Inlägg från: annieh897 |Visa alla inlägg
  • annieh897

Junibebisar 2016

Hej på er!

Jag plussade i onsdags. Första barnet, bf 8 juni enligt appen. Är så glad, men samtidigt så orolig för missfall. Kollar pappret efter blod varenda gång jag kissar... Vet inte hur jag ska sluta noja.

• annieh897

Mådde lite illa för första gången när jag vaknade imorse. Har annars mest mått lite illa under dagen om det går mer än en timme mellan att jag äter, då det känns precis som när jag har magkatarr. Otrevligt men överkomligt.

Kände däremot av fogarna redan en vecka innan jag plussade! Jag har problem med leder sen innan och har kronisk värk, så jag trodde att det bara var den vanliga ryggvärken som blivit värre. Men nej, det var bäckenlederna som bråkade, fick jag bekräftat av sjukgymnast häromdagen. Var inställd på foglossning men inte så här tidigt.

• annieh897

Nån som vet om det är okej att ha värmedyna på magen? Försökte googla men hittade både de som sa ja och de som sa nej.

• annieh897

Jag känner nästan ingenting idag... Vilket är skönt, men gör mig nervös! Mådde lite illa när jag vaknade tidigt imorse men somnade om, när jag vaknade ett par timmar senare var det borta. Har heller inte känt nån mensvärksliknande smärta idag, som jag känt varje senaste veckan.

Tycker jag läser överallt om tjejer som fått göra tidigt vul. Vilka får egentligen göra det? Är det om man haft blödningar?

Så många frågor snurrar i mitt huvud. Ska ringa BM imorgon och boka tid. Hoppas att jag kan få en ganska snart.

• annieh897

Okej, tack för svar. Vet inte hur det ser ut i min stad. Vet bara att alla som vill får göra KUB, så det är ju bra i alla fall.

• annieh897

Skrev förut att jag inte känt nåt idag... Sen blev jag lite hungrig och pang så var illamåendet tillbaka!

• annieh897

Helt plötsligt mår jag väldigt illa. Som av ordentlig magkatarr. Tränade lite lätt och blev alldeles matt och illamående.

• annieh897

Har fått tid för hälsosamtal på fredag. Självklart krockar det med ett viktigt möte på jobbet. Den andra tiden jag erbjöds krockade med ett annat möte, så det var pest eller kolera...

Annars är jag så himla trött idag. Skulle vilja häva i mig energidryck men det går ju inte.

• annieh897

Fick precis reda på att jag fått ett visstidsjobb som ev kan bli förlängt. I första hand sträcker det sig till två veckor efter bf, dvs om allt går väl kommer jag inte kunna jobba hela tiden ut. Det sjuka är att jag får dåligt samvete för att jag inte kan göra det jag sagt att jag ska göra... Tänker att de kommer va missnöjda med mig redan från början för att jag dyker upp där med gravidmage utan förvarning. Vet att jag inte kam tänka så men är väl som vanligt "duktig flicka-syndromet...

• annieh897

Hur tänker ni ang att berätta på jobbet? Jag vill egentligen inte berätta än på flera veckor (går in i v 7 imorgon) men om jag mår mer illa än vad jag redan gör kommer jag nog vara tvungen. Har långa pass i informationsdisk som redan känns tuffa. Samtidigt är vi underbemannade så vill inte ställa till besvär.

Svar på tråden Junibebisar 2016