• corona

Junibebisar 2016

I morgon ska vi på lägenhetsvisning, ska bli så spännande!   En stor 5:a på 120 kvm!     Hoppas bara inte att priset skenar iväg, men tyvärr så brukar det bli så :/

• corona
    Lakrits91 skrev 2015-11-12 18:07:27 följande:

Hur lång tid tar ett hälosamtal eller inskrivning? 1h 1,5h? Eller längre?

Ska på ett hälsosamtal nästa vecka och funderar på hur länge jag måste vara borta från jobbet.

Jag bokade inskrivning idag, 1 h beräknas det ta.
    Hälsosamtal har jag ingen aning om, har aldrig varit på ett sånt.
  • corona
    Elenius skrev 2015-11-12 19:26:28 följande:

Någon mer av er som har symtom som upplever att de kommer och går lite? Eller är allt exakt samma hela tiden?

Illamåendet och molvärken kommer och går, det som är konstant är ömma och svullna bröst. 
  • corona
    caroline1986 skrev 2015-11-13 09:33:49 följande:

Idag går jag in i vecka 12 11+0 längtar så till denna veckan passerat o man kan andas ut lite iallafall. Längtar till ul 23/11 så man får se hur den mår Lill fisen!

Nyfiken har ni namn förslag på era bebisar ännu

Vill också ha kommit så långt som vecka 12!  Känns som jag är sist av alla här, med BF 30/6.

Ja, vi har bestämt killnamn!  Tjejnamn har vi ingen aning om, men känner verkligen på mig att det är en liten pojk! Hjärta
  • corona
    Pluttan86 skrev 2015-11-13 11:12:01 följande:
    Är du i v. 12 med BF 30/6?

Jag är i v.8 med BF 26/6. Ska göra vul på måndag v.9.(8+0), hoppas helgen går fort och att man förhoppningsvis får se en liten räka på skärmen. <3

Någon som brukar ta gravtest med jämna mellanrum? Trots att man plussat, bara för att se att det fortskrider?
    Nej, jag är i bara i vecka 8 än så länge!    Ska göra ul på torsdag, då är jag i vecka 9 (8+0)

Har inte tagit mer än ett gravtest, dels kostar de Tungan ute  Och dels så känns det inte så pålitligt. Fick MA förra gången, då fortsatte testen visa starka resultat trots att graviditeten avstannat flera veckor innan  
    Jag håller mig till ultraljudet jag! 
  • corona
    Jennyyyyy skrev 2015-11-21 08:28:17 följande:

Hur gamla är ni som ska göra KUB? Jag ville göra det först men sen läste jag att man måste vara beredd på svaret och vad man ska göra med det. Jag hade aldrig vågat gå vidare med FVP dessutom och ta risken att få missfall/vill inte ha en lång nål i magen :/. Jag är snart 32. Hade varit lättare med NIPT men det kostar skjortan....

Jag är 36 och kommer göra KUB.   Vi är beredda på både FVP och att avbryta graviditeten vid avvikelser. 
    Förra graviditeten var jag 30, och då hoppade jag över KUB.  
  • corona

Har inte varit här på några dagar, har kräkts dygnet runt sedan i fredags, och dessutom en brutal huvudvärk på det (troligen pga vätskebrist).  

Nu mår jag betydligt bättre, är bara trött och matt.

Gjorde UL i torsdags, och det visade en liten bebis med hjärtat som slog som det skulle Hjärta     Blev flyttat två dagar bakåt, så det är beräknat till början av juli istället.  Dock kommer det troligen bli snitt, och då blir det i alla fall i juni.

• corona
    caroline1986 skrev 2015-11-20 09:23:12 följande:
    ÄNTLIGEN!!! Veckan är här! De kritiska veckorna är över! På måndag väntar mitt första ul bara allt ser bra ut!!

Är det någon mer som känner på sig vilket kön det är? Är 95% säker på en kille
    Vad härligt!  

Japp, jag är också helt säker på att jag väntar en pojk!  Hjärta

Har haft rätt de två andra gångerna!  Drömmer
  • corona
    tofslan skrev 2015-11-22 11:42:52 följande:
    Oj vad kämpigt. Men grattis till hjärtat! :)
    Tack!  :)

Ja, misstänker att det var vinterkräkan.  Men det konstiga är att ingen annan i familjen haft det, brukar alltid vara så att barnen får det, och smittar mig.
  • corona

Tror inte vi får NIPT gratis här oavsett vad siffrorna blir på KUB. Bor i Gbg.

Ska på inskrivning i veckan, så får höra med barnmorskan mer om detta med fosterdiagnostik.  

Illamåendet har blivit mycket bättre nu, och det känns väldigt skönt. Känner mig piggare också, det var som att något vände när jag gick in i vecka 9 :)

Svar på tråden Junibebisar 2016