• Alexi

Finns det folk som tycker att det är pinsamt att ha tomma helger?

Läser en mammatidning och en läsare skriver som tips till andra mammor: "inte jämföra sig och sin familj hela tiden med andra. Att det är helt ok att ha en obokad helg och bara ta dagen som den kommer".

Finns det på allvar människor som ser det som fel att ha en helg eller många helger obokade? Som kollar vad andra gör på helgerna och känner att de borde ha mer att göra?

Vi älskar när vi får en obokad helg och har gärna många obokade. Det är ju då man bara kan vara hemma och skrota, gå ut om det är fint väder och stanna hemma om det är dåligt. Bara vara, slappa, mysa och göra något spontant. Barnen leker och pysslar och har sig. Vi kanske fixar i trädgården vad som helst. Underbart. Och alltför sällan.

• Svar på tråden Finns det folk som tycker att det är pinsamt att ha tomma helger?
  • jenny99

Jag älskar tomma helger,har det lagom ofta.Även om barnens eller våra vänner kommer så slappar vi,ser filmer eller spelar.

• M r a u

Det finns väl folk till allt.

• Natulcien

Det finns väl folk till allt...

Personligen älskar jag obokade helger och försöker se till att de flesta helgerna är sådana. Jag behöver det. Jag blir stressad om för många helger i rad har bokade aktiviteter t.ex. Även sambon och sonen tycker så. Sonen sa senast idag att: "Jag älskar att bara vara hemma och leka själv." Han är 5 år och endanbarn. 

• Frontline

Det är ju underbart att ha hela helgen obokad detta är en sådan helg, resten av månaden är det nåt varje helg som man ska iväg på.

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • minerva123

Vi har de flesta helgerna obokade och tycker det är jätteskönt. Med en 2,5-åring och en 7-månaders är det just nu väldigt skönt att inte behöva passa tider utan att dagen får bli som den blir. Vi är aldrig inomhus en hel dag, utan gör alltid kortare eller längre utflykter, men med friheten att gå hemifrån när vi vill och inte när klockan säger det.

• Nauti

Jag är också en sån som gillar obokade helger. :)

Samtidigt har jag förstått att det finns en slags prestige i att alltid ha något på gång, alltid hålla i- eller vara bjuden på middagar, osv.

Sorgligt att folk har de kraven.

• Alexi
    Nauti skrev 2015-10-02 13:48:15 följande:
    Jag är också en sån som gillar obokade helger. :)
    Samtidigt har jag förstått att det finns en slags prestige i att alltid ha något på gång, alltid hålla i- eller vara bjuden på middagar, osv.
    Sorgligt att folk har de kraven.
    Jag kan ärligt säga att jag mer i så fall skulle se ner på de som har mer aktiviteter än de orkar med, dvs de som har fulltecknad kalender och samtidigt konstant gnäller över stress och trötthet.
  • Nauti
    Alexi skrev 2015-10-02 14:07:07 följande:

Jag kan ärligt säga att jag mer i så fall skulle se ner på de som har mer aktiviteter än de orkar med, dvs de som har fulltecknad kalender och samtidigt konstant gnäller över stress och trötthet.

Jag ser inte ner på någon.

Jag tycker bara att det är synd att vissa människor fått för sig att det ligger någon slags prestige i att alltid vara fullbokad, aldrig kunna vara spontan, alltid "behöva" ha den senaste bilen, TV'n, poolen, osv.

Det är synd. Väldigt synd.
  • Förväntanstid

Om det är nåt som vi människor i väst behöver så är det obokade helger!

• Nauti
    Förväntanstid skrev 2015-10-02 14:16:43 följande:

Om det är nåt som vi människor i väst behöver så är det obokade helger!

Och mindre pengar i plånkan. Kanske så att det precis räcker till det nödvändigaste.

Fy fan vilket jävla överflöd vi lever i. Det är så man mår illa!
Svar på tråden Finns det folk som tycker att det är pinsamt att ha tomma helger?