• Anonym (Tänker jag fel?)

Tänker jag fel?

Jag behöver få veta om jag är helt ute och cyklar. Det är lite långt. Min fru och jag är totalt på varsin ände när det gäller sex. Jag tycker jag har ett normalt sexdriv men hennes är helt obefintlig. Det har varit så här i sex år nu. Vi har sex kanske 8-10 ggr/år och hälften av dem är ren barmhärtighet. Jag har hela den tiden försökt diskutera men möts hela tiden av irritation och kommentaren att tjat är sjukt avtändande.

Jag hittade klippen på Youtube gällande sex starved marriage som jag tyckte var bra. Har funderat ett litet tag gällande att få henne att se den.

Senast vi hade sex denna gång är väl kanske 6-7 veckor sen. Detta får mig att må skit.

Jag skrev ett SMS till henne idag:

"Hej älskling, hoppas du har det bra på din lediga dag.

När det gäller vårt sexliv känns det som jag snart slår i botten. Det upptar som jag ca 95 % av alla mina tankar och slår över på allt annat jag gör. Jag känner mig ena minuten som en bomb som kan brisera när som helst och andra minuten som en urvriden trasa som är helt värdelös. Ingenting är roligt.Jag känner mig värdelös, oattraktiv, ful. motbjudande, osv.

Jag vill att du tittar på den här filmen, den är 17 minuter lång och på engelska. Titta gärna två gånger, det gjorde jag (jag tittade t o m tre gånger).

Fundera även vad som är viktigast för dig, att ha mig i ditt liv eller att slippa ta tag i problemet. Det kan låta som en märklig fråga men jag tror den är viktig att fundera över. 

Jag älskar dig väldigt väldigt mycket, men jag mår inte bra nu.

Puss och kram"

Tog en timme sen kom svar.

"Jag har tittat 2 ggr. Då är mitt förslag såhär: vi har sex varje gång du vill fram till nyår, sen bestämmer vi om vi ska gå vidare med vårt förhållande. Vi börjar nästa vecka, ok? Puss o kram"
    För mig som känner henne är detta ett svar i irritation. Jag skrev då tillbaka.

"Älskade fina du, det handlar inte om att göra bara som jag vill.

Det handlar om att vi är två personer vars behov och önskemål skall ha lika stor betydelse. Jag älskar dig väldigt mycket och jag vill dig verkligen allt det bästa. Jag hoppas att du känner lika åt andra hållet. Ibland är ditt bästa inte helt i linje med vad jag vill just nu, men då får jag för tillfället ta det. Jag sitter bredvid dig i soffan och tittar på det på TV som du vill se för att du vill se programmet och  jag vill sitta bredvid dig. Vi är tillsammans och gör det du vill. Jag försöker också ge dig tid ensam eftersom jag vet att du vill ha det. Men då kanske vi skulle kunna gå på bio ibland för det är vad jag vill. Eller se en film istället hemma för att det är vad jag vill. Ibland är mitt bästa för tillfället inte helt i linje med vad du vill.

Jag vet att du ser närhet på ett annat sätt än mig. Att ligga och hålla om varandra, hud mot hud, klia på ryggen, somna nära varandra, det är den närhet du helst vill ha. Det sa du iaf förut att du ville, och det är inget fel med det. Jag vill i mycket större utsträckning ha sex. Det är det som är viktigt för mig. Jag ger dig den typ av närhet du vill ha och du ger mig den typ av närhet jag vill. Jag tar ansvar för ditt bästa och du tar ansvar för mitt bästa.

Det kommer alltid finnas kvällar då vi inte lägger oss samtidigt. Men 4-5 kvällar per vecka gör vi det.Vad är då konstigt med att ha den typ av närhet du vill ha hälften av kvällarna och den typ av närhet jag vill ha den andra hälften? Om du vill ha massage eller bara ligga nära skall det inte vara något konstigt för dig att berätta dina behov för mig och det skall inte vara något konstigt att jag tillfredsställer dina behov. Men i det läget måste jag också kunna lyfta mina behov, och veta att även om jag inte kan få dem tillfredsställda just för sekunden så ligger tillfredsställelsen inom som mest ett par dagar bort och inte på obestämd framtid bort.

Jag älskar dig!
    Puss och kram"
    Vi kommunicerar inte bara via SMS, men ibland är det lättare eftersom hon går i försvar direkt och blir aggressiv.

Tänker jag helt fel? 
  • Svar på tråden Tänker jag fel?
  • 100kgpappa

Klockrent, MVG i diplomati.

Hennes svar efter att ha sett filmen visar ju att hon inte alls begripet problemet, men kanske nu då.

Tyvärr tror jag det är extremt svårt att få en person som tycker sex några ggr om året är lagom att vilja ha det 2 -3 ggr i veckan.

Men ditt sätt att kommunicera är riktigt bra, nu ligger bollen hos henne hur det ska utvecklas.

Lycka till

• HasseA

Jag har inte sett videon, men i övrigt tycker jag det är bra, och att du tänker helt rätt. Jag tog inte upp det som du gjorde, och det slutade i stället i skilsmässa. Hade jag tagit upp det tidigare, så hade det nog blivit skilsmässa tidigare i stället. Men då hade jag inte mått så dåligt fram till dess. För det är ju det det handlar om, att man inte mår bra i sin relation.

