• Tudelu

Junibebisar 2016

HEj allihop! Jag vill gärna vara med här!:) Hoppas jag är välkommen!

Jag plussade i måndags efter 1 ½ års syskonförsök och vi hade ärligt talat gett upp. Men plötsligt så händer det!

Jag är så jäkla lycklig, men jag vågar knappt vara det egentligen. Nu oroar jag mig som sjutton för missfall.

Befinner mig runt vecka 5 . Har redan vuxit ur alla mina byxor och bhar! Helt sjukt vad fort det går med andra barnet :O

Hur går det för er andra? Vilken vecka är ni i och vilka symptom har ni? :)

• Tudelu
    Rayanz skrev 2015-10-12 01:57:52 följande:

Jag plussade för 3 dagar sen, sjukt lycklig o hoppas hjärtligt att allt går bra!

Har BF 15 Juni :) är ny här så vettefan hur de funkar de här e lite som ett test inlägg för o se om nån svarar hihi

Gifte mig 1 Augusti hade mens en gång och sen så pratade vi om att börja försöka och tralalaaa på första försöker.. Så otroligt glada!

Grattis!! Vad lustigt. Jag har BF 14 juni enligt graviduträknaren men mitt test visade 1-2. ????
  • Tudelu

Usch jag får attacker av illamående som är såå dryga. Kommer helt plötsligt och är riktigt intensivt, men försvinner nästan lika fort. Mår illa nån minut bara och sedan kan jag må bra i föera timmar innan det händer igen. Vet aldrig om jag ska behöva springa på toaletten mitt i jobbpasset eller inte :P

Fler som har så här?

• Tudelu

Jahapp... lyckan verkar bli kortvarig.

Ljusbruna flytningar idag. Har haft tvp missfall tidigare och dom har alltid börjat så. Så misstänker att det gick åt skogen. Känner mig riktigt nere nu, vi som försökt så hårt i 1 1/2 år :'(

• Tudelu
    Ankissen skrev 2015-10-12 16:54:11 följande:

Stackars, stackars er som blöder. Jag har oxå fått missfall två gånger som börjat med bruna flytningar men jag har oxå en levande tioåring här som jag hade bruna flytningar med. Det kan gå bra men det är inte lätt att tänka så, jag vet. Kram på er!

Tror det skiter sig här. Har inte alls lika ont i brösten längre som jag hade igår/imorse. Nästan helt borta. :(
  • Tudelu

Har också frusit som en tok. Trots fleecejackor och dubbla tröjor. Så det hör nog graviditeten till

• Tudelu

Vaknade nyss. Brösten är inte alls ömma idag. Gick på toa och det är inte så det kommer nå bruna flytningar i toaletten ännu, men dom är kvar därinne och kommer lite på papperet.

Ska man låta naturen ha sin gång eller bör man ringa kvinnokliniken för en koll? Är bara i vecka 6 ju så tror inte dom bryr sig märlvärt..

Min väninna fick mf i vecka 12 och då sa dom bara i telefonen att hon skulle lägga sig på soffan och tycka lite synd om sig själv för dom kunde inget göra.

• Tudelu

Ååh vad detta är jobbigt. Att inte veta!

Dom ömma brösten har kommit tillbaka lite under dagen, särskilt i det högra. 

Det känns ju i sig ganska positivt. Men dom bruna flytningarna fortsätter i samma skala och jag har haft rätt kraftiga sammandragningar under förmiddagen som sedan gav sig efter lunch. 

Flytningarna är ju mörkare idag än igår, vilket jag hört ska tyda på att det är en gammal blödning . Men har småååååå små inslag av färskt blod, typ några få prickar stora som saltkorn bara. 

Jag fattar verkligen inte hur jag ska tolka detta. :( Hur lång tid kan det ta för ett missfall att komma igång? Någon som vet?

Sedan undrar jag: Är det någon här som led av mellanblödningar innan ni blev gravida? Varje månad , 1-2 veckor innan mens så hade jag mellanblödningar som såg ut precis som mina bruna flytningar gör nu. Samma mängd och färg.Kan det vara samma grej som spökar nu, även fast jag passerat BIM? Dom hittade aldrig , trots upprepade undersökningar, vad mellanblödningarna berodde på. 

• Tudelu
    EmManny skrev 2015-10-13 22:05:09 följande:

Testade de dina progesteronvärden? Kort lutealfas och mellanblödningar kan bero på för lite progesteron vilket gör att livmodern inte kan ta upp det befruktade ägget eller har svårt att behålla graviditeten. Läkarna säger ofta att missfall beror på kromosomfel men upprepade missfall kan också bero på progesteronbrist.

Så har det varit i mitt fall och jag har tagit progesterontabletter sedan äl denna månaden och har inte haft några blödningar.

Det är tydligen vanligare än man tror och i USA behandlar man oftare med progesteron efter missfall. Googla lite och kolla om du tror att det stämmer på dig.

Jag bor inte i Sverige men jag vet att det finns en kräm med bioidentiskt progesteron som heter Progesterall som tydligen går att köpa på hälsokost.

