Inlägg från: tiinytoes |Visa alla inlägg
  • tiinytoes

Junibebisar 2016

Stjärnan1984 skrev 2015-10-16 15:48:06 följande:

Hej!

Jag är en kvinna är på snart 31 år och enligt mina beräkningar ska vi ha barn den 11 juni 2016 och det är vårt första barn . Nervöst, pirrigt men väldigt spännande.

Man hoppas att allt ska gå bra. Vad hade ni för symtom av graviditeten innan ni plussade? Jag fick menstruationsliknande smärtor i magen och ryggen, ömma bröst och extrem trötthet.

Stort grattis till er andra som också ska ha barn i juni 2016

Grattis :)

Jag hade mycket molvärk, ända sen ägglossningen och fortfarande.. Illamående, trötthet och ömma bröst. Hade också ett väldigt knäppt symtom som jag även hade i tidig graviditet med min dotter, ryckningar i höger öga :P
  • tiinytoes
    caroline1986 skrev 2015-10-18 14:22:51 följande:

Idag är jag i v 8 (7+2) längtar till dessa 12 v passerat så man kan andas lite utan o oroa sig för mkt!

Mest längtar jag till julafton då ska våra föräldrar få veta hoppas man kan gömma magen är i v 17+5 då!

Vad kul, vi är på exakt samma dag och vi hade också tänkt berätta för våra familjer på julafton! :) hoppas man kan dölja magen på nåt sätt fram tills dess som sagt, haha... ;p
  • tiinytoes

Jag har sån extrem hunger just nu! Är hungrig hela tiden men är inte sugen på något överhuvudtaget.. kan äta middag typ och sen 10 min senare är jag dödshungrig igen. Jättejobbigt då illamående kommer med hungern...

• tiinytoes

Wohoooopp, fick bokat ett tidigt VUL om en vecka. Känns skönt att liksom bekräfta graviditeten och se om där finns något. Kommer då vara på sista dagen innan jag går in i vecka 10 (9+), så man borde ju kunna se lite. :) så spännande!!!

• tiinytoes

Idag vaknade jag och gick på toaletten. Precis innan jag ska spola ser jag att det ser ut som ljusrött blod. Det var ingenting på pappret och har kissat en gång till efter detta men då var där inget. Har ganska mycket mensvärk/molvärk men det har jag haft hela tiden, även när jag var gravid förra gången. Och det var inget då. Är väldigt orolig just nu... :( i övrigt mår jag som vanligt. Illamående och ömma bröst. Trött. Jaja, är väl bara att avvakta och se. :(

• tiinytoes

Ååh vill snabbspola tiden till torsdag morgon då jag ska göra VUL! Hur mycket ser man egentligen på ett VUL nu? Kommer då vara i 8+6, så nästan vecka 10.

• tiinytoes

Ni som gjort tidigt VUL -vad kan man förvänta sig att se i vecka 9-10? Kan man se fostret röra sig? Om det är en eller två?

• tiinytoes
    Ankissen skrev 2015-10-28 16:04:45 följande:

Jag har gjort vul i v6 och i v9. I v6 såg vi en liten banan med hjärtslag. I vecka nio var det små armar och ben som kunde röra sig. :)

[quote=75932150][quote-nick]frucgsvensson skrev 2015-10-28 16:21:55 följande:[/quote-nick]Jag gjorde ett ultraljud igår, gick in i v.9 då.

Man såg inte så mycket..hjärtat slog såg vi, men kunde inte få till något ljud. Trodde verkligen att man skulle kunna se mer, men det är väl beroende på vad de har för apparater kanske också.

Zofster skrev 2015-10-28 16:53:57 följande:

När jag gjorde VUL med min dotter i v. 10 såg det ut som en fisk som simmade runt där inne Hon flippade omkring och hade sig- superhäftigt att se! Med denna i v.7 var det mest som en minimask med hjärtslag.

Okej! :) ska göra ett vul imorgon bitti och är dönervös. Går in i vecka 10 (9+) på fredag.
  • tiinytoes

Precis varit på mitt VUL... *andas ut* var så nervös så jag trodde jag skulle kräkas....

• tiinytoes

Har android och får upp rutan där man ska lägga upp, kan välja fil men ingen blir vald :( dock fungerar det att lägga upp i bildarkivet... skumt :/

• tiinytoes

Precis varit på inskrivning på MVC. Barnmorskan känns verkligen erfaren, trygg och förstående - så skönt! Hon var väldigt noga med att vi fick komma dit för kontroller så ofta vi själva ville. Och att man efter vecka 14 gärna fick komma och lyssna på hjärtljuden pm man var orolig, hade minskade symtom etc. Känns tryggt. Fick också tid för RUL vilket blir direkt efter nyår 4/1. Iiiih vad verklige det känns helt plötsligt. :)

• tiinytoes

Verkar som att stämningen är lite bättre här inne nu? Tänkte lämna tråden men höll mig borta några dagar.. får väl se. Idag har vi iaf berättat för våra familjer. Så skönt :) vecka 11 nu (10+2) och det börjar bli svårt att dölja bulan.. har ni andra börjat få mage än? :)

• tiinytoes

Någon som vet från vilken vecka det är möjligt att se kön? Ska på privat UL om några dagar, kommet va i vecka 15 då, allså 14+3.

• tiinytoes

Jag har använt Cearblues doppler ikväll. Provat innan utan att lyckas hitta hjärtljud. Men idag har jag känt en pirrande kittlande känsla hela dan, långt ner till höger. Körde med dopplern på detta ställe och fick då direkt höra starka tydliga små hjärtslag :) så mysigt!

Ang att använda doppler eller inte är väl upp till var och en. Jag är inte ett dugg orolig :) enligt clearblues instruktioner ska man använda dopplern max 10 min/dag. Använd er den kanske 5 min i veckan.

• tiinytoes
    HeIena skrev 2015-12-02 21:34:01 följande:

vilken vecka är du i? 

Går in i vecka 15 imorgon. :)
  • tiinytoes
    EmManny skrev 2015-12-02 23:21:27 följande:

Vilken känsla att så tidigt i graviditeten få livstecken inne från magen utan att vara hos bm. Förstår att det kändes mysigt! Och jag tycker precis som du att det är upp till var och en om man vill använda en! Att jag själv avstår betyder inte att jag dömer den som använder den!

Ja verkligen supermysig känsla. Å de e enbart av den anledningen jag använder den då och då.. inte för att kontrollera så hjärtat slår.. de funkar inte i längden, skulle bara bli nojjig så fort jag inte kan hitta hjärtljuden. Nää nån kväll då och då är de mysigt, av ren längtan :) och då handlar det om kanske 2 min. Igår flytta den på sig efter nån minut, den ville väl va ifred då haha så :)
  • tiinytoes

På söndag ska jag göra ett vul privat :) längtar! Frågade dem om man kan se kön redan nu (vecka 15) och det kan dem ibland, men de kan inte bekräfta något till 100 %. Ska ändå försöka be dom kolla. Fast de viktiga är ju såklart att få se det lilla livet och att h*n har de bra där inne :)

Har ni berättat för er omgivning än?

Jag berättade för min nya chef igår, jag började på nytt jobb för en vecka sen.. då jag var extremt nervös för hur hon skulle ta det. Jag visste inte att jag var gravid när jag var på intervju och skrev på kontrakt utan blev gravid ett par veckor efteråt (oplanerat men välkommet). Så skönt att ha berättat nu iaf!

Svar på tråden Junibebisar 2016