• corona

Junibebisar 2016

Är gärna med här, om det är ok?
    Hade egentligen BF i mitten av maj, men slutade tyvärr med mf.  Hoppas på bättre tur denna gång!
    Nu idag har jag plussat igen, och BF är troligen kring 30 juni.  Svårt att veta exakt, eftersom jag inte hade någon mens mellan missfallet och det nya plusset. 
    Är 36 år, har två barn :)

• corona
    Ankissen skrev 2015-10-23 20:14:06 följande:
    Grattis! Låter nästan som mig! Jag är nyss fyllda 37 och har två barn. Lillen i magen är en "hoppsan". ;)
    Tack!   Jag hoppas det går vägen denna gång :)   
    Tänkte boka tid för tidigt ul om några veckor.  
  • corona
    Erla skrev 2015-10-24 10:58:35 följande:

Usch idag har jag varit extra nojig för MA :( finns inga egentliga orsaker. Brösten ömmar fortfarande och har gjort det sedan några dagar efter äl. Ingen mer blödning än de två små jag hade i v. 7. Går in i v. 9 idag och har under hela v. 8 varit lätt illamående, men skräcken att gå runt med ett dött foster är enorm!! Tänk om man berättar för alla tilladvent (v.14) för att efter rul behöva berätta att det inte var något att glädjas över. Försöker intala mig att det är väldigt få som går så länge som till v.14 utan att MF kommit igång. Är lite sugen på att ringa gyn på tisdag och ljuga mig till ett ul så jag kan få veta!! Hur överlevde ni, ni som väntade ända till v18 eller längre!??

Tycker du ska boka tid för tidigt ul, så du slipper oroa dig!  
    Jag kommer boka tid runt vecka 8-9 tänkte jag.  Min förra graviditet slutade med MA, och den här gången vill jag veta att allt ser ok ut.  
  • corona
    Elenius skrev 2015-10-24 13:19:11 följande:

Någon mer med mensvärk och utan smärta i brösten?

Ja, jag har bara mensvärk, men inte ont alls i brösten.  Förra gången hade jag sjukt ont i brösten, men det är väl olika... 
    emeliepettersson91 skrev 2015-10-24 13:42:22 följande:

Hallå allihopa, jag hakar på här då jag är beräknad till 26 juni.. tidigt men så spännande! Har 2 missfall bakom mig så man är lite extra orolig hela tiden!

Har ni känt några speciella symtom såhär pass tidigt?

Va roligt att någon tog initiativet att starta denna tråden ?

Grattis!   Hade missfall förra månaden, och plussade igen igår, så jag har liksom inte fattat det än FörvånadSkrattande
    Mina symptom än så länge är illamående, trötthet och "mensvärk". 
  • corona
    Erla skrev 2015-10-24 17:30:33 följande:
    Jag ska boka på tisdag tänkte jag. Är det ditt första barn eller har du sedan tidigare? Känns som att MA är ganska vanligt ändå :/
    Ok, låter bra!
    Jag har två äldre barn sedan tidigare, sen fick jag ett MA.   Min sambo har inga barn, det skulle bli hans första, han tog detta väldigt hårt  :(    Han vågar inte riktigt glädja sig åt denna nya graviditet, är orolig att det kommer bli samma...  

Jo, det är inte helt ovanligt med mf/ma,  men chansen att allt går fint är betydligt större, tänk på det!  
  • corona

Ang rädsla för missfall, så förstår jag båda sidor.  Dels de som inte vill oroa sig, och inte läsa om missfall, eller rädsla och funderingar om missfall, utan att detta ska vara en positiv tråd!   

Dels så förstår jag de som oroar sig för missfall, det är ju helt naturligt att oroa sig för det.  Ofta så har man inte heller berättat för så många så tidigt i graviditeten, och mannen är inte alltid heller rätt person att diskutera sin oro med...   Klart det hjälper att diskutera med andra i samma sits!

Jag fick missfall (MA)  i slutet av september, är nu gravid igen.  

• corona
    Emmaapersson skrev 2015-10-25 00:01:47 följande:

Oj, igår var jag på VUL och beräknas vara i 6+2, men det syntes inget tecken på graviditet alls. Det första jag gjorde var att skriva här för att få stöttning innan jag överhuvud taget berättade för de närmsta jag känner.
    Och nu känner man sig helt plötsligt som ett smuts efter att ha läst vad som skrivits idag, för att man söker stöttning hos helt främmande människor som är i samma sits där vi alla vill ha friska barn i juni.

Nu är jag ny i tråden,  men det känns väl rätt självklart att man delar både positiva och negativa nyheter?   Eller ska man bara tyst smyga ut ur tråden och försvinna utan ett ord om det går dåligt på ultraljudet? 

Nu har jag inte läst dina tidigare inlägg, men jag hoppas allt går bra för dig, och att det bara var för tidigt att se något!  
  • corona
    primavolta skrev 2015-10-25 22:20:11 följande:

Hur ska ni här inne göra med kub?

Jag tänker absolut göra det!   
  • corona
    Sara222 skrev 2015-10-26 08:30:47 följande:
    Varför har ni slutat? Jag åt sertrallin hela min förra graviditet och både BM och läkare sa att jag absolut skulle fortsätta. Det viktigaste är att mamman mår bra. Det enda var att jag fick ligga kvar ett extra dygn på BB för att de skulle kolla att min son inte fick några utsättningssymtom, vilket inte hände.

Jag väntar mitt tredje barn nu och jag tänker fortsätta med min medicinering.
    Jag tar också sertralin, och gjorde det förra gången jag blev gravid också.
    Trappade ner och slutade på en gång, men hamnade i djup depression i vecka 18, så började igen, på inrådan av både två olika läkare och min BM.

Mitt barn fick utsättningssymptom, i form av darrningar, men det gick över snabbt.  Blev snittad, stannade två dygn.  
    Kommer förmodligen fortsätta med sertralin denna graviditet, men ska till min läkare nästa vecka, så får se vad han säger. 
  • corona
    mallar skrev 2015-10-26 09:28:35 följande:
    Ska inte göra kub denna gång. Vi fick rätt dåliga siffror förra graviditeten och det medförde oro hela resterande graviditet. Vi ska göra NIPT istället. Kostar en slant, men vi tycker det är värt det.
    Gick ni vidare med fvp efter erat resultat på kub?

NIPT har jag hört talas om, men är det en indikator som kub, eller är det mer säkert resultat man får?
Svar på tråden Junibebisar 2016