• mallar

Junibebisar 2016

Hoppas på att få vara med här. Är just nu i 5+5 och väntar andra barnet. Beräknad bf 11 juni typ. Första barnet fött i jan 2014.

Konstigt nog är jag nojjigare för missfall denna gången. I natt drömde jag till och med att jag började störtblöda. Alla brukar ju säga att man är coolare med andra graviditeten.

• mallar
    tofslan skrev 2015-10-14 10:49:17 följande:

Jag har så väldigt lite symptom, det känns oroligt. Cirka vecka 5+3 nu och de enda symptomen är dålig hy (kan man ju ha ändå), och extra kissnödig. En liten aning ömma bröst ibland men inte hela tiden. Har under mina tidigare graviditeter haft mer symptom än såhär. Om allt är bra är det ju guld såklart att känna såhär lite. Ultraljud om 6 dagar, känns så långt tills dess...

Jag har inga symptom heller. Men det hade jag inte när jag väntade min dotter heller så försöker se det som något positivt. Men man vågar ju knappt tro man är gravid. I förra graviditeten trodde jag det inte förrän jag fick ett ul i v 12.
  • mallar

Någon här som funderat på NIPT-test? Eller som gjort i em tidigare graviditet. Vi tänkte nog göra det om allt går vögen

• mallar
    Mamma Lotta skrev 2015-10-15 17:56:53 följande:

Jag funderade på det, men då man får bekosta det själv ca 6000-10000 kr så gör jag moderkaksprov istället.

Ja fy, det kostar skjortan. Men vi ska nog höra det iaf. Gjorde kub i förra graviditeten och fick så dåliga resultat. Det medförde en oro hela graviditeten att vi inte vill göra igen.

Ska du göra kub först eller varför väljer du att göra moderkaksprov? Finns någon speciell anledning eller är du bara orolig. Tänker iom att det kan medföra viss risk för missfall.
  • mallar
    ebe91 skrev 2015-10-16 09:00:46 följande:

Hej! En till som precis plussat. Beräknad till 22/6 med andra barnet. Har en son som är 7 månader så kommer bli drygt 15 månader mellan barnen om allt går som det ska! Jag är 24 år, sambon 23. Bor i villa i norra sverige och har varit tillsammans i 8 år.

Oj, wow! Kul med barn så tätt. Pseudotvillingar kallas det va? Om det är mindre än 1,5 år mellan barnen. Får man fråga om det var planerat eller om det "bara blev"?
  • mallar
    grodan999 skrev 2015-10-16 09:37:37 följande:

Idag fortsätter blodet rinna & klumpar. Fick komma till gynakuten men det rann inte tillräckligt med blod för att få tid direkt så ska dit på eftermiddagen :( de ville inte ens ge mig undersökning tid, fick tjata mig tull ert :(

Nej, fy så tråkigt. Håller alla tummar för att det inte är mf. Kan ju faktiskt vara ngt annat. Har hört många historier om de som haft blödningar tidigt i grav. Men förstår din oro. 
    Dåligt att du behövde tjata dig till en undersökning. Var i Sverige bor du?
  • mallar
    BBW skrev 2015-10-16 09:41:56 följande:

Hej,

Det här känns både läskigt och spännande.

Jag är 38 år & + för 3 dagar sen & om man förstår beräkningarna rätt så ska jag ha 21-22 juni.

Har ni berättat för några i er omgivning?

När vågar man göra det?

Grattis till alla er andra!

Grattis! 
    Vi har bara berättat för några nära vänner. Avvaktar med att berätta för fler tills v 12 iaf. 
  • mallar

usch, tycker synd om er alla som mås så illa. Själv känner jag ingenting. Men det är väl på gott och ont. Önskar ibland att jag mådde lite illa, men samtidigt inte. Knäpp man är va

• mallar
    Pluttisen skrev 2015-10-19 19:39:37 följande:

Var hos Barnmorskan i fredags förra veckan och hon sade då att jag är i vecka 8, alltså 7+4 nu idag, så bebi keks är alltså beräknad just nu att komma runt den 10:e Juni.

Det är mitt andra barn och allt har varit annorlunda, än så länge har jag sluppit illamåendet som jag hade förra graviditeten.

Men har däremot fått problem med bäckenet lite smått, faktiskt lite mer för varje vecka beroende på hur och vad jag gör.

Sen blir jag väldigt trött i benen och ryggen..samt är konstant hungrig!

Jag har samma bf men är i v 7 (6+2) enligt min app. Skumt. Lät ju bättre att vara i v 8 :)
  • mallar
    UK Jennie skrev 2015-10-19 23:21:54 följande:

Bf beror pa sista mens och hur lang ens menscykel ar - eftersom agglossningen (da befruktning sker) beror pa menscykeln. Sa aven om er sista mens var samma dag skedde agglossning vid olika tillfallen, och bf kan saledes skilja pa flera dagar.

Sadarja - da kunde jag inte halla tyst langre... bf 6 juni och v. 7+0 idag!

Ja, absolut, men har man samma bf så måste man väl vara lika långt gången? Dvs om jag har bf 11 juni och en annan har bf samma dag så kan ju inte en av oss vara i v 8 och en annan i v 7?
Svar på tråden Junibebisar 2016