Inlägg från: tessan120 |Visa alla inlägg
  • tessan120

Junibebisar 2016

Jag hoppar gärna in här också. Jag gick in i vecka 6 (5+0) idag och väntar första barnet. 

Jag känner inte av speciellt mycket än, jag har molvärk som känns lite som mensvärk, smått ömma bröst men inte så mycket mer. Däremot märker jag av att jag blir hungrigare snabbare och oftare. Lite smått humörsvängningar har jag också (enligt min man). 

Jag drömmer också sjukt mkt just nu och verkligen skumma drömmar. Somnade igår redan vid 21, brukar aldrig somna innan 23 i vanliga fall. 

På torsdag ska vi på hälsosamtal hos barnmorskan och det ska bli så skönt att få ställa alla sina frågor. 

Jag är inte speciellt orolig för missfall däremot är jag lite orolig att allt bara är inbillning och att magen är tom. Kommer vara så mycket skönare sen längre in i graviditeten när man kan känna bebisen sparka. 

• tessan120
    AlexB skrev 2015-10-07 06:41:55 följande:

Sover så otroligt dåligt sen nån vecka tillbaka. Pratar i sömnen och drömmer så mycket att jag inte kan förstå vad som är på riktigt när jag vaknar. Går därför i sömnen fast i valet tillstånd och letar efter personer jag drömt om. Och varje gång måste jag klä på mig för om i fall att det finns nån i vårat hus vill jag inte komma ut naken.

Är så trött pga detta men det är oxå lite skrattretande då jag faktiskt är vaken men inte kan styra mig själv.

Har oxå haft ont, såsom mensvärk. Läser ju att detta är vanligt men lite orolig blir jag och funderar på om en stundande missfall är på G.

Jag har också haft mycket mensvärk nu i några dagar. Skönt att höra att någon annan verkar ha samma. Jag hoppas på att det bara är livmodern som växer, det händer ju så mkt nu i början.
  • tessan120
    Citrusfrukt skrev 2015-10-07 12:15:18 följande:

Åh jag känner mig så negativ idag... :(

Jag mår verkligen röv. Jag bara mår illa och kräks och har sprängande huvudvärk och försöker rodda studier och pendling och förskolelämning/hämtning.

Jag vaknar flera gånger varje natt, både för att jag drömmer och för att jag mår illa..

Vad gör ni mot illamåendet? Jag vet inte var jag ska ta vägen snart..

Jag mådde väldigt illa för någon vecka sedan för mig hjälper det att äta något innan jag kliver upp. Jag åt lite fröknäcke innan jag gick upp på morgonen och klarade mig ifrån illamående hela dagen då. Samma sak om jag känner av illamående under dagarna så äter jag något. 

Jag har alltid fröknäcke vid sängen numera då jag vaknat några nätter vrålhungrig. 

• tessan120

Idag hade vi hälsosamtal hos bm. Känns lite mer på riktigt nu och jag är så nöjd med barnmorskan.

Däremot blev jag flyttad till 31 maj men det lär ju bli ett junibarn. Jag har en menscykel på ca 36 dagar men när bm räknar så räknar de inte med det.

Antar att man får ett mer korrekt datum vid RUL.

Nästa besök med provtagning blir 4 november.

• tessan120
    Imorgon har vi en heldags kickoff med jobbet. Detta har vi planerat för länge och det kommer personal från hela norden för att vara med. Det kommer vara massa aktiviter och antagligen riktigt kul. 

MEN jag inser att det kommer bli en riktigt tung dag. Dagen börjar vid 9 och väntas sluta ca 23. Jag vet inte alls hur jag ska klara av hela denna dag då jag är helt slut efter en vanlig jobbdag (8-17). Jag är dessutom väldigt illamående på kvällarna. 

Jag har iaf redan planerat att ta bilen så jag har en vettig ursäkt till att inte dricka. Mina kollegor blev lite besvikna när jag sa att jag skulle ta bilen, men vi har precis flyttat ut på landet så de förstod ändå. 
  • tessan120
    JaninaH skrev 2015-10-11 08:54:23 följande:

Vad har ni för symptom allihopa? Jag rapar för fullt, och har ont i bröstvårtorna, det är väl det enda.. Ja lite trött kanske, men inte så jag däckar när jag lägger mig i sängen, är nog mera grus i ögonen trött :)

Den dagen som jag får hålla dig i min famn, den dagen kommer mitt liv vara fullbordat!
    Jag känner inte heller speciellt mycket. Jag drömmer mer och är lite tröttare. Lite ömma bröst och rapar också för fullt. Jag mådde illa för några veckor sedan men det har avtagit. Känner mig knappt gravid men man ska väl vara glad att man slipper må illa och kräkas.
  • tessan120

Idag berättade vi för mina föräldrar. Vi hade tänkt vänta tills min mamma fyller år i slutet på oktober men tydligen hade de bokat en resa då. Så idag kom de förbi oss och hjälpte till med trädgårdsarbete. Sa till mamma att hon får sin present tidigare, jag hade slagit in 2 koppar som jag skrivit mormor/morfar på. Mamma började gråta och båda blev jätteglada.

Så skönt att berätta så jag kunde fråga hur mamma mådde som gravid. Hon mådde superbra hela graviditeten och hade inget illamående. Då kände jag mig lite lugnare,kanske går det i arv.

• tessan120

Går in i vecka 8 idag! Känns som om tiden går så sakta men ändå rätt snabbt. Längtar så tills man kommer till vecka 12!

• tessan120
    Wielkip skrev 2015-10-13 08:02:38 följande:

Godmorgon vecka 7!

Ska försöka kriga i mig lite frukost nu efter dagislämning av de två blivande storasyskonen, jobbar hemifrån så kan tack och liv anpassa arbetet efter vad jag klarar av, och idag blir det nog inte många knop gjorda, illamående och fruktansvärd trötthet! Sov ändå 22-06:45, men det räcker inte på långa vägar :/

Vad skönt att jobba hemifrån. Jag är lite avis på det! 

Själv sitter jag i ett kontorslandskap med 5 kollegor nära. Idag sitter jag och mår superilla och vet inte alls hur jag ska överleva denna dagen. Hoppas det försvinner snart. 

Annars måste jag nog berätta för dem jag sitter med iaf. Skulle vilja vänta till vecka 12 iaf men om jag ska må såhär så känns det bättre att de vet. 
  • tessan120

Illamåendet fortsätter, dock liiiite bättre än igår. Imorse var det extremt jobbigt att ta ut hunden men jag överlevde.

Eftersom jag mår så illa funderar jag på att berätta för min chef. Jag sitter i en kontorslandskap med 4 andra inklusive min chef. Igår sprang jag på toaletten hela tiden och det snart känns det för uppenbart. Av någon anledning så är jag nervös även om jag har en riktigt bra chef.

Någon som redan har berättat för sitt jobb?

Svar på tråden Junibebisar 2016