Kvinnor, är ni s k dramaqueens?
Typ att ni får oväntade utbrott, kanske ni har mens eller för att ni har en dålig dag eller något. Kan också vara lite upprörd, behöver inte betyda rosenrasande, hehe.
Typ att ni får oväntade utbrott, kanske ni har mens eller för att ni har en dålig dag eller något. Kan också vara lite upprörd, behöver inte betyda rosenrasande, hehe.
Vad då "får oväntade utbrott"?
Det är väl sällan som man planerar innan att man ska typ höja rösten o bli irriterad?
Har temperament men avskyr tjafs.
Kanske räcker för att få den titeln ändå, man är ju kvinna? En man som är lite hetlevrad har väl den turen att han bara är "temperamentsfull".
Givetvis kan jag bli arg, men skulle inte kalla mig en dramaqueen. Oftast är jag riktigt chill.
När jag var gravid så fick jag dock konstiga "utbrott". När mannen la mitt nybakade bröd i kylen så kunde jag inte sluta gråta på nån timme. Helt vansinnigt.
Visserligen, eller bara säga känslan som den är oavsett kön?
Nu provocerar inte uttrycket dramaqueen mig, däremot så används det gärna när kvinnor tar sig "ton" och det är väldigt förminskande.
Fast i min värld kan en "dramaqueen" vara av vilket kön som helst...
"Utbrott" får jag väl en gång per decennium, arg kan jag bli ibland och irriterad desto oftare dock. Men jag är inte den som överreagerar och ställer till med scener, det är jag alldeles för rationell och analytisk för.
Tell that to this Queen:
(PS, den som inte vet vem denna queen är får F i allmänbildningsbetyg!)
För att svara på TS: Nja, jag är knappast en dramaqueen, men visst har jag humör. Men jag blir bara arg när jag är arg. Eller när jag har satans ont....
Nja, du skriver om sk "dramaqueens". Det är inte en formell titel, (och den formella användningen av titeln "queen" kan alltså bortses ifrån) utan ett epitet. Epitet kan man sätta på nästan vad och vem som helst.
Det gör den. Frekvent =P
Ordvalet lägger skulden hos den som anklagas för att vara dramaqueen... Det hade varit en bättre formulering.
Jag har personligen aldrig använt dramaqueens som beteckning på en upprörd. Och skulle verkligen inte säga något för att medvetet förminska någon heller.
Vad bra. Hörde för mitt inre kommentarer i stil med "Men sluta vara en sådan dramaqueen!", men bra att du inte är någon som uttrycker sig så. Att prata OM ordet och fenomenet utbrott tycker jag är helt ok, så inget ont om temat för tråden. Skulle dock själv ställt frågan till både män och kvinnor om jag varit TS.
Allt gott, nu måste jag verkligen sova, så sambon slipper några dramaqueenfasoner vid frukostbordet.