Dom testade aldrig värdena men fick progesterontabletter att äta under tre månader för att se om det blev bättre. Bättre blev det men inte helt bra! Sen skutade jag med dom igen iom att vi ville skaffa barn och provera-tabletterna minskar chanserna. Men ska man alltså fortsätta äta Provera under gaviditeten då kanske? :O
  • Tudelu

Vad tidigt alla får inskrivning. Jag får inte inskrivning förren i vecka 12 !

• Tudelu
    EmManny skrev 2015-10-14 11:47:31 följande:

Känner inte till de just de tabletterna men vad jag har förstått ska man börja ta progesterontillskott ett par dagar efter äl för att det är då gulkroppen producerar mer (i vissa fall för lite) progesteron för att förbereda livmoderslemhinnan att ta emot ett befruktat ägg. Om det inte kommer ett befruktat ägg så får man ju mens istället. När livmodern tagit emot det befruktade ägget ska man fortsätta ta progesteron tills dess att moderkakan tar över progesteronproduktionen i vecka 8. Man tar alltså extra progesteron fr.o.m. två dagar efter äl tom minst vecka 8 men oftast vecka 12 för att vara på den säkra sidan.

Jag är ju ingen läkare men det är så här jag har fått lära mig. Hoppas jag inte skrivit fel.

Här i Tyskland skriver man även ut progesteron om kvinnan småblöder i tidig graviditet.

Okej jag kanske borde ringa och höra då :/
  • Tudelu

Jag får tacka för den korta tiden med er och önska er alla lycka till. Här gick det åt skogen trots allt, satte mig på toa imorse och då rann det blod. Har magsmärtor och bara bölar som ett litet barn. :(

Efter så många månader av försök så känner jag nu att jag inte kommer orka börja om igen. Jag orkar inte fler månader av negativa test och ännu mer oro om det mot all förmodan skulle ta sig igen nån gång. Det är nog meningen att vi ska ha vår dotter och inget mer.

Kram på er.

• Tudelu

Jag tror jag håller mig kvar ett tag till här. Verkar som blödningarna inte är så ihållande. Två gånger har det kommit färskt blod , men bara någon matsked och slutat direkt efter knappt en kvart.

Dom bruna flytningarna håller dock i sig.

Men nu börjar jag få ganska så ont i tuttarna igen och magen har återtagit sin svullna gravidform.

Får VUL på måndag men ska se om jag inte kan få åka in under helgen istället, denna ovisshet tär.på mig något enormt. Att pendla mellan hopp och förtvivlan flera gånger per dag känns så jäkla jobbigt !

Kvinnokliniken säger att det är 50/50. Antingen mf eller helt normala blödningar . Känns inte ett dugg bättre att prata med dom, även om det ju förmodligen är sanningen. Digitala testet har iaf ökat i veckor som det ska, om nu det är nåt att få hopp över :/

• Tudelu

Är himla uppblåst jag också igen. Under dom små blödningarna jag hade försvann magen, men nu är den tillbaka .

• Tudelu
    Erla skrev 2015-10-17 10:52:15 följande:

Hade också en blödning för några dagar sedan. Ca en tsk färskt blod och sedan bara lite brunt och ljusbrunt sedan dess. Önskar jag vågade ta ett test för att se om jag ökat i veckor, men är så fruktansvärt rädd att det ska visa annat än 3+ :/

Jag var också rädd för att testa . Men samtidigt är det skönt att få se resultatet, oavsett vad det är. Jag hatar denna ovisshet :( Att det ökar ger ju inte heller några garantier men åtminstonde ger det en NÅGOT mer än gyn's ihåliga svar :/
  • Tudelu
    ostpaj skrev 2015-10-17 12:38:44 följande:

Haha, WOW! Såhär tidigt! Är det första? Hur många tror du att du har där i?! :'D

Haha nej det är andra barnet. Jag misstänker ju att där inte är något alls i princip, nu blöder jag igen precis när dom bruna flytningarna hade avtagit :( Men vore ju skithäftigt om det var två!
  • Tudelu

Började blöda lite mer igen och gick bokstavligt talat dubbelvikt av smärta under en halvtimme här hemma . Nu har smärtan avtagit men blöder fortfarande, mörkrött och ganska så sparsamt , men vettetusan..

Ringde 1177 men dom vägrar fortfarande ta in mig, fast jag försöker med att jag har ont på ena sidan tillochmed. Kärringen försökte tuta i mig att det är hellugnt så länge testet visar positivt. Det kan det ju göra i föera veckor efter ett missfall med, så det var ju enbart tecken på okunskap och inte ett dugg lugnande :(

• Tudelu
    Fia80 skrev 2015-10-17 18:04:23 följande:

Men va vad dåligt har ni någon gynakut ? Som man kan åka till? Håller mina tummar för dig

Jo det har vi men man måste få en akuttid via 1177 :(
  • Tudelu

Här har allting kommit ut nu. Blödde intensivt i 2 timmar med minimala känningar i magen, sen kom hinnsäcken och nu är det som en vanlig mens . Gick fort när det väl kom igång ordentligt, där var 1 1/2 år av försök åt helvete :(

Lycka till ni andra !

Svar på tråden Junibebisar 2016