Inlägg från: Wildlings |Visa alla inlägg
  • Wildlings

Junibebisar 2016

Hej jag ansluter mig till er. Jag väntar mitt 3:dj barn och vi hoppas såklart att allt ska gå bra. Jag är alltid hopplöst orolig den första tiden. Bebisen bör komma i juni men det är också ungefär så mycket som jag vet. Det här var inte planerat, vi trodde vi var färdiga med barn men nu är vi såklart glada. Vi vet inte vilken vecka jag är i och jag har inte fått något tidigt ultraljud så jag får fortsätta att gissa ett tag till. Det ser ut som att vi ska få komma på ett KUB test så jag hoppas på det.
    Nu håller vi bara tummarna för att liten ska stanna där inne.

• Wildlings
    Inheaven skrev 2015-10-31 18:48:16 följande:
    När hade du sista mensens första dag?

Stort grattis :)
    Hej
    haha ja du jag brukar ha koll men efter att ha varit totalt uppslukad i mitt företag under 2 månader så upptäckte jag att jag har inte så mycket koll. :-P
    Enligt min kalender ska jag ha haft mens 26 aug och ska då va i v 10 (9+3 lr nått) men med tanke på min symtom och när jag insåg att jag var gravid så tror jag inte att jag är fullt så långt gånget. Men vem vet jag har varit på inskrivning så vi räknar utifrån att jag är i v 10 tills vi vet något annat. Däremot tror jag inte att jag kommer pusta ut i v 12 eftersom jag inte säkert vet att jag är i v 12 då.

Tack för ditt grattis Grattis till dig med.

• Wildlings
    Inheaven skrev 2015-10-31 19:07:00 följande:
    Får du inte göra vul där för att kolla hur långt gången du är?

Tack sj.
    Nej tyvärr.Jjag har pratat med BM om det men hon säger att de ger inte VUL av den anledningen här. Jag bodde i en annan kommun när jag väntade dom andra och med dom har jag gjort tidigt ultraljud av olika anledningar men här var det hårda bud. Så jag får fortsätta gissa ett tag till. Det ser ut som jag kanske ska få ett KUB test och då ingå ultraljud. Så de kommer få gissa när jag bör vara ungefär i rätt vecka för KUB test.
  • Wildlings

Jag mår illa mest hela dagarna och har svårt att äta Inte mycket som känns lockande. Vissa dagar är bättre då passar jag på att äta men andra dagar så kräks jag så fort jag är uppe och går. Jag har eget företag och jobbar hemifrån så jag kan jobba även från soffan och även om jag springer och kräks om och om igen. Jag mår illa när jag ska sova

När det gäller dom där veckoindikatortesten så verkar dom ge mer oro än de gör nytta. Jag har hört många som fått fel resultat och sen gått och oroat sig helt i onödan.

• Wildlings
    Inheaven skrev 2015-10-31 19:22:20 följande:
    Men om du ska göra KUB är det extra viktigt att du vet jur långt gången du är.

Du ska inte söka någon privat klinik för att göra det?
    Det finns tyvärr ingen privatklinik där jag bor som för VUL.
  • Wildlings
    primavolta skrev 2015-11-01 13:43:01 följande:

Fått missfall, vaknade med kraftig mensvärk och att det blödde. Va på gynakuten där läkaren sa att det sannolikt var missfall..
    Han sa att jag skulle dubbelkolla med gravtest om 2 veckor :(

Så tråkigt, är ledsen och gråtfärdig om vartannat..

nej ...jag beklagar. Jag vet hur tufft det är. Skickar en kram.
  • Wildlings
    Tiana skrev 2015-11-02 11:11:17 följande:

En fråga förresten: Hur tänker ni kring influensavaccinet? Vi hade en lång diskussion hemma efter ett nyhetsinslag igår sambon och jag. 

Jag kommer inte vaccinera mig. Jag har aldrig gjort det och känner mig ännu mindre villig att göra det med liten bebis i magen. Jag är lite nojjig över vaccinen. Dessutom ser väl årets influensa säsong att bli ordinär och då jag i frisk i övrigt så oroar jag mig inte särskilt över influensan.
  • Wildlings
    Ankissen skrev 2015-11-02 18:54:59 följande:
    Molande mensvärk, kom rött på pappret runt 16.30, nu kommer det bara brunt. Inget i bindan än bara på pappret.
    Jag håller tummarna för att det är en ofarlig blödning.
  • Wildlings

Jag tror det där med symtom är väldigt olika. Under båda mina friska graviditeter så kunde jag känna massa symtom en dag och nästan inget dagen efter. Medan jag under mitt MA mådde så fruktansvärt illa och kräktes och kände mig jätte gravid. Så det finns nog ingen riktigt mall. 

• Wildlings
    Linda_ skrev 2015-11-03 12:56:37 följande:
    Ja, jag fick en tid idag så vi får väl se hur det går. Så himla nervös :(
    Lycka till. Jag hoppas allt ser bara bra ut
Svar på tråden Junibebisar 2016