• HeIena

Junibebisar 2016

Hej. Jag har oxå en planerad Junibebis 2016 :) Mitt första barn. 

Datum 8/6. 

Är dock lite orolig och vågar inte vara riktigt glad ännu eftersom jag hade ett missfall i sommars. 

Vill verkligen inte vara med om det igen.. 

Nu håller vi tummarna <3 

• HeIena
    Tudelu skrev 2015-10-13 15:42:10 följande:

Ååh vad detta är jobbigt. Att inte veta!

Dom ömma brösten har kommit tillbaka lite under dagen, särskilt i det högra. 

Det känns ju i sig ganska positivt. Men dom bruna flytningarna fortsätter i samma skala och jag har haft rätt kraftiga sammandragningar under förmiddagen som sedan gav sig efter lunch. 

Flytningarna är ju mörkare idag än igår, vilket jag hört ska tyda på att det är en gammal blödning . Men har småååååå små inslag av färskt blod, typ några få prickar stora som saltkorn bara. 

Jag fattar verkligen inte hur jag ska tolka detta. :( Hur lång tid kan det ta för ett missfall att komma igång? Någon som vet?

Sedan undrar jag: Är det någon här som led av mellanblödningar innan ni blev gravida? Varje månad , 1-2 veckor innan mens så hade jag mellanblödningar som såg ut precis som mina bruna flytningar gör nu. Samma mängd och färg.Kan det vara samma grej som spökar nu, även fast jag passerat BIM? Dom hittade aldrig , trots upprepade undersökningar, vad mellanblödningarna berodde på. 

Hej. 

Jag hade ett missfall i somras. Det började med små mörka blödningar och sen blev det mer och mer färskt blod. 

Jag va då i v.11, och på midsommarafton blödde jag så mycket att jag förstod att det va kört.. Jag fick åka till till sjukhuset och göra ett ultraljud. Dom såg då att embryot hade dött redan i v7. Så jag hade ett sk. fördröjt missfall. 

Jag hoppas verkligen inte att du har fått ett. Hör av dig till sjukhuset nära dig och be om ett ultraljud. <3 

• HeIena

Ni som har fått tidiga ultraljud, upplever ni att det är svårt att få dom? Jag har ett missfall i somras och skulle tycka att det skulle kännas mycket bättre nu om man kunde få ett ultraljud för att verkligen se om det lilla hjärtat tickar. Man vågar inte riktigt tro på att det är sant nu. Går in i v.8 på torsdag.

• HeIena

Okej.

Jag ska träffa barnmorskan om 3 veckor. Men jag skulle vilja göra ett innan dess. Jag ringer nog till min barnmorska och frågar om man kan få ett innan dess. Så man kunde få slappna av lite.

• HeIena
    nilsonee skrev 2015-10-20 21:52:48 följande:

22år, andra barnet. Bf 20 juni. Bor i Bollnäs.

Bor oxå i Bollnäs =)
  • HeIena
    Hansson88 skrev 2015-10-20 22:44:35 följande:

Mest troligen ett missfall.

Sitter på Gynakuten och blödräer mycket. Tempen störtdök från 36.7 till 35.8.

35.8 är min basaltemp.

Jag är ledsen. Helt knäckt.

Min junibebis finns inte.

Usch, stackare.. =/ Jag vet hur det känns.. det är fruktansvärt. 

Låt kroppen vila lite efter det här och försök igen på nytt. <3 

• HeIena
    Acamilla skrev 2015-10-21 07:12:46 följande:
    Hej tjejer!
    Jag har följt tråden lite på sidan då jag har bf den 25 maj (man går säkert över tiden)!!
    Men jag bor också i Bollnäs ;)
    Men va kul! =)
  • HeIena

Finns det fler här som äter postafen? Jag ska börja äta idag för mitt illamående. Jag är illamående hela dagarna..

Hur har ni svarat på tabletten? Har den hjälpt?

• HeIena
    annieh897 skrev 2015-10-26 14:09:37 följande:
    Man kan ta det som gravid men ej i onödan. Frågade läkaren som skrev ut till mig om det verkligen var ofarligt och då sa han "ja, annars skulle du inte få det".

Ja samma här. Man vill ju helst inte stoppa i sig en massa piller när man är gravid. Men man måste ju kunna fungera som människa oxå. Gå till jobbet och ha en fritid. Jag blev hemma från jobbet eftersom det enda jag kunde göra va att ligga ner för att slippa illamåendet.. 

Barnmorskan sa att det va helt OK, man fick inte missbruka det bara. 

• HeIena
    Hannabananas skrev 2015-10-30 20:42:28 följande:

Här mår jag illa av all mat! Bara tanken på att gå in i köket får mig att må illa! Så fort jag ätit en rätt så kan jag inte äta mer av det för det vänder sig i magen. Dock har jag inte spytt än men det ligger liksom och pyr hela tiden. Man känner sig verkligen som världens tråkigaste här hemma. Så fort dottern busar och det blir för mycket bus börjar jag må illa! Hoppas det går över snart! Nån som känner igen sig?!

Jag!! (Håller upp handen högt!) 

Usch vad dåligt jag mår.. 

Jag invigde min V9 med att springa ner till toaletten för att spy. :(

Och detta har hällt i sig under 2 dagar nu.. Är även jättelös i magen och får inte behålla någonting. Nästan som en magsjuka, väldigt intensivt. 

Sambon vill att jag ska ringa sjukvårdsrådgivningen, men jag hoppas det borde lätta snart. 

Jag började äta postafen för mitt illamående i måndags, så frågan är om jag inte riktigt tål det eftersom det blev så intensivt som det blev nu under 2 dagar. 

Hur som helst så är det VIDRIGT att må såhär jämt... =( 

Man får tänka på vad man väntar på i slutet av allt det här <3 

Svar på tråden Junibebisar 2016