Inlägg från: primavolta |Visa alla inlägg
  • primavolta

Junibebisar 2016

Wielkip skrev 2015-10-26 17:55:10 följande:

Barnvakt har kommit, så nu åker jag och sambon in. Antingen kommer vi hem med foto på levande bebis eller med ett paket cigg. Min magkänsla säger det sistnämnda och min magkänsla har 98 ggr av 100 rätt, tyvärr.

Hoppas det går bra för dig och ni andra som blöder. Usch vilkrn oro, kan inte föreställa mig.. Man oroar sig ju ändå för allt möjligt! Håller tummarna för er!

Mitt största gravidsymtom är nog min enooorma trötthet, imorn är jag ledig och funderar seriöst på att sova bort hela dagen ????
  • primavolta
    ntmas skrev 2015-10-26 21:18:09 följande:
    Hej, hur är det med dig? :)

Fick tid för inskrivning nu på fredag! :)
    Hej, jodå det är bra med mig :) trött trött trött! Man oroar sig ju för allt möjligt, och eftersom vi nog inte gör kubtest och därmed inte får göra vul lääängtar jag så sjukt mkt tills alla de här sega veckorna är över och det snart är dags för ultraljud :)
    Hur gick det med chefen? Har ni verättat för någon annan än? Kram
  • primavolta
    ntmas skrev 2015-10-28 05:53:36 följande:

Vecka 7 6+0 idag, sakta men säkert går det framåt! ;)

Åh det är så roligt med ny vecka! Det blir v 7 för mig imorn. Då har du bf 21/6? Gick det bra med chefen? Berättat för någon mer? Ha en bra dag!
  • primavolta
    Akire-84 skrev 2015-10-28 09:37:14 följande:

Hej! Jag går in i vecka 7 imorgon och har bf 22 juni. Är vårt tredje barn. Är så trött så jag vet inte vart jag ska ta vägen :-/ hur mycket jag än vilar så hjälper det inte, minns inte när det brukar avta? Min mage börjar redan titta fram! Jag hoppas kunna dölja den på jobbet ett tag iaf då jag ska få förlängt vikariat.. När har ni tänkt berätta för jobbet?

Jag har också bf 22/6 med tredje barnet. Känner igen mig i det du skriver. Också sjukligt trött. Somnat sittande i soffan vid åtta halv nio senaste kvällarna :/ magen är svullen, har svårt att knäppa brallorna.
    Alla på jobbet vet redan, men mer för att vi hanterar cytostatika dagligen och nu gör jag ju inte det när jag e gravid.
    Mina barn e 4 och 2 :)
    Kan inte bestämma mig om kubtest eller ej, vill egentligen bara göra det för att få se bebisen, men det blir ju lite fel anledning :)
  • primavolta
    Pluttisen skrev 2015-10-28 21:56:02 följande:

Jag köpte mamma byxor idag, superskönt! mina vanliga byxor trycker numera för mycket mot buken, under buken så jag slog till redan nu på ett par, ångrar det inte.
    Nu måste man hitta nya mysbyxor också.

Finns det någon som bor runt örebro? :)

Jag funderar också på det, men känns som att man är nåt slags mellanting just nu. Inte normalmidja och inte heller riktig gravidmahe heller, svårt! Körde du på h&m?
  • primavolta
    ntmas skrev 2015-10-28 07:28:20 följande:
    Ja verkligen! Åh vad kul :)
    Det har jag, har du den 22?

Vi har inte berättat för någon mer än chefen men tänkte att vi berättar när vi har varit hos barnmorskan. Vi kan inte hålla oss längre :)
    Har ni berättat?
    Ha en bra dag, kram :)
    Japp 22a it is än så länge :)

Skönt att ha det där med chefen avklarat :) får vi se när kollegorna klurar ut det, hehe!
    Våra familjer vet men inga kompisar än. Det får vänta ett tag!

Idag har jag mått rätt illa från och till, ibland känner man sig inte ett dugg gravid och sen kan det komma som en blixt från klar himmel..
  • primavolta
    Maräng87 skrev 2015-10-29 09:30:48 följande:

Vecka 9 idag och en vecka till vul! Lite nervöst då vi redan berättat för dottern på tre år pga att jag mår så illa och inte är som vanligt. Hoppas verkligen det finns en liten ärta med pickande hjärta där inne!

På tal om mammabyxor köpte jag ett par förra veckan då jag pga illamåendet inte fixar byxor som trycker mot magen. Älskar mammabyxor!

Tänkte också på det här med MF och MA, det verkar som att "alla" råkat ut för detta här men ingen av mina nära vänner. Är det någon här inne som har ett eller fler barn som INTE råkat ut för det? Man hör ju mest motsatsen så hade varit kul med lite (missförstå mig inte nu) positiva erfarenheter :)

Åhh längtar också efter att berätta för storasyskonen! Och ja ÄLSKA mammabyxor :)

Jag har två barn sen innan och vad jag vet, peppar peppar, så har jag inte haft mf/ma..
  • primavolta
    ntmas skrev 2015-10-29 09:00:17 följande:
    Då är vi nära varandra i datum ;)

Ja, precis. Går nog inte att hålla hemligt så länge till! :)
    Samma här! Förutom att jag inte har mått illa så mycket.. Är bara så trött, speciellt på kvällarna!

