tråden Är han snål?