• Reflect

Kvinnor, är ni s k dramaqueens?

Typ att ni får oväntade utbrott, kanske ni har mens eller för att ni har en dålig dag eller något. Kan också vara lite upprörd, behöver inte betyda rosenrasande, hehe.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnor, är ni s k dramaqueens?
  • ninasord

För mig personligen är det den sista utvägen.

• Drottningen70

Jag var en dramaqueen.

Nu är jag en isdrottning. Minsta antydning till drama och jag flyr. Orka liksom...

• IMHO

Lite som drottningen. Jag orkar inte göra en höna av en fjäder, men visst händer det att jag kommer på mig själv med att överreagera. Då försöker jag bromsa, backa och erkänna överreaktionen. Att skratta åt sig själv och medge sina brister funkar nästan jämt.

Vet killar som funkar så också även om det enligt min erfarenhet är lite vanligare bland tjejer att driva smågräl för långt. Känns dock mer som en mognadsfråga än en genusfråga.

• LaLola

Vad då "får oväntade utbrott"?
    Det är väl sällan som man planerar innan att man ska typ höja rösten o bli irriterad?

• nokitus

jag får aldrig utbrott, det är på den nivån att folk oftast blir irriterad och tycker att jag inte bryr mej. 
    Men jag har genom åren blivit expert på att rycka på axlarna och säga "liiti skiit tokodie" :D:D 

• IMHO
    LaLola skrev 2015-09-29 09:35:54 följande:

Det är väl sällan som man planerar innan att man ska typ höja rösten o bli irriterad?

Haha! Så sant! Frågan är för vem det är oväntat. För den som aldrig tycker att den gör fel kan ju någon annans högst motiverade reaktion kännas oväntat.
  • Butterscotch

Nej, aldrig. Inte ens när jag var gravid (då verkar många kvinnor bli helt personlighetsförändrade, men det var inget jag kände av)

• Reflect
    LaLola skrev 2015-09-29 09:35:54 följande:

Nej, precis. Därav oväntat, från omgivningen sett.
  • Zarch

Har temperament men avskyr tjafs.

Kanske räcker för att få den titeln ändå, man är ju kvinna? En man som är lite hetlevrad har väl den turen att han bara är "temperamentsfull".

• Reflect
    Zarch skrev 2015-09-29 13:46:40 följande:

Har temperament men avskyr tjafs.

Kanske räcker för att få den titeln ändå, man är ju kvinna? En man som är lite hetlevrad har väl den turen att han bara är "temperamentsfull".

Det där är fel, kan jag tycka. Man borde använda ett könsobestämt ord.
Svar på tråden Kvinnor, är ni s k dramaqueens?