Tips på fritidsaktivitet för treåring
Jag vill att min dotter ska få börja med någon aktivitet. Men vad kan så små göra ? Vad har era treåringar för aktiviteter ?
Jag vill att min dotter ska få börja med någon aktivitet. Men vad kan så små göra ? Vad har era treåringar för aktiviteter ?
I den åldern funkar mig förälder/barn dans/gympa. Vi gick på det. Det innebär att föräldern är med under dansen.
www.funkykidz.se
Dessa var bra.
Ett tips är att börja på familjegympa på Friskis och svettis, det är kul, enkelt och bra. I den åldern behöver det ju inte vara så avancerat.
När min dottern var i den åldern hade en idrottsförening en dag i veckan när de bygde hinderbanor och liknande där även små barn (med sina föräldrar) kunde vara med och leka.
Så nåt sånt kanske finns där du bor också.
Familjegympa och danslek som nämndes här ovan är ju också bra idéer. Min dotter började på ridlekis i den åldern också, på shetlandsponnier.
Familjegympa är kul och funkar bra i den åldern. Dom har det på friskis och svettis här :)
Simskola. Min fyraåring började nu i höst och är äldst i nybörjargruppen.
Tänkte också säga minisimskola eller barndans. Kanske 4H-gård har någon verksamhet som passar. Kan även finnas ponnyridskola.
Finns det inte knyttis också typ Mulle för de riktigt små? På en del ställen har Friluftsfrämjandet familjeaktiviteter men då är det ju inte varje vecka förstås.
nån form av rytmik finns säkert också, så har jag för mig att det finns en form av fiolpedagogik där man ska börja så tidigt.
Min gick på dans när hon var tre och några år framåt. Hon gillade det.
Men annars finns väl olika gymnastik, fotboll, judo ( vet inte åldersgränsen där ). Kolla med din kommun om vad det finns för olika aktiviteter för barn i den åldern.
Dans är en bra grej. Och Mulle-skola. Eller gymnastik i någon form. Där vi bor så finns det bla Funky kids, Knatteskutt och kommunens egna aktiviteter (tror det är dans, rytmik och allmän idrott). Kolla med kommunen om de erbjuder något, oftast är deras aktiviteter betydligt billigare än privata alternativ som tex Funky kidz
Kolla med gymnastikföreningarna i trakten om de har mamma-pappa-barn-gymnastik. De är oftast mycket billigare än de kommersiella alternativen och minst lika bra och oftast bättre. Flipkidz (gymnastikvarianten av funkykidz) kostar här 1245 kr medan den lokala gymnastikföreningen tar 650 kr.