• 100kgpappa

Tänker jag fel?

Klockrent, MVG i diplomati.

Hennes svar efter att ha sett filmen visar ju att hon inte alls begripet problemet, men kanske nu då.

Tyvärr tror jag det är extremt svårt att få en person som tycker sex några ggr om året är lagom att vilja ha det 2 -3 ggr i veckan.

Men ditt sätt att kommunicera är riktigt bra, nu ligger bollen hos henne hur det ska utvecklas.

Lycka till

• 100kgpappa
    Anonym (*) skrev 2015-10-01 15:09:38 följande:
    Det konstiga med det är att närhet är något man ska ge för att man vill, inte för att skapa millimeterrättvisa. Det är inte det att jag inte förstår att du är frustrerad, men snälla skippa rättvisesnacket! Det kommer inte att sluta väl.
    Det handlar inte om millimeterrättvisa, utan om att man försöket tillgodose bådas behov, inte bara den enas.
  • 100kgpappa

Ja. Har man svårt att ta sig helheten i ett budskap (vilket ts fru verkar ha) så kanske man uppfattar det som att man har ett schema som ska följas till punkt o pricka, jag uppfattade precis som TS skriver, att man möts halvvägs oxh försöker tillgodose bådas behov.

• 100kgpappa
    Anonym (Tråkigt) skrev 2015-10-01 18:21:09 följande:

Men Gud vad tråkigt! Det kan ju inte vara speciellt kul att kramas om man bara gör det för att den andra parten har behov av det. Samma gäller sex, ha sex bara för att den andra parten vill ha det. Ne enligt mig måste båda vilja kramas och ha sex för att det ska ge mig ngt.

Men visst, känner du att du kan ha sex med ngn som bara gör det för din skull så absolut!

Jag uppfattar inte att han vill att hon ska ställa upp på sex, då hade han ju varit nöjd med hennes svar. Utan han vill att hon ska se hans behov också, och jobba på sin egen lust.

Han vill helt enkelt ha en fru som går igång på honom, det kan ju knappast vars för mycket begärt, eller
  • 100kgpappa
    Anonym (Tråkigt) skrev 2015-10-06 19:59:41 följande:

Får en chans att ändra sig? Ska hon ändra sig så att hon får mer lust? Är det ngt som ens går? Alla människor har ju olika sexdrift

Oftast inte, men det finns exempel där folk faktiskt hittar tillbaka sin lust, och sexlivet blir bra igen. Men det kräver att man vill lösa problemet, och TS fru verkar helt ointresserad av det.

De hade ju mycket sex i början av förhållandet, så nånstans borde det gå att hitta den igen.

Med tanke på att inga barn är inblandade (mer än TS egna) så tycker jag han ska fundera ordentligt på om han vill leva resten av livet så här.

Finns definitivt någon som passar honom bättre.
  • 100kgpappa
    Anonym (Tänker jag fel?) skrev 2015-10-20 09:51:49 följande:

Problemet ligger till mycket stor del i att det är bara jag som försöker väcka hennes lust, hon själv verkar inte försöka något alls.

Där har du ju svaret, bara att ta tag i det och gå vidare i livet. För du kommer bara att må sämre ju längre tiden går.

Kommer säkert att vara jobbigt inledningsvis, men på sikt kommer du inte ångra dig.

Det HasseA skriver känner jag igen från så många andra, alla har mått då mycket bättre när väl beslutet ät fattat.

Lycka till!
Svar på tråden Tänker jag fel?