Inlägg från: primavolta |Visa alla inlägg
  • primavolta

Junibebisar 2016

Hej hopp! Vill gärna hänga med i tråden. Plussade för en vecka sedan, det blir tredje barnet <3 känns overkligt, skitkul och mysigt! Bf 22/6 enl appar men tror det är nån dag senare.. Ska bli roligt att följas åt :)

• primavolta
    Ciccie86 skrev 2015-10-25 14:42:47 följande:

Grattis Primavolta :)
    Jag plussade också i morse, av en slump dock. Var på sjukhus av andra anledningar och dom passade på att ta ett graviditetstest.

Så preliminärt BF den 28/6..

Tack!
    Oj, lustig känsla att plussa på sjukhus :) grattis till dig med! Har du barn sen innan?
  • primavolta
    Inheaven skrev 2015-10-25 14:51:03 följande:

Välkomna och stort grattis till era plus

Tack :)
  • primavolta
    ntmas skrev 2015-10-25 15:36:50 följande:
    Har du en bild på ditt plus? :)
    Ja, det där svaga lilla plusset :) ska försäka klämma in det här via datorn ikväll när jag kommer hem!
    Jag ska till bm 25/11.. :) låångt kvar!
  • primavolta
    primavolta skrev 2015-10-25 18:11:34 följande:
    Ja, det där svaga lilla plusset :) ska försäka klämma in det här via datorn ikväll när jag kommer hem!
    Jag ska till bm 25/11.. :) låångt kvar!
    Du då?
    Vad sa din samboförresten? Blev han förvånad?
  • primavolta
    ntmas skrev 2015-10-25 18:37:58 följande:
    Jag ska ringa och boka en tid imorgon bitti!
    Vi blev både så chockade. Först syntes inget men efter en min så kom strecket upp! Fjärde gången gillt!

Det är så svårt att ta in det! :)
    Hur mår du? Vilken vecka är du i? Använder du någon app? :)
    Wow, det är verkligen mäktigt det där lilla plusset :)

Jag mår helt ok. Sjukt trött, illamående om jag inte äter regelbundet, sjuukt svullen mage, frusen, ilande bröstvårtor. Du?

Är i vecka 5+3 enl appen. Min app heter "gravid & baby" har du nån annan? Ska försöka komma ihåg bilden när jag kommer hem!
  • primavolta
    SSK13 skrev 2015-10-25 22:13:36 följande:

Jag tänkte ringa i vecka 7. Är i vecka 5 nu. Med min dotter ringde jag samma dag som jag plussade, vet inte varför men jag känner mig inte så stressad att boka tid ännu :)

Tänkte passa på att boka in VUL då också :)

Är det vul i samband med kub eller får man göra det av andra anledningar?
  • primavolta
    SSK13 skrev 2015-10-25 22:30:23 följande:

Jag tänkte gå till en privat mödravård där jag haft praktik. De har så man kan betala om man vill göra ett VUL :) Om det skulle vara medicinskt berättigat som pga smärtor eller blödning får man det gratis men jag är mest nyfiken ... :)

KUB görs bara på kvinnor 33 +. Jag är 25 år så inget KUB för mig. Tror procentsatsen för att få ett barn med downs syndrom i min ålder är mindre än 0,5 % så jag är inte särskilt orolig.

aha, jag förstår. Är också sjuukt nyfiken ju men jag ska inte heller göra kub. Har inte gjort det vid mina två tidigare graviditeter, är 29 år och skulle bara vara konstigt att göra det nu. Men är lite nyfiken ändå på hur folk väljer att göra. 
  • primavolta
    primavolta skrev 2015-10-25 22:17:25 följande:
    Wow, det är verkligen mäktigt det där lilla plusset :)

Jag mår helt ok. Sjukt trött, illamående om jag inte äter regelbundet, sjuukt svullen mage, frusen, ilande bröstvårtor. Du?

Är i vecka 5+3 enl appen. Min app heter "gravid & baby" har du nån annan? Ska försöka komma ihåg bilden när jag kommer hem!
    här kommer bilderna, som sagt suuupersvagt plus på vanliga cb..kanske svårt att se på bilden :)

Svar på tråden Junibebisar 2016