lillmysan skrev 2016-01-15 09:28:35 följande:
Till er som fött båda könen eller vet att ni kommer få en av varje: har graviditeterna varit annorlunda och vad isf? Magform, hyns påverkan, illamående, nästäppa etc.
Har något gjort några myttest som sedan stämt? Exempel ringen framför magen och bikarbonattestet ;)
Anledningen till att jag frågar är för att jag har en son sedan innan och har en stark känsla av att det är en tjej denna gång.
Med sonen blödde jag nästan hela resan, hade jätterund mage men enbart mage(man såg inte att jag var gravid bakifrån), mådde illa fram till v.11, surt äpple som sug, jättekänslig för lukter, hade klassiska "gravid-glow-huden". Gjorde ej några myttester.
Med denna krabat har jag bara haft en pytteblödning i samband att nsen egentligen skulle komma. Mådde illa till v.13, men får illamåendeslängar då och då, är inte känslig mot lukter, nyser konstant, nästäppa sedan v.7, sugen på fet mat och jättetörstig ,och har med en "putig" mage denna gång, sämre hy än vad jag har normalt. Gjort två myttester vilket visat på tjej :)
Jag väntar min andra tjej och upplever graviditeten väldigt lik den förra. Dvs känner typ ingenting. Bara varit lite trött de första 12 veckorna och öm i brösten. Har dock foglossning denna gång vilket jag inte hade förra men det beror nog snarare på att det är ganska tätt mellan graviditeterna. Ökar tydligen risken för foglossning då fogarna luckras upp snabbare.