• HeIena

Junibebisar 2016

Moneal skrev 2015-10-30 21:25:23 följande:
    är du laktosintolerant?

Jobbigt för sig att du mår så dåligt :(

Nej inte intolerant, men har alltid varit känslig mot både gluten och laktos. Jag har läst någonstans att det kan bli värre när man är gravid.. 

Kanske det som händer för mig.. vet inte. 

• HeIena
    Moneal skrev 2015-10-30 21:37:24 följande:

okej, frågade just för att postafen innehåller laktos, kanske är det du reagerar på?

Hoppas för din skull att det går över, kräkningar är ju även en biverkning men ovanlig.

Ja jag såg det. Men ingenting som jag borde reagera så starkt på tycker jag..

Såg även diarré på biverkningar, så det kan nog vara så att jag inte borde äta dom.

Frågan är om man ska våga prova igen eller låta bli.

Tack för svar. :)
  • HeIena

Är det någon mer än jag som är så svullen om magen på kvällarna / nätterna så det gör riktigt ont? Samt illamående på det.

Hela natten nu har jag legat och vridit mig och kan inte sova eftersom magen är så stor och spänner så in i bängen.

• HeIena
    tiinytoes skrev 2015-11-08 22:35:52 följande:

Verkar som att stämningen är lite bättre här inne nu? Tänkte lämna tråden men höll mig borta några dagar.. får väl se. Idag har vi iaf berättat för våra familjer. Så skönt :) vecka 11 nu (10+2) och det börjar bli svårt att dölja bulan.. har ni andra börjat få mage än? :)

Samma här. Jag är i v.10 (9+4) och har en rejäl kula på magen. Folk runt omkring har börjat förstå att jag är gravid. Svårt att dölja magen ;)

Vi hade inte tänkt att berätta förens mycket längre fram, eftersom vi fick ett missfall förra gången. Men nu är det som sagt svårt att dölja lilla kulan. :)
  • HeIena
    2013januari skrev 2015-11-09 09:08:15 följande:

Erfarenheter av lergigan Comp eller primperan? Menar av er som har barn sen innan och mådde illa/kräktes under den graviditeten?

Jag äter lergigan comp sen ca 1 vecka tillbaka. Är helt ok i illamåendet nu. Och kan även jobba igen. känns skönt. :)

Jag fick någon konstigt reaktion på postafen så jag satt på toa med hinken i knä i 2,5 dygn! :(

Det var fruktansvärt..
  • HeIena
    2013januari skrev 2015-11-09 10:05:30 följande:

Tog du några dagar sjukskriven först? Känner att jag inte orkar jobba direkt imorgon utan vill se om de har nån verkan...

Ja jag sjukskrev mig själv första dagen själv och när jag märkte att dom fungerade så åkte jag och jobba dagen efter.

Vågade inte chansa. :)
  • HeIena
    tofslan skrev 2015-11-09 19:39:16 följande:

Hej alla gravida!

Hoppas ni mår bra. Jag har just satt på mej första mammabyxorna för denna graviditet, sååå skönt! (Jag är i vecka 10 och rejält svullen framför allt framåt eftermiddag/kväll.) kan tipsa om mammabyxorna från Lindex mom! De jag köpte var super, snygga och jättesköna plus att det är resår och knapp på insidan så man kan justera storleken när magen växer.

Är det dom för 299:- du menar? =)
  • HeIena

Är fler än jag som har stökigt med kisseriet? 

Jag går in i v.11 imorgon och har under natten och på morgon jättesvårt att kissa. Blåsan är verkligen superfull och gör nästan ont men jag har jättesvårt att kissa. Det går långsamt och jag får sitta jättelänge.

Jag ska till BM på fredag för inskrivning och tänker fråga henne om det, men är det någon här som känner igen sig? 

• HeIena
    Amanda811 skrev 2015-11-11 16:08:48 följande:
    Jag tycker det låter som när jag hade urinvägsinfektion. Kan vara bra att kolla upp asap. Det är ingen höjdare att infektionen kryper upp i njurarna. Been there, done that så att säga....

Även fast det inte gör ont när jag kissar?

Jag har haft UVI förut , men jag tycker inte att det här känns lika dant. 

• HeIena
    tofslan skrev 2015-11-11 16:58:44 följande:
    Jag har inte det nu men minns det från förra graviditeten. Minns att jag fick tips då att sitta "bak och fram" på toan, alltså med ansiktet mot väggen så man liksom skrevar mer. Det ska vara lättare att tömma urinblåsan då.
    åhå ok. då ska jag prova det. tack =)
Svar på tråden Junibebisar 2016