Hur är det annars? Tränar du och så? :)
    Kram
    Verkligen! Kul :)

Alltså jag tycker det känns så läskigt att springa, gjorde det innan plusset och veckan efter men sen kändes det konstigt.. Försöker powerwalka istället och köra enkla övningar hemma och hoppas det räknas ;) du då?

Spännande med inskrivning imorn!!
  • primavolta

Hörni! Hur har ni det med flytningar? Kommer inte ihåg hur det var de förra graviditeterna, men tycker det är ovanligt torrt? Kan det va så?

• primavolta
    ntmas skrev 2015-10-29 10:24:17 följande:
    Det tycker jag också!! Klart det räknas, bara man rör på sig tror jag är jätte bra :)
    Jag går på spinning ca 2 gånger i veckan men skulle behöva göra lite styrkeövningar ;)

Ja verkligen!! Undrar om man får göra ett tidigt ultraljud. Vad jag har förstått så är det väldigt olika på olika ställen i landet osv?
    Spinning, shit grymt ju!!

Ja skulle verkligen vilja men tror det är svårt här utan anledning och betala för ett känns onödigt. Ska ni göra kubtest?
  • primavolta
    ntmas skrev 2015-10-30 07:01:43 följande:
    Vi ska diskutera allt det där med barnmorskan idag.
    Jag har inte så mycket symtom mer än att jag är trött, svullen om magen och ömma, spända bröst. Lite illamående efter maten men annars inget. Blir lite orolig..

Hur mår du? Kram
    Oroa dig inte i onödan, det är helt normalt att inte känns så mkt..inget konstigt med det. Större delen av dagarna känner jag inte nåt alls det är mest på kvällen när jag ligger i soffan och kan känna efter. Illamåendet kommer mest om jag slarvat med att äta el dricka..
    Lycka till hos BM idag :) ska din sambo med?
  • primavolta
    Maräng87 skrev 2015-10-30 08:02:36 följande:

Förresten ang illamåendedebatten så skrev hon ju inte att det var dåligt att inte må illa utan bara att det var bra att göra det. Lite pepp till alla som kämpar mot illamåendet hela dagarna kan väl omöjligt vara fel??

Håller helt med!
  • primavolta
    princess77 skrev 2015-10-30 08:48:41 följande:

Tråkigt att läsa allt tjafs i tråden. Som jag anande blir det ingen. Juni bebis här. I onsdag såg men ett foster men ingen hjärtaktivitet och vi hoppades att jag hade blivit gravid senare än vad jag trodde men igår försvann alla symtom och idag har jag upptäckt första blödningen när jag gick på toa.
    Tyvärr verkar det som det har stannat av ;(
    Lycka till alla andra,var snälla mot varandra!

Så tråkigt för er :( men lycka till i fortsättningen!!
  • primavolta
    Ellaria skrev 2015-10-30 12:03:17 följande:

Imorgon ska jag berätta för mina föräldrar, syskon och farmor på 99 år. Tänkte läsa en liten dikt för farmor...

"Du ska få en present av ett annorlunda slag
    tyvärr kan du inte öppna den idag

Just nu syns den faktiskt knappt
    men som tur är växer den väldigt snabbt

För i min mage det en liten bor
    som gärna vill kalla dig gammelfarmor"

Vad tycker ni?

You know nothing, Jon Snow
    Så rart <3
  • primavolta
    Wielkip skrev 2015-10-30 13:59:04 följande:

Förstoppning, fler? Har aldrig haft problem under tidigare graviditeter och har nöjt kunnat knapra hög dos järn utan att ens då bli förstoppad, men nu verkar jag inte ha lika mycket tur :(

Samma problem här.. Och har inte haft vid tidigare graviditeterna, mera gaser också!
  • primavolta
    frestelsen skrev 2015-10-31 05:49:47 följande:

Jag satt faktiskt o lästa om brie häromdagen för vi hade de på hotellet till frulle. Gooott tänkte jag, men läste då med att man inte skulle äta den.. ah jag blir snurrig på sånt. Vissa säger ät men står det på sjukvården tänkte jag låta bli iaf.. men bra att vi frågar om det. Min bm sa att feta fick jag äta iaf:)

Håller med! Hellre äta en sak för lite än en sak för mycket..
  • primavolta

Jag väntar tredje barnet, v 6+ nånting. Kan inte komma ihåg att växtvärken gjorde ont, vad jag kommer ihåg var det mer en mysig molande värk men nu drar det och sliter i ljumskarns hur mkt som helst.. Nån mer som har barn sen innan och känner igen sig?

• primavolta

Fått missfall, vaknade med kraftig mensvärk och att det blödde. Va på gynakuten där läkaren sa att det sannolikt var missfall..
    Han sa att jag skulle dubbelkolla med gravtest om 2 veckor :(

Så tråkigt, är ledsen och gråtfärdig om vartannat..

Svar på tråden Junibebisar 2016