Inlägg från: telly |Visa alla inlägg
  • telly

Hjälp! Ammar sig alltid till sömns

Är i ungefär samma sits fast mig barn kan sova dagtid i stillastående vagn utan problem. Men om natten vaknar hen flera gånger och är orolig, skriker och lugnas bara av bröstet även om vi samsover. Mitt barn är lite äldre än ditt och i natt ska vi prova att vänja av vid bröstet som tröst, jag har ändå knappt nån mjölk nattetid och vi sover uselt alla tre av alla dessa uppvaknanden. Är dock lite orolig för hur det ska gå... hen kommer ju vara så ledsen. Men hoppas hen vänjer sig vid att tröstas av famnen och vatten på nappflaska.

• telly

Står nu och vaggar ledsen trött bebis som skrikit av och till i 1,5 h. Gett vatten, sång och massa kärlek. Vill egentligen inte köra en sån här avvänjning men nattsömnen är helt störd efter flera månader av nattliga uppvak och gnäll/gråt. Tex igår natt då jag gav bägge brösten men ändå gnällde bebis och var ledsen eftersom brösten inte gav tröst. Bättre försöka vänja barnet att sova hela natten i sträck. Hade GÄRNA fortsatt nattamma om det innebar snabbt uppvaknande, fram med tutten, sova vidare (som det gjorde för kanske 2 mån sen).

• telly

... Gav upp och ammade varpå barnet får världens energikick och är plötsligt jättepigg, pratar och är glad (och förstås trött) :/ Det blir en konstig natt det här.

Svar på tråden Hjälp! Ammar sig alltid till sömns