• Tiana

Junibebisar 2016

Nu tror jag att jag vågar hoppa i här med. Går in i v 6 imorgon (tror jag, lite osäker på datum), plussade svagt för en vecka sedan och starkare i tisdags för att jag hade svårt att tro att det var sant efter åratal av försök.

Känner inte av mycket än på gott och ont, men hoppas och håller tummarna för att det här "första plusset" vill stanna hela vägen.

• Tiana

5+1 idag och rengöringsmedel luktar illa, vanlig Ajax spray... Skrattande

• Tiana
    lindathe skrev 2015-10-19 15:15:53 följande:
    Samma här, sambon hade fått lova att städa efter något djur inatt, det "stank" rengöringsmedel i köket imorse. Det var vanligt rengöringsmedel han skurat med, jag klarade verkligen inte av lukten, fick bli frukost på jobbet.
    Här satt vi på jobbet när en kollega torkat bordet och jag utbrister "vad för medel använde han egentligen?" Fick lite frågande blickar tillbaka. Får nog lära mig tänka innan jag öppnar munnen framöver hahaha
  • Tiana
    RockyKiwa skrev 2015-10-22 12:22:27 följande:

Hej! Vet att jag hade ägglossning sent på Lör kväll den 26/9 och testade svagt positivt i v. 4+2 och har haft tydliga graviditetstecken hela tiden,ömma bröst,yrsel,varm i kroppen,kissar ofta.Är i v.5+4 nu och har ömma bröst till och från och lite molvärk i magen men inte så mycket mer än det.Gjorde ett digitalt Clearblutest i morse och hoppades att det skulle stå 3+ men det stod bara 2-3! Blir orolig  då jag fick ett missfall förra hösten och jag har åldern emot mig.Vad tror ni ang resultat på testet.När borde det slå om till 3+ senast?

Har hört att de digitala testen kan vara lite "trögare" än vanliga stickor. När jag testade fick jag positivt på vanliga och Inte gravid på digitala, så det kan nog stämma... Stirra dig inte blind på antal veckor, nivån av hormon varierar ju också i kroppen.
  • Tiana

Jag misstänker att jag projicerar lite, men just nu är min största fundering hut jag ska göra med inköp av vinterjacka. Slängde min i våras, och har stort behov av en ny nu när det börjar bli kallare.
    Köpa en billig nu som funkar nån månad? Köpa en lite större som funkar nästan hela vintern (men om nåt går åt skogen som sen är för stor hela vintern)? Slå till på en gravidjacka direkt? 

Hur tänker ni?

• Tiana
    En del av oss skrev 2015-10-24 13:29:02 följande:
    Finns det gravid vinterjacka? Jag gick och köpte mig en parkas i small runt 3 veckor före plusset och hade tanken i huvudet men tänkte hur stor är chansen att jag kommer plussa och jag vill i väntan på det åtminstone se anständig ut och inte som en sunkig luffare. Räknar med att om allt går bra så kommer nog magen dyka upp i mitten av februari och man får väl hoppas på en lika mild vinter som senast eller ha en tjock tröja under och ha jackan öppen. Har iofs en kappa också, inte så tjock då men den rymmer nog en liten kula och sen hoppas jag på en betydligt behagligare värme i vår och försommar än det var i år.
    Jodå, det finns :)

Jag tänker också lite att jag vill se bra ut, men ändå kommer jag inte till skott med att köpa jacka. Har provat och provat. Antar att det handlar om att jag har svårt att tro att jag faktiskt är gravid efter så lång tid som det tagit. 

Nån dag sen lyssnade jag på en diskussion om pojke/flicka och då trillade det ner att det faktiskt är ett barn det handlar om, inte bara ett plus hahahah
  • Tiana
    primavolta skrev 2015-10-25 22:50:15 följande:
    här kommer bilderna, som sagt suuupersvagt plus på vanliga cb..kanske svårt att se på bilden :)
    Så svagt plus fick jag med, men negativt med Digitalt. Antar att det var för tidigt eftersom jag fick ett mycket starkare två dagar senare på likadan sticka. Har inte vågat mig på ett nytt digitalt test :D
  • Tiana

I morse var det min tur att bli orolig. Har mindre symptom idag (och ja, jag vet att det varierar) och har även sovit nästan bra i natt utan att behöva gå upp och äta något. Vaknat till och från bara. 

Men jag har lugnat mig, och skulle oron komma tillbaka har jag hälsosamtal är inbokat imorgon.med bm. 

Tänk om man kunde koppla bort tankarna...

• Tiana
    knaappeen skrev 2015-10-28 08:58:47 följande:
    Hade lika gärna kunnat vara jag som skrev det där! Kände EXAKT samma sak imorse men det är ju rätt vanligt att symtomen ändras hit o dit.
    Jepp, tänk om man ändå kunde få ett facit! 
  • Tiana

Hälsosamtal avklarat. Var inga större nyheter men ändå skönt att någon utomstående bekräftar att jag ÄR gravid. Hon förstod att jag tvivlade med vår historik, men tyckte ändå att jag ska försöka glädjas lite mer :) 

Två veckor till nästa besök. Måtte tiden gå fort nu.

Svar på tråden Junibebisar 2016