Inlägg från: tiinytoes |Visa alla inlägg
  • tiinytoes

Här är mina test. Testet med plusset är taget 4 dagar innan bim, tog 5 sekunder knappt innan det blev ett väldigt starkt plus. Blev chockad då jag inte trodde det skulle visa nåt så många dagar innan bim. :) det digitala är taget dagen efter. Är idag i vecka 5+6, går alltså in i vecka 7 imorgon och mår illa som en tok.

• tiinytoes

Har också rätt stor mage i vecka sju. Gissar på att det är en hel del svullnad som antagligen lägger sig lite om nån vecka (hoppas iaf, tänkte försöka dölja detta till efter RUL iaf :p) för övrigt mår jag illa som tusan, gjort det nästan konstant senaste två dagarna.. Ända som hjälper är att vila och dricka vatten. Kul att man pendlar till jobb 5 mil med tåg enkel väg, men det ska väl gå.. får sätta mig nära toaletten haha.

• tiinytoes

Dessa drömmar ja...

Jag drömde att jag var med i en tävling där man skulle äta en flaska senap och sen en paket yoghurt. Den som åt snabbast vann. Vaknade av att jag höll på att kräkas.. Förra graviditeten drömde jag att jag födde fram en fryst fiskfilé. Haha! Mycket mat i mina drömmar. Galet. ....

• tiinytoes

Var på hälsosamtal igår hos bm, känns mer verkligt efter på nåt sätt.. jag vill göra ett privat tidigt ultraljud men det kostar 1000 kr här, sambon vill att vi väntar till RUL men jag är ganska otålig ;) tänkte ju berätta för vänner å familj på julafton om allt går vägen, men vill ha sett att allt är bra med den lilla innan.. men enl. barnmorskan så blir RUL första veckan i januari så då faller den planen :(

• tiinytoes

Går in i vecka 8 idag... illamåendet håller sig i och är tröttare än jag vet inte vad... som att gå i en dimma ibland..hur länge tror ni man kan dölja magen under kläderna? Hade velat göra det till RUL men känns svårt ;)

• tiinytoes
    Moneal skrev 2015-10-16 07:50:09 följande:

vi får hoppas att den svullna magen snart lägger sig igen :)

Det är svårt att dölja fram till vecka 19/20....ska själv försöka mig på det för första gången, får se hur det går :)

Ja jag fick stor mage tidigt förra grav å det lär väl inte ta längre tid med andra barnet.. lite lättare nu till vintern med att pälsa på sig kläder, sist jag var gravid var det vår och varmt ute så de va lite svårare :p
  • tiinytoes
    caroline1986 skrev 2015-10-16 08:22:02 följande:

Hej! Är 29 år väntar mitt första barn bor utanför Jönköping och är beräknad Till 2 juni

Är också beräknad till de 2/6 :)
Svar på tråden Junibebisar 2016