• JaninaH

Junibebisar 2016

Hej alla och grattis till plussen! ++++

Jag har försökt i över 13 år men har inte lyckats, har problem med sköldkörteln, men fick ny medicin 1,5 år sedan och vart gravid i Mars på min födelsedag, fick dock utomhavandeskap och missfall.

Hade en gastric bypass operation 30 Juni. Vi har skyddat oss med kondom och skulle ha gjort det fram till Mars nästa år, men glömde skyddet EN gång och jag vart gravid!!! Så jag är beräknad 14 Juni 2016 och hoppas att jag kommer klara denna graviditet med bravur! Tar dock ett nytt test imorgon, är rädd att detta test inte talar sanning, (efter 13 år med negativa test blir man lätt rubbad i hjärnan)

Jag kommer från Västerås men bor i London,
    167 månader och 167 negativa test och äntligen 1 positivt (förutom missfallet) kan f*n inte förstå det!!! :D

Den dagen som jag får hålla dig i min famn, den dagen kommer mitt liv vara fullbordat!
  • JaninaH
    Inheaven skrev 2015-10-11 04:28:17 följande:
    Nu gråter jag nästan....

Ni är sååå värda detta. Stort grattis
    tack fina du, tack! <3
    Den dagen som jag får hålla dig i min famn, den dagen kommer mitt liv vara fullbordat!
  • JaninaH
    Saltvatten skrev 2015-10-11 05:47:04 följande:
    Blev så rörd av ditt inlägg att jag vill skicka dig en stor kram!
    Och jag vet hur det känns när test efter test är negativt. Ni är värda den här lyckan, håller tummen för dig Glad

Jag har testat tidigt med billiga test men ska i mitten av veckan testa digitalt med min fertilitetsmonitor och få det lite mer svart på vitt.
    tack ska du ha, jag håller tummar och tår för både dig och mig kram

ni alla är så  fina!
  • JaninaH

Vad har ni för symptom allihopa? Jag rapar för fullt, och har ont i bröstvårtorna, det är väl det enda.. Ja lite trött kanske, men inte så jag däckar när jag lägger mig i sängen, är nog mera grus i ögonen trött :)

• JaninaH
    EmManny skrev 2015-10-11 09:11:53 följande:
    Åh herregud!! Stort grattis!! Var rädd om dig nu så håller vi alla tummar och tår för er!
    tack så jätte mycket!!! :D
    Qem skrev 2015-10-11 09:22:51 följande:
    Stort grattis! Vad skönt det måste kännas efter då lång tid!

Som symtom har jag framförallt mina bröst, som är så stora nu! Blir förvånad varje dag över att de lyckas växa ännu mer! Har små bröst från början, så för mig känns det ganska extremt, men de räknas nog fortfarande som ganska små enligt andra ;) annars kissar jag lite oftare än vanligt och fick min första craving (sockerärtor) igår. Trött står det ju att man ska vara överallt, men jag känner inte av någon skillnad där - sitter uppe till lite för sent :)
    ja jag har vart medlem på familjeliv i bra många år, 10 år iaf, och har länge velat skriva i en tråd och visa bild, på mitt test!! :D  tack!! :)

• JaninaH

jag har alltid drömt en massor, dock nu så vaknar jag super lätt och kan inte somna om. normalt brukar jag kunns somna om. hjärnan går på högvarv, men jag tror ärligt talat att det är för att jag äntligen efter 13 år är gravid och kan inte förstå haha!

tagit 5 test, alla visar positivt, ett digitalt from clearblue som faktiskt visade gravid med, så nu tror jag att det börjar sjunka in, jag ÄR gravid!

• JaninaH

Idag gick jag in i vecka 6, har bokat tid med doktorn imorn (bor i london) utgår från det och kommer högst troligen få göra ett vul on några dagar eller 1 vecka eftersom att jag haft utomhavandeskap förr. NÅGON SOM VET OM DET ÄR 100% SÄKERT ATT UTFÖRA VUL TIDIGT? är rädd! och seriöst om jag går in i vecka 7 och inget hjärta tickar kommer jag dö, jag menar 13 år av försök och äntligen gravid!!

jag fryser som alla andra, ömma bröstvårtor inte bröst, svårt att sova men är trött!!
    ont i svanskotan när jag går över 20 min, jätte känsligt luktsinne, allt luktar illa, och molnande värk.

• JaninaH
    Moneal skrev 2015-10-13 18:36:39 följande:
    vul är ingen fara! :)

är du 100% säker på äl och så?

annars kan du ju ha gått kortare tid om nu hjärtat mot förmodan inte skulle slå.

men jag tror att allting kommer se jötte fint ut :)
    jag vet EXAKT när bebisen blev till.. när jag hade äl. hade bara sex 1 gång den veckan och poff.. så jag är i vecka 6, 5+0 :) så hoppas jag får ett vul nästa vecka!
  • JaninaH
    Moneal skrev 2015-10-13 19:47:03 följande:
    vad skönt att veta så exakt :)

då hoppas vi vad allt vi är värda på ett pickande hjärta :)
    tack så himla mycket, hoppas och håller tummarna!Hjärta
  • JaninaH
    knaappeen skrev 2015-10-13 19:56:23 följande:
    Hjärtat börjar slå ungefär 22-23 dagar efter befruktning så oftast i mitten av v 6. Runt 5+3-5+5.

Jag ska göra VUL imorgon o läkaren sa att jag inte ska hoppas på för mkt då det inte är helt säkert att man kan se hjärtat så tidigt. Speciellt inte om ägget blev befruktat några dagar efter ÄL o man är lite kortare gången än man tror.

Hållee dock tummarna att vi båda får se hjärta slå!

Jag kmr vara i 5+6 imorn
    lycka till, hoppas för er med! och tack! ska be om ul nästa vecka =)
Svar på tråden Junibebisar 2016