• phelangie

Hundadoption gatuhund

Är det någon som vet vart man kan adoptera en riktig gathund?

Jag menar, jag har kollat runt i ca en timme nu och fällt många många tårar. Men trots att jag skulle vilja adoptera ALLA hundar, även dom som ser ut att redan ha det rätt så bra(men vad vet jag), så vill jag verkligen mest av allt adoptera en hund som verkligen har det pest.

Jag vill ha en hund som svultit, kämpat för sitt liv och haft det riktigt riktigt tufft helt enkelt. Jag vill ge en sådan hund ett hem och älska den i all evighet.

Men jag kan inte hitta det någonstans... Någon som har någon erfarenhet eller bara vet vart dessa hundar finns?

• Svar på tråden Hundadoption gatuhund
  • anidue

hahhahaa
    du har krav du!
    jag jobbar faktiskt ideellt med hundomplacering om du vill kolla in vår fb sida 
    "Annas hundhjälp"

• Fennyxx

Asdumt att skaffa en gathund. På grund av att idioter tagit in smittade gathundar kan man inte plocka blåbär längre eftersom vi fått in dvärgbandmask. Köp en frisk hund i stället och skänk några tusenlappar till unhcr eller läkare utan gränser om du vill känna dig god.

• anidue

förresten tror att det finns vovvar som inte är med på sidan som går på speciell kost och så och kämpar mellan liv och död
    och så har jag en på jour nu som blev påkörd när han var tre månader så hans ena baktassen är kortare och ingen vill ha honom pga det!

• anidue

alla gatuhundar jag har omplacerat kommer inte hit med massa smitta!!!!!! och så själv adopterade jag en gatuhund från Rumänien med perfekt hälsa!!!!!
    det finns faktiskt seriösa organisationer!!!!!

• Anonym (sos)

Sos-animals. Seriös och bra organisation 100% skött av volontärer och drivs 100% av donationer. Hundarna är gatuhundar i Spanien och finns i alla storlekar och raser. Tyvärr är inte hemsidan sådär jätteuppdaterad så gå in på deras Facebook sida så hittar du fler hundar och mer uppdaterad information om dem. Sök bara på sos animals sverige på Facebook så hittar du dem.

www.sos-animals.se

• Aniiee
    anidue skrev 2015-10-01 22:23:46 följande:

förresten tror att det finns vovvar som inte är med på sidan som går på speciell kost och så och kämpar mellan liv och död
    och så har jag en på jour nu som blev påkörd när han var tre månader så hans ena baktassen är kortare och ingen vill ha honom pga det!

Jag kan ta honom =P Eller, jag önskar att jag kunde ta honom, men vi har redan 4 hundar, så en femte kanske är lite för många.... Dessutom har vi bara tikar....

Nej, du TS, du ska nog inte ha en hund, med de kraven. Det låter lite som att du vill ha en leksak som du kan rädda, snarare än att du vill ha en hund som du kan jobba med....
    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Jemp

Varför?

Du vill ha en hund som inte alls är van vid det liv du vill ge den och därmed lär ha väldigt svårt att anpassa sig. Vilket innebär att du kan få problem med rädslor, agressioner etc. Och inte alls vet vilken aktivitetsnivå hunden har och vad den kommer kräva av dig. 

I tillägg till det riskerar du att ta in sjukdomar till Sverige som vi jobbar för att undvika. 

• Dexter dot com

Hundstallet finns och Länsstyrelsen brukar omplacera vanvårdade hundar via dom hundpensionat dom använder sig av i väntan på beslut om omhändertagande. Tänk bara på att en omplacering behöver tid, lång tid att landa och bli trygg så du får räkna med att vara hemma på heltid under lång tid. Många kräver ju även väldigt mycket kunskap för att kunna jobba bort rädslor och andra problembeteenden så räkna med att privatinstruktörer kostar massor om du själv inte är väldigt erfaren.

• Anonym (Nej)

Hade inte tagit en sådan hund. Min väninna har en och det är hur mycket jobb som helst. Efter två år är den fortfarande inte säker att ta med ut bland folk, eller hem till någon, eller när man kommer hem till dem. Då har den ändå inte levt på gatan utan i hundhägn, hittades i container som valp.

Den är fullt frisk annars och det kollade man via den organisationen iaf. Men det är ett jäkla slit med den hela tiden!

• Gizmo

Varför inte hjälpa de hemlösa hundarna som finns i Sverige?
    Hundstallet &Hundar utan hem är två exempel, men det finns flera.

Läs på om omplaceringshundar innan du skaffa en, det är massor av jobb etc.

Svar på tråden Hundadoption gatuhund