Jag tycker du formulerar dig bra, eventuellt kan du bli ännu tydligare med att du vill ha ett annorlunda liv med just henne, och ingen annan.

• Anonym (*)
    Anonym (Tänker jag fel?) skrev 2015-10-01 14:26:12 följande:
    Vad är då konstigt med att ha den typ av närhet du vill ha hälften av kvällarna och den typ av närhet jag vill ha den andra hälften?  

Det konstiga med det är att närhet är något man ska ge för att man vill, inte för att skapa millimeterrättvisa. Det är inte det att jag inte förstår att du är frustrerad, men snälla skippa rättvisesnacket! Det kommer inte att sluta väl.
  • Anonym (*)
    Anonym (*) skrev 2015-10-01 15:09:38 följande:

Min text försvann. Det konstiga med det är att närhet inte handlar om millimeterrättvisa. Det krävs att båda njuter av det för att det ska fungera.
  • Anonym (Tänker jag fel?)

Tack för era svar.

Jag menar inte millimeterrättvisa, men hon skulle kunna ligga och kramas (och få det hon vill) 50 dagar på raken utan att ens minnas när vi hade sex senast. Med minnas menar jag inte 32 dagar och 20 minuter utan på ett hum om det är nyligen eller längesedan. 

Jag har många gånger sagt till henne att det är med just henne jag vill ha ett sexliv.

• 100kgpappa
    Anonym (*) skrev 2015-10-01 15:09:38 följande:
    Det konstiga med det är att närhet är något man ska ge för att man vill, inte för att skapa millimeterrättvisa. Det är inte det att jag inte förstår att du är frustrerad, men snälla skippa rättvisesnacket! Det kommer inte att sluta väl.
    Det handlar inte om millimeterrättvisa, utan om att man försöket tillgodose bådas behov, inte bara den enas.
  • Linux1003

Jag tror att många förhållanden och i synnerhet par runt 40 hamnar i den situation som ni har gjort och jag kan säga att jag är själv där till och från men vi jobbar också på det.

Frustrationen gör att man hamnar i diskussioner, försvarsställningar, humörsvängningar mm och diskussionerna blir långt ifrån konstruktiva. Jag började för snart ett år sedan att kommunicera med min fru via mejl och sms efter flera års strandade diskussioner kring vårt sexliv. 

Fördelen med att skriva är att båda parter kan tygla känslor och uttrycka sig på ett mer harmoniserat sätt. Vi har faktiskt fått ett mycket mer aktivt sexliv. Vi hade väl en kort svacka för ett litet tag sedan på nytt men vi har nu efter våra digitala samtal haft betydligt letare att även kommunicera verbalt. Det finns alltid förklaringar kring avtagande lust med stress, barn sömlöshet mm. Försök att vara lyhörda för varandra och jag tycker definitivt att du gör rätt att kommunicera per skrift. Mitt tips är att ta det varsamt, låt henne tänka efter utan att stressa eller forcera så får ni förhoppningsvis fram komplikation och konklusion.

Jag kan berätta att jag började för ett tag sedan skriva roliga sms med sexfantasier till min fru. Jag var osäker på om hon skulle ta illa vid sig eller känna sig otillräcklig med tanke på hennes prydhet. Men jag kan säga att jag blev mycket positivt överraskad över motreaktionen. Vissa av fantasierna förblir fantasier men en del har redan blivit verklighet och en del kommer säkerligen infrias inom kort. Hon skrev faktiskt ett sms på sin lunch idag om vad hon önskade testa på mig i sexväg och jag satt själv med kollegor på lunch och var på väg att ramla av stolen. Hade vi diskuterat detta i sänghalmen så hade hon inte vågat prata eller bara blivit stött. Men nu verkar hon istället mer på och även tar större kommando i sängen vilket jag uppskattar enormt. Finns det hopp för mig så finns det för dig och många andra.

• Anonym (isigt)

Spontant: Vilket iskallt svar hon gav...snudd på omänskligt. Robotlikt. Ger dig det svar hon tror du vill ha utan att fatta vad du är ute efter och eller önskar. Hur ser hennes bakgrund och erfarenheter ut med det sexuella/intima? Hur har hennes uppväxt sett ut när det kommer till frågor som rör nakenhet osv? Har ni barn (antar det efter sex år)!?...urtrist läge hur som helst! Har det alltid varit lite sex/intimitet och eller kan du sätta samman det isf dalande intresset med någon händelse?

• Anonym (isigt)

Spontant: Vilket iskallt svar hon gav...snudd på omänskligt. Robotlikt. Ger dig det svar hon tror du vill ha utan att fatta vad du är ute efter och eller önskar. Hur ser hennes bakgrund och erfarenheter ut med det sexuella/intima? Hur har hennes uppväxt sett ut när det kommer till frågor som rör nakenhet osv? Har ni barn (antar det efter sex år)!?...urtrist läge hur som helst! Har det alltid varit lite sex/intimitet och eller kan du sätta samman det isf dalande intresset med någon händelse?

Svar på tråden Tänker jag fel?