• lisen32

    Kejsarsnitt i Sthlm, var ni nöjda?

    Ni som gjort snitt i Stockholm, kan ni rekommendera där ni var?

    -Bra bemötande?

    -Fick familjen eget rum efteråt?

    -Annat?

    Stort tack! :)

  • Svar på tråden Kejsarsnitt i Sthlm, var ni nöjda?
  • Citrusfrukt

    Gjorde på ks i Solna. Var jättenöjd med bemötande. Vi hade eget rum men fick dela toalett med ett annat rum, men det bekymrade inte mig så mycket.

    Alla var jättetrevliga och lugna, och jag skulle lätt kunna göra det där igen.

  • straw2008

    Fött 2 barn på danderyd o kan inte direkt rekommendera det.. de är HELT HYSTERISKA då det kommer till att amma. Say no more.
    Födde sista på BB sophia, UUUUNDERBART !!! Kan ju ha att göra med att det var mitt 3e barn o jag visste vilka rättigheter jag har osv.
    På huddinge vet jag att de sätter katetern FÖRE bedövningen o det ville jag absolut slippa så det valdes bort pga det.


    I kinamockaskogen.....
  • lisen32

    Tack för svar :) någon som gjort på BB Stockholm?

  • lisen32
    straw2008 skrev 2015-09-29 09:07:33 följande:

    Du kan inte snittas på bb sthlm


    Inte på men de har väl genom Danderyd?
  • Jmh74

    Man kan visst snittas på BB Sthlm nu för tiden. Pratade med mvc om det alternativet bara för några veckor sedan. Snittades där 2005. Sedan snittades jag på SöS 2008. Upplever personalen som mer mästrande på BB Stockholm.

    Jag snittades nu ånyo på SöS för 6 dagar sedan. Är mer än nöjd. Otroligt proffsigt i op-salen. Eget rum efteråt om än kanske inte världens skönaste säng för pappan. Flyttade över till BB-hotellet andra natten men det fick vi ligga på lite för att få.

    Ingen amningshysteti öht. Tvärtom mycket hänsynsfull och inlyssnande BB-personal.

    Kateter efter bedövning är rutin ( puh)

    Precis alla vi träffade var sjukt trevliga och proffsiga.

    Ta med egna kuddar. Mycket viktigt!

    Rekommenderar verkligen SöS.

  • lisen32

    Tack för svar! :) Delar man dusch och toalett på SÖS?

  • straw2008

    Ok det är nog nytt, förr tog bbsthlm endast emot vaginala utan några som helst krämpor.


    I kinamockaskogen.....
  • Ssjag
    lisen32 skrev 2015-09-29 08:30:06 följande:

    Ni som gjort snitt i Stockholm, kan ni rekommendera där ni var?

    -Bra bemötande?

    -Fick familjen eget rum efteråt?

    -Annat?

    Stort tack! :)


    Supernöjda. 
    Bemötandet: Jättebra. Fick stöd och hjälp med amningen som var så viktig för mig till exempel.


    Vi prioriterades ett familjerum eftersom jag var snittad.


    Bad om att få kateter efter de satte in bedövningen i OP salen och det fick jag. Min erfarenhet var verkligen en toppen fantastisk upplevelse.

Svar på tråden Kejsarsnitt i Sthlm, var ni nöjda?