• Mrs Okänd

Tänker jag fel?

Jag tror att jag hade svarat som du fru. Att hålla på med långa kärlekstal har aldrig funkat för mig, det blir ändå ett egoistiskt syfte över det hela och en press.

Jag tror också att man måste få igång mer sexuella tankar och se sin man som en sexuell varelse.

• Mrs Okänd
    Anonym (Gåsen) skrev 2015-10-02 15:37:41 följande:
    Ja visst förstår jag att man inte kan pressa fram något, och absolut inget jag vill.

Hur gör man för att få någon att se en som sexuell varelse? Missförstå mig inte det är en ärlig fråga och inte ironi eller sarkasm! 

Man måste visa att man menar allvar med sitt förhållande och vad man vill. Kanske säga att gränsen är nådd.
  • Mrs Okänd
    Anonym (Tänker jag fel?) skrev 2015-10-06 13:07:32 följande:
    Detta svar kommer göra att många ruskar på huvudet.

Vi har varit tillsammans i åtta år. Hade MYCKET sex i ett halvår. Sen gick det ner markant under de kommande 18 månaderna. Så här har sedan haft de senaste sex åren. 

Varför är du kvar i förhållandet? Jag vet inte riktigt. Hon visar i mycket annat att hon älskar mig, men detta behov finns det noll impact för. Jag har frågat om hon varit med om något men hon nekar till det.

Vi har inga gemensamma barn. Är 45 och 47 nu så det blir inga, och hon har aldrig velat ha några barn. Mina barn är varannan fredag till söndag så det är ingen orsak till obefintligt sexliv.

Men hon är enda barnet och har inga egna barn, ibland har man att göra med en 45-årig tonåring.

Men det kanske är dags att sätta ner foten så hon förstår att det är allvar så att HON gör ett försök att ändra sig, det är ju inte säkert att hon får mer lust men då vet ju att hon haft viljan i alla fall.
  • Mrs Okänd
    Anonym (Tänker jag fel?) skrev 2015-10-06 15:48:00 följande:
    Jag läser mycket här på FL. Läste någonstans att efter en viss tid och efter ett visst antal försök måste man inse att den andra inte är villig att gå till mötes, och då är det i grunden bara ens eget fel att man har det så här eftersom ingen tvingar mig kvar.

Men det är inte så lätt att bara gå.

Har du framfört att det finns risk att du går? Du måste ju förvarna så hon får en chans att ändra sig. Nu verkar hon inte ta dig på allvar.
Svar på tråden Tänker jag fel?