Hjälp, när går det över och hur ska man stå ut?
Jag blir fullständigt galen på sonen just nu. Han är snart fem år och har föranlett många trådar här tidigare... Men jag vet inte vad vi ska göra och jag står inte ut.
Han har ett väldigt humör när han blir arg och just nu blir han arg för allt som går fel. Och så här har det varit sen han var typ två och kan själv-perioden började. Han vill göra allt själv, allt på sitt sätt, komma först i alla lägen osv osv. Och det där hanterar vi väl numera rätt bra. Man vet vad som är viktigt och låter honom göra själv om det går.
Men, när han blir arg så kastar han saker, vräker ner saker på golvet. Gallskriker så öronen ramlar av, vill slåss, letar efter saker att ha ner eller förstöra osv. Jag känner att jag hela tiden i de lägena måste bevaka honom att han inte förstör något. Till slut blir jag så fullständigt galen av detta och blir så provocerad av honom att jag bara vrålar på honom i all min frustration, det liksom brinner i huvudet på mig.
Vilket både så klart är ett problem att jag skriker åt honom men också att jag har väldigt slitna stämband så jag blir så trött på att jag sliter på dem ännu mer. Så jag blir arg på både honom och mig för det här också.
Vi har pratat tonvis om detta, att man får bli arg men inte skrika och kasta saker och slåss men det hjälper inte. Vi föreslår att han kan slå i kuddar eller gå in i ett annat rum. Vi kramas massor, talar om varje dag att jag älskar honom, är mycket hemma ihop och bekräftar honom.
När går det här över, hur ska man stå ut? Kan man göra något för att få honom att fatta att det är omöjligt att bete sig så här? Hjälp!