• Tiana

Junibebisar 2016

vindruvan skrev 2016-03-16 17:12:38 följande:

Vill fråga er om ni tycker att ni har ändrats när det gäller tex stresstålighet. Jag har kunnat ha det körigt på jobbet utan att känna att jag bara vill lägga mig och gråta, det är helt annorlunda nu... jag har en jobbig vecka på jobbet när jag står med full barngrupp på 22 barn och med vikarier (min enda fasta kollega är bortrest), de återstående dagarna nu är jag själv med en ny vikarie och ingen mer hjälp finns att få. Jag har ont i höfter och ischias, men just stressen över att allt hänger på mig och att barnen givetvis testar en ny vuxen i gruppen på alla sätt (ofta hög ljudnivå) påverkar mig jättemycket. Jag vill bara gå hem och gråta. Min arbetsmoral och lust att engagera mig känns lika med noll nu.

Jag blir frustrerad då jag inte är van vid att reagera såhär.

Någon mer som blivit känsligare?

Du är verkligen inte ensam. Jag har mycket kontakt med folk i jobbet och minsta kritik gör mig ledsen och jag tar det personligt även om det skulle ligga utanför min kontroll. Gäller både kollegor och kunder. 
    frucgsvensson skrev 2016-03-16 22:53:57 följande:
    Jag känner igen mig mycket väl. Jag är en sån som aldrig är hemma från jobbet (har typ tre sjukdagar på 5 år) meny gör jag inget annat än tänka på att sjukskriva mig från dag till dag. Men jag gör det såklart inte, men har gråtit många gånger efter jobbet kan jag säga.
    Likadant här. Vill bara gå ner i arbetstid och tänker på att få vila. Tyvärr är jag för envis att göra det på eget bevåg och läkaren vägrar hittills sjukskriva mig. Så kämpar på en dag i taget.
  • Tiana
    frucgsvensson skrev 2016-03-17 10:28:37 följande:
    Jag har dock bara två veckor kvar att jobba ungefär innan jag får gå på gravpenning. Dagarna känns såååå långa och dryga nu. Räknar ner!
    Vad skönt!
  • Tiana

Hur lång tid tar försäkringskassan på sig att registrera inkomst? När jag skickade in moderskapsintyget kom pappren fort, men nu när de ska registrera arbetsgivare och inkomst händer ingenting. Loggar jag in står min arbetsgivare som jag hade för 17 år sedan där, har turligt nog inte behövt använda mig av fk under den här tiden. 

Jag vill bara veta och börja planera lite nu när jag gått in i sista trimestern :)

• Tiana
    13mila skrev 2016-03-22 20:06:00 följande:

Jag lämnade mina papper till arbetsgivaren (förfrågan om inkomst). Min arbetsgivare lämnade in inkomstuppgifterna efter någon dag och jag fick då meddelande från FK att logga in via mina sidor och granska de lämnade inkomstuppgifterna. Efter att jag godkänt de fastställde de min SGI efter någon vecka. Gick snabbt och smidigt... Tror att du behöver påminna din arbetsgivare att lämna in uppgifterna till FK.

Oj, ja då får jag kolla det. Tack!
  • Tiana

Städat ett rum = sammandragningar. Tur jag ska till doktorn på onsdag! Kommer inte kunna jobba om det ska vara så här.

• Tiana

Har lämnat urinprov i flera omgångar som inte visar något. Får nog göra det på onsdag igen skulle jag tro. Bara att vänta och se.

• Tiana
    Sookie85 skrev 2016-04-01 19:13:36 följande:

Är i v 30+2 och idag har jag jätteont i övre delen av magen. Har tränat idag och gick en långpromenad igår vilket gjorde att det stramade i magen.

Bebis kickar för fullt men det blir som kramper i magen när jag rör mig, kan det vara sammandragningar?

Bör nog sluta med träningen och lyssna på kroppen... Hoppas ni andra mår bra :)

Låter som sammandragningar ja...
  • Tiana

Glukosbelastningen avklarad, tur man inte behöver göra om det... Fy för att behöva vara fastande när man är gravid! 

• Tiana
    Millemupp skrev 2016-04-06 21:12:03 följande:
    Har också precis klarat av glukosbelastningen. Nr 3 (!!) i ordningen för
    denna graviditet... 2 första pga förhöjd risk (ärftlighet) och 3:e eftersom jag hamnade precis på gränsen vid andra mätningen. Nu hade jag skärpt till mig och lyckats sänka värdet från 9,7 till 7,9 på 2 veckor. Tänk vad lite godis kan göra för dumt med kroppen. Känns bra att slippa extra kontroller m.m.
    Usch, är inte avis på dig! Tur det ordnade sig i alla fall. 

Det verkar som att fastan triggade igång en förkylning hos mig. Den femte nu i vinter... Det är väl bara att bita ihop och jobba sina 4 timmar, är ju redan sjukskriven på halvtid så vill inte missa mer lön.
  • Tiana

Jaha, nu har försäkringskassan tappat bort mitt arbetsgivarintyg också, så vi får börja från början med den biten igen. Det har aldrig scannats in på inläsningen. Kul kul kul! Jag är redan sjukskriven så det här lär dra ut på tiden.

Hatar myndigheter!!!

Svar på tråden Junibebisar 2016